جشنواره در نیمه راه؛

هزاران تماشاگر تنور جشنواره تئاتر فجر را گرم کردند

سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی از نیمه گذشت که استقبال بی نظیر تماشاگران متداول ترین نقل قول ها از سالن های مختلف تهران و اجراهای خیابانی بود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، طی روزهای گذشته تمامی تالارهای حاضر در جشنواره به خصوص تالارهای مجموعه تئاتر شهر، حافظ و ایرانشهر میزبان جمع زیادی از هنرمندان، خبرنگاران، منتقدان و مسئولان تئاتر بود که در کنار بسیاری از دانشجویان و علاقمندان تئاتر به دیدن نمایش های اجرا شده نشستند.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 2 و3 بهمن تالارهای تهران پذیرای تماشاگرانی بودند که مشتاقانه اجراهای جشنواره را دنبال کرده و با نشستن روی زمین و یا پله های تالار فعالیت های گروه های نمایشی را از نظر گذراندند. تماشاگران سالن های چهارسو و سایه، تالارهای حافظ و سمندریان تا قلب صحنه روی زمین نشسته بودند.

کاتالوگ جشنواره سی ودوم منتشر شد

کتاب سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به معرفی بخش ها، کارگردانان و نمایش های حاضر در جشنواره می پردازد چاپ و منتشر شد.

روز گذشته این کتاب که طرح جلد آن برگرفته از پوستر جشنواره است و شامل 176 صفحه تمام رنگی است در دسترس علاقمندان قرار گرفت. این کتاب که با سردبیری امید بی نیاز و زیر نظر شورای برنامه ریزی شامل سید علی فلاح ، هاتف جلیل زاده و یوسف علی خوانی آماده شده شامل عکس کارگردانان و اجرای گروه هاست. دبیر تحریریه این کتاب مریم جعفری حصارلو ، طراح و گرافیست آن امیر رضا امینی و دبیر عکس آن اختر تاجیک است. این کتالب به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ شده و در تحریریه آن سالار قیمتی ، داریوش نصیری ، مریم رضا زاده ، روناک جعفری و ... همکاری داشته‌اند.

چهره‌های هنری و فرهنگی در سال های تئاتر

برپایی جشنواره تئاتر فجر آیینی هر ساله شده است که طی روزهای آن دیدار اهالی فرهنگ و هنر تازه و خانواده تئاتر را دور هم جمع می‌کند.

ششمین روز جشنواره با حضور چهره‌های هنری، مدیران فرهنگی در سالن‌های تئاتر شور ویژه‌ای برپا کرد.

در تالار وحدت حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی و جمع بسیاری از هنرمندان که در میان آنها ایرج راد، محمد رحمانیان، حسین سلیمی، قطب‌الدین صادقی، محمد حاتمی، قادر آشنا و مهمانان خارجی از کشورهای هند، آلمان، کره و گروه‌های شهرهای مختلف کشور دیده می‌شدند.

در همین روز حسین طاهری از نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر نیز دیدن کرد. علی رضا نادری، حسن فتحی، احمد مسجدجامعی و بسیار دیگری از هنرمندان به تماشای نمایش‌های رضا، قصه ظهر جمعه، سنگ بست و فرجام سفر طولانی طوبا نشستند.

رونمایی کتاب و افتتاح بخش رادیو

مراسم رونمایی از کتاب‌های جشنواره در افتتاحیه بخش رادیو تئاتر جشنواره سی و دوم فجر برگزار می‌شود.

بخش رادیو تئاتر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، روز شنبه 5 بهمن ساعت 17 در تماشاخانه سه نقطه به طور رسمی افتتاح می‌شود و طی شش روز میزبان 12 اثر نمایشی رادیویی خواهد بود.

از جمله برنامه‌های این افتتاحیه رونمایی از 5 کتاب سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که با حضور مدیران جشنواره و هنرمندان تئاتر و رادیو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار