"امیرمحمد زند" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازیگر سینما بودن شأن بالاتری به هنرپیشه نمی‌دهد

تغییرات بنیادی و زیربنایی در نگرش و در رویکرد همکاران مرزبندی‌های موجود میان آنها را از بین می‌برد.

"امیرمحمد زند" بازیگر تلویزیون و سینما که تحصیلات خود را در زمینه سینما در ایتالیا گذرانده است؛ درخصوص نقش تفاوت دستمزدها در سینما و تلویزیون در کناره‌گیری بازیگران سینمایی به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: دستمزدها عموما در این موضوع دخیل نیست، چراکه دیده شده بازیگرانی که در سینما حضور پررنگ‌تری دارند، برای بازی‌های تلویزیونی هم دستمزدهای خوبی دریافت می‌کنند. 
 
بازیگر فیلم تلویزیونی "عملیات پایتخت" افزود: معیار یک بازیگر حرفه‌ای برای انتخاب فیلمنامه، مجموعه خوب متشکل از "عوامل حرفه‌ای، کار بلد، باتجربه و "باتحصیلات" است، برای مردم بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر تفاوتی ندارد، در دید مردم بازیگری خوب مهم است و متاسفانه این مرزبندی‌ها محصول تفکر خود همکاران است. 
 
این هنرپیشه در ادامه خاطرنشان کرد: شاید این تفکر و پیش فرض وجود دارد که کیفیت‌ کار‌های پخش شده از سینما به مراتب بالاتر از تلویزیون بوده و همین تفکر موجب سلب اعتماد، نه فقط از بازیگران بلکه از کلیه عوامل فیلم‌سازی حرفه‌ای فعال درسینما می‌شود. 
 
وی که در فیلم سینمایی "کیمیا و خاک" نیز ایفای نقش نموده باندها و گروه‌هایی که اجازه فعالیت به افراد خود را در سینما نمی‌دهند و برای آنها تعیین فیلم و تعیین دستمزد می‌کنند را همانند "سرطان" دانست چراکه جلوی رشد استعداد بازیگران و البته سایر عوامل فیلمسازی را گرفته و مردم را از حق داشتن بازیگر مورد علاقه خود در رسانه ملی محروم می‌دارند. 
 
این بازیگر  در ادامه گفت: البته بعضا این تفکر هم وجود دارد که بازیگر سینما بودن به عنوان یک برچسب، شان بالاتری برای بازیگر به ارمغان می‌آورد که این‌ها همه ناشی از سو‌ء‌تفاهماتی است که آدم‌های فرهنگی را با یک مرزبندی از یکدیگر جدا می‌کند. 
 
"زند"تصریح کرد: در مجموع باید به این توجه کرد که بازیگر تلویزیون بودن جرم نیست، آنچه مهم است کار بلد بودن است. تلویزیون نیز مانند تئاتر مادر و خاستگاه بسیاری از بازیگران موفق است و ارزش و تقدس و مردمی بودن تلویزیون به مراتب بیشتر است و این را خود همکاران نیز می‌دانند. 

به اعتقاد زند وقتی یک بازیگر سینمایی برای حضور در یک فیلم تلویزیونی دستمزد بالایی دارد، برای حفظ او در مجموعه برای سایرین از عواملی که دستمزد پایین‌تری دارند استفاده می‌شود که این به بازی آن بازیگر هم لطمه می‌زند و دیده شده که به همین دلیل بعضی از مجموعه‌هایی که هزینه کلان و وقت بسیاری صرف آنها شده از اقبال زیادی برخوردار نشده‌اند؛ حضور "نابازیگران" به عنوان نقش اول در فیلم‌ها موجب بی‌‌‌‌احترامی به افرادی که در دانشگاه‌ها در این زمینه تحصیل کرده و یا در صحنه تئاتر و فیلم زحمت کشیده‌اند، می‌شود. 

این بازیگر که هم سابقه حضور در فیلم‌های متعدد سینمایی نظیر "شب حورا" و "اتوبوس شب" و هم سابقه بازی برای مجموعه‌های تلویزیونی مثل در "زمین انسان‌ها" را در کارنامه کاری خود دارد، حل مسائل و مشکلات زیربنایی را به عهده مدیران و نیز تغییر در طرز تفکرها دانست. 

زند خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس رسانه ملی هم گفته‌اند تشکیل شدن "خانه تلویزیون" راه حل خوبی برای حل مشکلات زیربنایی است. 

انتهای پیام/ص
برچسب ها: سینما ، بازیگر ، تلویزیون ، زند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار