2/ با تأخیر 45 دقیقه‌ای؛

سی‌ودومین جشن تئاتر ایران آغاز شد

سی‌و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری، مراسم افتتاحیه‌ی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مسئولین تئاتر کشور  چون "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی؛ "قادر آشنا"، دبیر این دوره جشنواره؛ "حسین طاهری"،‌ مدیر مرکز هنرهای نمایشی؛ "حمید شاه آبادی" معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "ایرج راد"، مدیرعامل خانه تئاتر، در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد کیش آغاز شد.

در این مراسم همچنین هنرمندان پیشکسوتی از جمله "علی نصیریان"، "داود رشیدی" ، "سیاوش طهمورث"، "انوشیروان ارجمند"، "شهره سلطانی"، "ستاره اسکندری"، "سعید پور صمیمی"، "اصغر همت" حضور دارند.

با توجه به این‌که این مراسم قرار بود در ساعت 18 شروع شود اما با تأخیری 45 دقیقه‌ای هم‌اکنون در حال برگزاری است.

قادر آشنا، دبیر سی‌ودومین دوره جشنواره تئاتر فجر در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره با بیان اینکه 6 استان کشور همزمان با استان تهران میزبانی جشنواره را پذیرفته‌اند، گفت: این دوره جشنواره در تهران با اجرای 9 گروه نمایشی از فردا 25 دی‌ماه در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

دبیر این دوره جشنواره تئاتر فجر افزود: جشنواره فجر که از امروز افتتاح می‌شود  از 28 دی‌ماه تا 12 بهمن در تمام شهرستان‌ها و تهران به اجراهای خود ادامه خواهد داد و اختتامیه این دوره در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. در فجر امسال 129 نمایش و اثر حضور دارد که 100 نمایش صحنه‌ای و 29 نمایش خیابانی هستند. از آثار نمایش 59 اثر از شهرستان‌ها هستند.

آشنا با اشاره به اینکه 15 بخش نمایشی در این دوره جشنواره داریم، اظهار داشت: خراسان رضوی بیشترین اثر را در میان این آثار دارد و 15 کار بین‌المللی از 11 کشور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر حضور دارند.

بعد از سخنان قادر آشنا، با حضور شاه‌آبادی، مرادخانی، همت، آشنا، طهمورث، طاهری و مرزبان از مدیران کل ارشاد استان‌ها و چند از افرادی که در برگزاری این دوره جشنواره تأثیرگذار بودند، بدین شرح تقدیر شد:سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام عباس دانشی، کهگیلویه و بویر احمد، امین کمال‌وند، کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه، منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان، مدیر روابط عمومی منطقه آزاد کیش، طاهره قیومی.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.