گزارش/ حوزه دفاعی - امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از ماجرای شفای اسیری که قطع نخاع بود تا شکست 20 سال تلاش دشمنان در 9 دی

دیدار رئیس سازمان پدافند غیر عامل و وزیر صنعت، تشییع و خاکسپاری 5 شهید گمنام در میدان امام‌حسین(ع)، بیانیه‌های وزارت دفاع- بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس- ستاد کل نیروهای مسلح- ارتش و سپاه به مناسبت سالروز یوم‌الله 9 دی، اظهارات فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، وزیر دفاع، وزیر اطلاعات سابق، فرمانده نیروی دریایی سپاه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دیدار فرمانده نزاجا با خانواده اولین شهید مسیحی نیروی زمینی ارتش و...

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

ماجرای شفای اسیری که قطع نخاع بود

وقتی داوود را با عکس‌ها رادیولوژی‌اش به بیمارستان موصل برده و به جراح معالج نشان دادند او با عصبانیت داد زده بود که: «مگر دیوانه شده‌اید؟ غیر ممکن است که این عکس‌ها مربوط به داوود باشد!»


تلاش دشمن برای ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری و انجام عملیات خرابکاری صنعتی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروزه تلاش دشمن به سمت ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری مردم و اقدام به انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی سوق پیدا کرده است.


تشییع و خاکسپاری ۵ شهید گمنام در میدان امام حسین(ع) تهران

همزمان با ارتحال پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام دفاع مقدس تشییع و در میدان امام حسین(ع) تهران به خاک سپرده می‌شود.

حفظ و نگهداری از انقلاب اسلامی وظیفه سپاه است

فرمانده کل سپاه گفت: وظیفه سپاه پاسداران، حفظ و نگهداری از انقلاب اسلامی است و در عرصه‌های مختلف با توجه به اقتضائات آن عرصه، به دفاع از انقلاب همت می‌گمارد.

سپاه پاسداران بازوی قدرتمند دفاعی کشور است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: امروز نیروهای توانمندی در نظام وجود دارند اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی ویژه و بازوی قدرتمند دفاعی است.

تبیین چرایی حماسه 9 دی و فتنه 88 نیاز دائمی جامعه اسلامی است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آستانه فرارسیدن 9 دی، بیانیه‌ای صادر کرد.


۹ دی چشمان فتنه و فتنه‌گران را کور کرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پیامی ضمن گرامیداشتن سالروز ۹ دی تاکید کرد: ۹ دی توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب نموده و چشمان فتنه و فتنه‌گران را کور کرد.

تحلیل موشکافانه فتنه ۸۸ توسط نخبگان و شخصیت‌ها نیاز همیشگی جامعه اسلامی است

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای حماسه ۹ دی ماه ۸۸ را منشور بصیرت، بیداری، حضور آگاهانه و سربلندی ملت ایران و راهنمای آنان برای عبور پیروزمندانه ازگذرگاه‌های پرخطر و پرفتنه تاریخی دانست.

کدام نیروی قوی خلبان ایرانی را در اسارت کمک می‌کرد؟ 


آیا این همه برنامه‌ریزی‌های دقیق برای زنده ماندن و برگشتن به وطن و خانواده نیست؟ نباید عقلم را از دست بدهم تا اگر روزی خدا خواست و به ایران برگشتم و اگر خانواده‌ای مانده بود، موفق به دیدار آن‌ها شوم و با عقل سالم و روحیه‌ای شاداب آن‌ها را ملاقات کنم.


پیام تسلیت وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت در گذشت استاد پرورش‌

‌وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و جمعي از فرماندهان و مديران نيروها‌ي مسلح درگذشت استاد پرورش را تسليت گفتند.‌


کاهش جنایات و خیانت‌های فتنه‌گران با لفظ سوءتفاهم مضحک است 


ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: ملت ایران کوچکترین اغماضی نسبت به حرمت‌شکنان عاشورا و نیز ظلمی که به نظام اسلامی روا داشته شد را قابل پذیرش ندانسته و انزوا را حداقل مجازات برای آنها می‌داند.


جوشش 9دی نشان داد آرمان‌های انقلاب در پیچ‌وتاب جناح‌های سیاسی از مسیر منحرف نمی‌شود   

جوشش میلیونی ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی در 9 دی 1388 و اعلام انزجار آنان از فتنه انگیزان و کینه توزان داخلی و خارجی بیش از همه بیانگر این واقعیت است که آرمان های والای انقلاب هرگز در پیچ و تاب جریان ها و جناح‌های سیاسی از مسیر حقیقی خود منحرف نخواهد شد.

حماسه ۹ دی ‌نظام اسلا‌می را برای همیشه بیمه کرد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه با خلق حماسه 9 دي خون تازه‌اي در رگ‌هاي جامعه جاری کرد و نظام اسلا‌مي بيمه شد، گفت: امروز هم جنگ ملت ايران با استكبار ادامه دارد بنابراين همه بايد دست در دست هم ‌وحدت داشته باشيم.‌


بازخوانی "فتنه 88" عبرت‌های این توطئه را برای واکسینه کردن کشور زنده نگه می‌دارد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت حماسه ماندگار 9 دی، فتنه 88 را یک برنامه طراحی شده از سوی دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که شکست خفت بار آن، بستری برای اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت ایران قرار گرفت.


چهره خواص در فتنه روشن شد

وزیر اطلاعات سابق با اشاره به هزینه های اقتصادی و سیاسی که فتنه 88 برای کشور داشت گفت: خواصی می دانستند که حق کجاست و باطل کجاست اما با حسادت کینه و هوا وهوس مسیر مقابله با ولایت را انتخاب کردند.


شهید صیاد شیرازی چگونه در عملیات مرصاد کار منافقان را یکسره کرد؟

عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی ایران در هشت سال جنگ نابرابر بود که با فرماندهی شهید سپهبد صیاد شیرازی درس تلخی به دشمن داد.


"9دی" از مهمترین اوراق تاریخ شکوهمند و زرین انقلاب اسلامی است  
 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: 9دی، روز پیروزی قدرت نرم جمهوری اسلامی بر جنگ نرم دشمنان اسلام بود،همچنین روز پیروزی بصیرت و آگاهی مردمی وفادار به رهبری و لایت فقیه در برابر هجمه فرهنگی نرم دشمن.


برخی خواص در فتنه گرفتار وسوسه‌های شیطانی شدند

سخنران مذهبی مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در ستاد ارتش گفت: برخی خواص و چهره‌های سرشناس گرفتار وسوسه‌های شیطانی شدند و با تحریک مردم موجب اغتشاش و ناامنی در مملکت شده و به جنگ مقدسات مردم آمدند.


خون شهدا انقلاب و نظام را در برابر حوادث حفظ و بیمه کرده است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اثر خون شهدا بر قلب امت و جامعه اسلامی ماندگار شد و این آثار توانست که انقلاب و نظام را در برابر حوادث حفظ و بیمه کند.


درایت رهبری در فتنه ۸۸ کشتی انقلاب را از یک خطر سهمگین نجات داد 


جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در فضای غبار آلود فتنه ۸۸ درایت و روشنگری و هدایتگری معظم له بود که کشتی انقلاب را از یک خطر سهمگین نجات داد و حق را از باطل نمایان کرد.


پوردستان با خانواده اولین شهید مسیحی نزاجا دیدار کرد


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خانواده شهید زوریک مرادی - اولین شهید مسیحی نیروی زمینی ارتش - دیدار کرد.


کارکنان ارتش در مراسم عزاداری ۲۸ صفر حضور می‌یابند

مدیر امور قرآن، عترت و نماز ارتش از حضور هزاران نفر از کارکنان آجا در تهران و سایر نقاط کشور در مراسم سوگواری ۲۸ صفر خبر داد.
 

محصول 20 سال تلاش دشمن خارجی و همدستان داخلی در 9 دی به شکست انجامید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۹ دی، محصول حدود ۲۰ سال تلاش دشمن خارجی و همدستان داخلی به شکست کامل انجامید.


انتهای پیام/






 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار