به زودی صورت می گیرد؛

کاروانسرای دوقلوی عهد قجری احیا می شود

شهردار منطقه20 گفت: کاروانسرای دوقلو که از کاروانسراهای قدیمی متعلق به دوره قاجار است به زودی در شهرری احیا می شود.

به گزرش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منصور کتانباف، شهردار منطقه 20  با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مزیت های منطقه 20 واقع شدن آثار تاریخی در آن است که متاسفانه هم اکنون بخش عمده ای از آنها به حال خود رها شده و در واقع به زمین های بی دفاع شهری تبدیل شده است.
 
وی با بیان اینکه احیای کاروانسرای دوقلو با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی انجام می شود، افزود: این محل می تواند موجب جذب توریست شده و به اقتصاد منطقه نیز کمک کند.
 
کتانباف با تاکید بر اینکه هم اکنون کاروانسرای دوقلو که در اطراف بازار قدیمی شهرری واقع است تبدیل به محل بی دفاع شهری شده، تصریح کرد: اگر متولیان آثار تاریخی به خوبی از این آثار حمایت نکنند این اماکن تبدیل به تهدید می شوند. بنابراین باید به دنبال احیای این محل ها باشیم تا تبدیل به نقاط قوت شهر شوند.
 
وی در ادامه گفت: کاروانسرای دوقلو متعلق به دوره قاجار و در طرفین بازار قدیمی شهرری با مساحت 800 مترمربع قرار دارد. شهردار منطقه 20 خاطر نشان کرد: سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین جذب زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ویژگی‌های خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، متفاوت ساخته است. بنابراین باید از این مزایای منطقه استفاده کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاروانسرا ، عهد ، قجری ، کتانباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار