اگر شب‌ها خوب نمی‌خوابید تقصیر اجدادتان است

پزشکان در کنار تمامی علل روانی و بیماری برای "بی‌خوابی" در افراد به تازگی پی به علت جدید برده اند که ربط خاصی به خود فرد ندارد و به کل خانواده فرد بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دیدن خواب بد و پریشان همیشه به علت بیماری، تب بالا، مشکلات روانی و یا تغییر در رژیم غذایی نمی باشد.

گفتنی است: براساس تحقیقات جدید صورت گرفته یکی از عللی که باعث دیدن کابوس های شبانه در افرادی می شود عدم داشتن نوع خاص از ژن ها است که سبب ایجاد حس آرامش در هنگام خواب در افراد می شوند.

بررسی ها نشان می دهند؛ افراد فاقد ژن احساس آرامش و خواب آلوده گی پس از 15 دقیقه تلاش برای خواب در یک اتاق تاریک و گرم همچنان حالت هوشیاری ذهنی را دارند که سبب می شود نتوانند به یک خواب نرمال و عمیق دست یابند این ژن می تواند بر روی ترشح هورمون های بدن از جمله کورپتزول تاثیر بگذارد و سبب افزایش استرس در افراد شود.

مشکل بی خوابی در این افراد به دلیل ژنتیک بودن حالت مزمن به خود می گیرد و می تواند سبب چاقی، بیماری های قلبی و ضعف سیستم ایمنی بدن و بروز انواع عفونت ها و بیماری ها در افراد شود.

پژوهشگران توصیه می کنند؛ افرادی که دچار محرومیت از خواب هستند در صورتی که این بی خوابی به خاطر دلایلی مانند ساعات کاری، فشار، استرس و ... موارد مربوط به برخی بیماری ها نباید باید برای تحت درمان قرار گرفتن به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.