مخبردزفولی در همایش پیوست نگاری فرهنگی:

نگاه امام خمینی(ره) گفتمان حاکم بر جریانات آزادی بخش جهان را تغییر داد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طی سی سال گذشته نگاه غالب و انقلابی نگاه امام خمینی(ره) بوده و به همین دلیل نگاه ایشان گفتمان جریان آزادی بخش جهان را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا مخبردزفولی" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش پیوست نگاری فرهنگی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان فرهنگی نیروهای مسلح در پردیس نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: سردار جزایری و سردار عامری معاونین ستاد کل نیروهای مسلح در امور فرهنگی و تبلیغات دفاعی هر دو از ابتدا در تحولات مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش موثری داشتند که حاصل تجربیات خود را در اختیار این شورا قرار داده و همچنان این همکاری و مشارکت را استمرار می‌بخشند.
 
وی افزود: در هشت سال گذشته تلاش کردیم از ذخیره همکاران در نیروهای مسلح به لحاظ نگاه فرهنگی استفاده کنیم تا مانند سایر بخش‌های جامعه که قاعدتا هر کدام می‌توانند در تحولات فرهنگی نقش موثری را ایفا کنند در این زمینه باشند.  
 
مخبردزفولی تصریح کرد: اگر همه بخش‌های انقلاب اسلامی را در یک طرف قرار دهیم بدون شک یک وزنه بالاتر و سنگین‌تر از همه بخش‌ها به نام نگاه فرهنگی انقلاب وجود دارد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از همان ابتدا انقلاب اسلامی با یک رویکرد فرهنگی هدایت شد و حاصل آن جریان بزرگی است که در دنیا به نام گفتمان حضرت امام خمینی(ره) شناخته می‌شود.
 
وی افزود: کسی امروز در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که تحول آفرینی فرهنگی و تحول آفرینی برای آزادی بشریت و به سمت انقلاب بدون در نظر گرفتن نگاه امام خمینی(ره) جریان داشته است.
 
مخبر دزفولی تصریح کرد: طی سی سال گذشته نگاه غالب و انقلابی نگاه امام خمینی(ره) بوده و به همین دلیل نگاه ایشان گفتمان جریان آزادی بخش جهان را تغییر داد.

 وی افزود: نگاه امام راحل گفتمان مرتبط با تفکرات حاکم بر جریانات آزادی بخش را تغییر داد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امام(ره) ابتدای کار خود را از دانشگاه شروع کردند زیرا منشا همه تحولات را چه از لحاظ صلاح و چه از لحاظ فساد جامعه در دانشگاه می‌دانستند.  
 
مخبر دزفولی گفت: از روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب امام نسبت به تحول در آموزش و پرورش و آموزش عالی نکات مکرری را فرمودند و نقطه آغازین تحول فرهنگی امام در جریان مردمی شکل دادند اما نگاه نخبه گانی را از دانشگاه شروع کردند.
 
وی افزود: به همین دلیل شهید باهنر در محور آموزش و پرورش قرار گرفت و بلافاصله در سال 59 که جریان انقلاب فرهنگی شروع شد امام خمینی(ره) مدافع این تحول فرهنگی بودند.  
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امام(ره) از مدت‌ها قبل موضوع خروج از فرهنگ بدآموزی غرب را بارها در سخنرانی‌های خود اشاره کرده بودند و مخاطبین خود را دانشگاهیان جوان و طبقه روشنفکر می‌دانستند.  
 
وی تصریح کرد: در زمانی که موضوع پیوست فرهنگی مطرح شد بسیاری از افراد گفتند که شما می‌خواهید فعالیت‌های اقتصادی را متوقف کنید و ما در جواب گفتیم کارهای اقتصادی تبعاتی به همراه دارد و این حاشیه‌ها فرهنگی است.
 
مخبر دزفولی با طرح این سوال که چرا غربی‌ها اجازه نمی‌دهند تصویر افراد آزادی خواه آمریکای لاتین و مبارزین در پشت دفترچه‌ها مشق دانش آموزان آن‌ها جای داشته باشد گفت: متاسفانه ما اجازه می‌دهیم که فضای فکری بچه‌های ما سرشاراز تبلیغات فرهنگی غربی‌ها شود.
 
وی با اشاره به این که رسانه‌ها به عنوان قوه چهارم مطرح هستند افزود: تحولات کشورها ارتباط وسیعی با جریان رسانه دارد لذا اگر بر روی رسانه‌ها سرمایه گذاری و آینده نگری نشود کشورهایی از جمله کشور ما آسیب جدی می‌بینند.
 
مخبر دزفولی تصریح کرد: ما در صحنه‌های علمی و فناوری دنیا به روز حرکت می‌کنیم و در صحنه‌های فرهنگی تدابیر طراحی شده خود را یک به یک آماده و اجرا می‌کنیم.  
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: برخی کشورها نقشه علمی مهندسی فرهنگی کشورشان را از ما گرفته و ترجمه کرده و در زمان بندی‌های انجام شده اجرا می‌کنند، لذا بسیاری از کشورها نظریه‌های علمی و فرهنگی ما را راهنمای خود قرار داده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار