کرمانشاه/

مستند سازان ایرانی می توانند انواع مستند را در داخل تولید کنند

یک مستندساز معتقد است، محدودیت های بسیاری برای ساخت مستند در ایران وجود دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


آزیتا رصافی با بیان اینکه مستند همواره مخاطبان خاص را دارد و نمی توان آن را با کار نمایشی که مخاطبان بسیاری دارد مقایسه کرد، گفت: تجربه نشان داده چنانچه یک مستند تمامی مولفه های جذب مخاطب را داشته باشد، تاثیری به مراتب بیشتر از فیلم بر فرهنگ جامعه خواهد داشت.

رصافی با اشاره به گرایش بیشتر افراد جامعه به مستند اجتماعی، علت این امر را درگیری های بیشتری مردم با مسائل اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.

این مستند ساز در ادامهایران را مستعد ساخت انواع مستند از جمله مستندهای طبیعت، تاریخی، اجتماعی و ... دانست و گفت: در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات، مستند سازان ایرانی به راحتی می توانند انواع مستند را در داخل تولید کنند.

رصافی با انتقاد از اینکه درک و شناخت درستی از مستند در جامعه وجود ندارد، گفت: مردم جامعه با مستند آشنا نیستند و شناخت درستی از آن ندارند و برای همین ساخت مستندهای اجتماعی قدری سخت است.

وی همچنین با انتقاد از بودجه های اندک ساخت مستند در ایران، خاطر نشان کرد: به هیچ وجه نمی توان بودجه کار نمایشی را با مستند قیاس داد و متاسفانه در ایران سرمایه گذاری بر روی کار مستند انجام نمی شود.

این مستند ساز با اشاره به وجود محدودیت های بسیار برای ساخت مستند در ایران، یادآور شد: هنوز ظرفیت و پتانسیل نمایش واقعیت ها به صورت صریح و واضح به مخاطب وجود نداشته و در این زمینه محدودیت های بسیاری وجود دارد.

این مستند ساز مشکل دیگر را محدودیت مخاطبان مستند عنوان و تصریح کرد: مستندی که در تلویزیون پخش نشود مخاطبان بسیار محدودی خواهد داشت و حتی اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد در نهایت در جشنواره ها شرکت داده می شود./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، مستند ، انواع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.