اينديپندنت: نژادپرستي در انگليس به کلاس‌هاي درس هم کشيده شد

روزنامه اينديپندنت نوشت: نژادپرستي در انگليس به کلاس‌هاي درس هم کشيده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگليسي ایندیپندنت در مقاله اي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: تعداد دانش آموزاني که سال گذشته در انگليس به دليل تهديدها و مسائل نژاد پرستي به دنبال کمک بوده اند به شدت افزايش داشته است. بيش از 1400 کودک و نوجوان در سال 2013 درباره تهديدهاي مربوط به نژادپرستي با مشاوران تلفني تماس گرفته اند. اين آمار نسبت به سال گذشته 69 درصد افزايش داشته است. 

براساس این گزارش ایندیپندنت، اسلام هراسي به مسئله‌اي در مدارس تبديل شده و برخي از دانش آموزان همکلاسي هاي مسلمانشان را با عناويني مثل تروريست(!) خطاب مي‌کنند. آنها دانش آموزاني را که زبانشان ضعيف است يا انگليسي را با لهجه صحبت مي‌کنند مسخره مي‌کنند.

اينديپندنت نوشت: اکثر تهديدهاي نژادپرستانه در مدارس اتفاق مي افتد و معلمان يا به موضوع بي توجهي مي کنند يا اينکه با دخالت نابجا اوضاع را بدتر مي کنند. يکي از افرادي که در يک سازمان خيريه براي مبارزه با نژادپرستي کار مي کند گفت:« مسئله اسلام هراسي طي دوازده تا هجده ماه گذشته بسيار رايج شده و اين ايده که همه مسلمانان تروريست(!) هستند مشکل ساز شده است.»

طبق گزارش مرکز مشاوره تلفني کودکان، دانش آموزاني که جرات مي کنند و موضوع را به معلمشان مي گويند نهايتا مي بينند يا اتفاقي نمي افتد يا اينکه به آنها گفته مي شود بهتر است به اينگونه تهديدها و اذيت ها توجهي نکنند. گروهي از بچه ها هم اصلا نمي‌خواهند درباره اين مسائل صحبت  کنند چون مي ترسند که اوضاع خراب تر شود. 

برخي از دانش آموزان بر اين باورند که اقداماتي که در مدرسه انجام مي شود اوضاع را بدتر مي کند. مثلا بحث درباره تهديد و اذيت و آزارهاي نژادپرستانه تبليغي است براي اين کار و منجر به افزايش رفتارهاي توهين آميز مي شود. به گفته مسئولان مرکز مشاوره تلفني کودکان با وجوديکه افزايش تعداد شکايات از تهديدها و آزارهاي نژادپرستانه ناراحت کننده است اما حداقل نشان مي دهد که بچه ها براي حل مشکلاتشان حاضر به کمک گرفتن هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار