3/ علی نصیریان در مراسم افتتاحیه جشنواره سی و دومتئاتر فجر:

تئاتر نیازمند حمایت بخش خصوصی و بانک ها است/ حمایت معنوی از تئاتر کم است

بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون حمایت معنوی از هنر تئاتر را کم دانسته و تاکید کرد که علاوه بر حمایت معنوی تئاتر نیازمند حمایت مالی بخش خصوصی همچون بانک ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری، مراسم افتتاحیه‌ی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مسئولین تئاتر کشور  چون "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی؛ "قادر آشنا"، دبیر این دوره جشنواره؛ "حسین طاهری"،‌ مدیر مرکز هنرهای نمایشی؛ "حمید شاه آبادی" معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "ایرج راد"، مدیرعامل خانه تئاتر، در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد کیش آغاز شد.

در این مراسم همچنین هنرمندان پیشکسوتی از جمله "علی نصیریان"، "داود رشیدی" ، "سیاوش طهمورث"، "انوشیروان ارجمند"، "شهره سلطانی"، "ستاره اسکندری"، "سعید پور صمیمی"، "اصغر همت" حضور دارند.

بنابر این گزارش؛ علی مرادخانی، قادر آشنا، حسین طاهری، علی نصیریان، داوود رشیدی، انوشیروان ارجمند به صورت نمادین از پوستر  جشنواره رونمایی کردند.

در این مراسم علی اصغر میرحسام ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سخنرانی گفت: امشب در سی و دومین جشنواره به رسم سابق گردهمایی همه فرهیختگان و مخاطبان هنر تئاتر را در جزیره کیش خیر مقدم می گویم و امیدوارم با همکاری دوستان گامی به جلو برداریم و شاهد پیشرفت روز افزون هنر تئاتر شویم.

وی در ادامه گفت: انشاالله جزیره کیش مرکز و کانون اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور باشد.

در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره سی و دوم تئاتر فجر، علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون ضمن تبریک این مراسم افتتاحیه گفت: این جشنواره یکی از مهم ترین اتفاقات تئاتری است که در طول سال صورت می گیرد البته جشنواره های زیادی در طول سال برگزار می شود اما این جشنواره حاصل یک سال فعالیت اهالی تئاتر است.

وی با اشاره به فعالیت هایی که در حوزه تئاتر انجام می شود تاکید کرد: نکته مهم این است که ظرفیت و خلاقیت اهالی تئاتر و سینما و به طور کل هنرهای نمایشی بالاست و باید برای این استعدادهای جوان ارزش زیادی قائل شد.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون امکانات تئاتر را و حمایت معنوی از این هنر را کم دانسته و تصریح کرد : باید از تئاتر حمایت معنوی شود تا انگیزه جوانان برای فعالیت در این حوزه افزایش یابد و شهرستانی ها هم مسئله خود آموزی را فراموش نکنند و اهالی شهرستان خودشان، از خود حمایت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در پی خصوصی سازی هنر و تئاتر به عنوان بخشی از هنر باید ارگانها همچون بانک ها از این هنر و اهالی آن حمایت مالی کنند و کسانی که امکانات مالی دارند به مسائل  فرهنگی کمک کنند زیرا مسائل فرهنگی جزئی از مسائل بنیادی زندگی ما است.

نصیریان همچنین با اشاره به وجود استعدادهای جوان به ثمر نرسیده در کشور گفت: باید کاری کنیم که فرهنگ استمرار و تلاش اتفاق بیفتد و نباید تنها به جشنواره فجر اکتفا کنیم و باید در طول سال از همه استعداد ها استفاده کنیم.

وی همچنین خطاب به اهالی شهرستانی گفت که « شهرستانی ها، خودتان ، خودتان را دریابید».

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار