وضعیت "بیمه" بیماران روانی در کشور مطلوب نیست

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر در خصوص ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران روانی به ویژه بستری آنها در بیمارستان‌ها، مشکلات جدی بیمه‌ای وجود دارد.

 حسین مهدوی نیا، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان، تحت پوشش بیمه درمانی نبودن بسیاری از افراد جامعه و همچنین پوشش ناکافی بیمه‌ای در خصوص فعالیت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی است. 

وی گفت: متاسفانه در کشورمان به بیمارانی نظیر بیماران روانی توجه مناسبی نمی‌شود و به عنوان مثال این افراد در زمینه بیمه‌ای دچار مشکلات مختلف هستند و در واقع سهم کمی از خدمات بیمه‌ای می‌برند. 

مهدوی نیا با بیان اینکه وضعیت بیمه بیمارانی روانی در کشور مطلوب نیست، تاکید کرد: در حال حاضر در خصوص ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران روانی به ویژه بستری آن‌ها در بیمارستان‌ها، مشکلات جدی بیمه‌ای وجود دارد. 

وی افزود: بیمه‌ها بیماری‌ها و اختلالات روانی نظیر افسردگی، اضطراب، استرس، اختلالات خواب و وسواس را تا حد زیادی تحت پوشش قرار می‌دهند ولی اختلالات و مشکلاتی نظیر اسکیزوفرنی و اختلالات دو قطبی را به طور مناسب و کامل تحت پوشش قرار نمی‌دهند. 

مهدی نیا یاد آور شد: پوشش ناقص بیمه در خصوص بستری بیماران مبتلا به بیماری‌ها و اختلالات روانی موجب شده که تعداد زیادی از این بیماران به دلیل هزینه‌های سنگین، نتوانند به درستی در بیمارستان‌ها بستری و به طور مناسب درمان خود را پیگیری کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، بیمارروانی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار