درخواست بررسی مقر‌های نظامی آمریکا در انگلیس

نمایندگان پارلمان انگلیس خواهان بررسی سختگیرانه‌تر پایگاه‌های نظامی امریکا شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛  قانون‌گذاران انگلیسی بررسی دقیق‌تر پایگاه‌های نظامی امریکا در کشورشان را که به نظر می‌رسد برای جاسوسی‌های گسترده و حملات مرگبار پهپادها مورد استفاده قرار می‌گیرند خواستار شده‌اند.

پیش‌نویس یک قطعنامه که از سوی ۳ حزب اصلی انگلیس تهیه شده است از دولت می‌خواهد در قوانینی که مجوز فعالیت پایگاه‌های امریکا را صادر می‌کنند تجدیدنظر کند.

"لورد هودسون"، نماینده حزب محافظه‌کار انگلیس در این باره به ایندیپندنت گفت : این اصلاحات با هدف روشن کردن نقاطی که نگرانی فزاینده عمومی را موجب شده است طراحی شد. آنها بررسی کامل این مساله در پارلمان را محقق می‌کنند به نحوی که وزرای مسئول در این زمینه بتوانند تصمیم بگیرند که آیا باید برای تجدیدنظر در این قوانین و توافقنامه‌هایی که به نظر می‌رسد به میزان زیادی منقضی شده‌اند گام‌هایی اتخاذ شود یا نه.

درخواست‌های فزاینده برای اتخاذ قوانین سختگیرانه‌تر در پی افشای این مساله که تعدادی از پایگاه‌های امریکا در انگلیس برای هدایت اطلاعات حاصل از جاسوسی در اروپا به واشنگتن استفاده می‌شد افزایش یافت.

دولت انگلیس نیز به همدستی در عملیات‌های پهپادی امریکا و استراق سمع از کشورهای اروپایی متهم است.

روزنامه ایندیپندنت سال گذشته فاش کرد از پایگاه نیروی هوایی سلطنتی کروگتون (پایگاه امدادی نیروی هوایی امریکا و سازمان سیا در نورث همپتون شایر) برای انتقال اطلاعات مربوط به کنترل تلفن آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان استفاده می‌شد.

وزارت دفاع انگلیس که تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه نیروی هوایی سلطنتی کروگتون را تشدید کرده است نقش داشتن پایگاه‌های امریکا در انگلیس در حملات پهپادهای پنتاگون را رد کرده است.

طبق اعلام یک سازمان خبری غیرانتفاعی در انگلیس موسوم به دفتر روزنامه نگاری حقیقت یاب در ۵ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در اثر حملات پهپادهای امریکا جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن، افشاگر امریکایی نشان داد پایگاه نیروی هوایی سلطنتی کروگتون به عنوان بخشی از شبکه ایستگاه‌های شنود مستقر در سفارتخانه‌ها موسوم به سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار