مرگ 287 نفر با گاز گرفتگی در هشت ماهه امسال

در هشت ماه سال جاری 287 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت به سال قبل که تعداد فوتیات مسمومیت با گاز 285 نفر بوده هست درصد افزایش یافته است.

دکتر محمود خدادوست، رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی معاون طب سنتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استان تهران با 57، خراسان رضوی و البرز با 21، کرمانشاه با 20، فارس با 19، مورد جز بیشترین آمار فوتیات مسمومیت با گاز منوکسید کربن را داشته اند.

لازم به ذکر است: استان های بوشهر، گیلان و یزد هیچ مورد مسمومیت گاز گرفتگی نداشته اند.

وی افزود: طبق آمار به دست آمده در آبان ماه امسال مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن با افزایش 42/3 درصدی مواجه بوده به نحوی که از 52 مورد در آبان ماه سال گذشته به 74 مورد در آبان سال جاری رسیده است.

وی اذعان داشت: همچنین از آنجا که مگر بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال اتفاق می افتد، طی ماه های مهر و آبان 104 نفر بر اثر گاز گرفتگی در کشور جان باخته اند،‌ این رقم 36/24 درصد کل فوتیان مسمومیت با گاز در هشت ماهه امسال را در بر می گیرد.

وی توصیه کرد: آگاه باشید که هر وسیله گرما زای سوختنی که به نحوی با سوخت های فسیلی کار می کند به صورت بالقوه می تواند سبب تولید گاز مونوکسید کربن شود هرگز در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد ( اتاق،گاراژ) آتشی روشن نکنید، تمامی دودکش ها باید وسیله انتهایی ضد باد ( کلاهک) مناسب داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز ، منوکسید ، کربن ، جان ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار