مقدسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"شیرخام" گران شد/ "ثبات" قیمت "لبنیات" تا پایان سال

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه تخصیص یارانه سه هزار میلیارد ریالی دولت به دامداران گفت: طبق این مصوبه از این پس کارخانجات صنایع لبنی شیرخام را به قیمت ۱۳۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌کنند.

احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دستورالعمل نحوه اختصاص یارانه سه هزار میلیارد ریالی دولت به دامداران دوشنبه گذشته ابلاغ شده است، افزود: طبق این دستورالعمل از این پس کارخانجات صنایع لبنی باید شیر خام را به قیمت ۱۳۰۰ تومان از دامداران خریداری کنند.  
 
وی اضافه کرد: با این وجود بهای فراورده‌های لبنی برای مصرف کنندگان ثابت می‌ماند و دولت‌ مابه‌التفاوت آن را از محل منابع یارانه حامل‌های انرژی (سه هزار میلیارد ریال مذکور) از طریق وزارت  صنعت، معدن و تجارت به کارخانجات صنایع لبنی می‌پردازد.
 
مقدسی ادامه داد: براین اساس دامداران شیرخام را بدون هیچ سودی و تنها به قیمت تمام شده آن تحویل می‌دهد.  
 
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به مدت ۵ ماه از دولت علوفه طلبکار هستند تصریح کرد: دامداران این ضرر را از جیب خود داده‌اند و دولت باید به نحوی این مسئله را جبران کنند.  
 
مقدسی در پاسخ به این سوال که اجرای این مصوبه از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این یارانه مختص به ۴ ماه پایانی سال است، قاعدتا باید اجرای آن از امروز یا فردا آغاز شود. 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مصوبه فوق رضایت دامداران را فراهم ساخته یا خیر؟، افزود: طبق این مصوبه سودی به تولیدکنندگان نمی‌رسد اما ما چاره‌ای نداریم.  
 
لازم به ذکر است پیش از این قیمت هر کیلو شیر خام (تحویل کارخانه) ۱۱۱۰ تومان بود.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: شیر ، دامداران ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار