درمان نارسایی حاد کلیه با "سلول‌های بنیادی"

دکتر رضا مقدسعلی، دبیر اجرایی سمپوزیم "سلول درمانی" در کلیه و مجاری ادراری گفت: سلول درمانی در درمان نارسایی حاد کلیه به روی میمون انجام شده و تاثیر گذار بوده است.

دکتر رضا مقدسعلی، دبیر علمی اولین سمپوزیم سلول درمانی در بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در اولین سمپوزیم "سلول درمانی" در بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری تاثیر "سلول درمانی" در درمان بیماری‌های حاد و مزمن کلیه، کاربرد سلول‌های بنیادی مزانشیمی در پیوند کلیه، کاربرد سلول‌های بنیادی مزانشیمی در درمان بیماری کلیه، پلی کیستیک، تاثیر سلول‌های بنیادی مزانشیمی و داروهای سرکوب کننده ایمنی،‌ مهندسی بافت و بی اختیاری ادراری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با همکاری مرکز تحقیقات کلیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی همچنین طرح سلول درمانی در درمان کلیه پلی کیسترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساری و تاثیر سلول بنیادی در سلول‌های مزانشیمی در پیوند کلیه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام می‌شود، که البته در مرحله تحقیقات است.

مقدس علی افزود: تمایز سلول بنیادی به سلول کلیوی به وسیله سلول‌های بنیادی در درمان نارسایی‌های حاد و مزمن کلیه ،بروی میمون انجام شده که در نارسایی حاد جواب داده و در حال طراحی بالینی روی انسان هستیم.

وی در پایان: طرح اصلی مهندسی بافت کلیه، طرح بدون سلول کردن بافت سلول میمون و استفاده از داربست کلیه میمون برای ساخت کلیه میمون است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سلول ، دانشگاه ، علوم ، کلیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار