مشهد/

ورود کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به دیگر شهرهای ایران

مساحت کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، با 6500 متر مربع افزایش در شهرهای تهران، سبزوار و تربت حیدریه، تا پایان سال جاری به حدود 47 هزار متر مربع می‌رسد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،
معاون امور کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفت: یکی از این موارد، ساخت بنای جدید کتابخانه آیت‌الله حکیم در تهران است
.

مهدی قیصری‌نیک با بیان این که این کتابخانه در سال 1375 تأسیس شده و در سال 1379 وقف آستان قدس رضوی شده است، اظهار داشت: ساخت بنای جدید کتابخانه آیت‌الله حکیم در شش طبقه و با مساحتی حدود 2400 متر مربع، به همّت واقفان این کتابخانه از سال 1388 شروع شده که در سال جاری آماده بهره‌برداری شده است.

وی همچنین از پیشرفت 90 درصد از مراحل ساخت مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا علیه‌السلام در سبزوار خبر داد و گفت: ساخت این بنا با 3200 متر مربع فضای فرهنگی و مطالعاتی، از جمله تالارهای مطالعه، امانت، دیداری و شنیداری، مطالعه کودک و سالن اجتماعات، تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

قیصری‌نیک، ساخت کتابخانه امام رضا علیه‌السلام در تربت حیدریه را دیگر پروژه رو‌ به پایان این مرکز خواند و اعلام کرد: این بنا تاکنون 94 درصد از مراحل ساخت را پشت سر گذاشته است و تا پایان سال، آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی، در ادامه، از ایجاد امانتکده کتاب‌های جیبی در مشهد خبر داد و تصریح کرد: این امانتکده با حدود 35 هزار نسخه کتاب جیبی، در فضایی افزون بر 300 متر مربع در دو بخش جداگانه برای بانوان و آقایان در کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی آماده‌سازی شده است که به‌زودی افتتاح خواهد شد.

قیصری‌نیک، با تأکید بر اهمیت وجود چنین کتابخانه‌ای، کتاب‌های این مجموعه را کم‌یاب دانست و افزود: کتاب‌های جیبی، اغلب، دربردارنده موضوع‌های کاربردی و مورد نیاز پژوهشگران و دانش‌پژوهان هستند که معمولاً کتابخانه‌ها به دلیل کوچک بودن قطع این کتاب‌ها، اقدام به جذب آن‌ها نمی‌کنند.

گفتنی است که آستان قدس رضوی با در اختیار داشتن 38 کتابخانه وابسته، مشتمل بر هفده کتابخانه در شهر مشهد، بیست کتابخانه در سطح کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان، حجم عظیمی از منابع علمی و فرهنگی را در اختیار دانش‌پژوهان در سراسر کشور قرار داده است/س

برچسب ها: ورود ، کتاب ، خانه ، آستان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.