آیت‌الله محسنی گرکانی تاکید کرد

حمایت همه جانبه قدرت‌هاي استكباري از گروه‌هاي تروريستي/ مسلمانان مراقب جریان‌های منحرف باشند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: وهابيت بعضي جاها رشد پيدا كرده‌ و با القاعده هم‌آهنگ شده‌اند و خانه‌هاي تيمي براي جذب جوانان تشكيل داده‌اند و با امكانات مالي زيادي كه در اختيار دارند گروه خبيث تكفيري را تقويت مي‌كنند و مهم‌ترين هدفشان تفرقه افكني است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، جلسه هيأت عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز سه‌شنبه(8بهمن ماه) به رياست آيت‌الله محسني گركاني رئيس ديوان عالي كشور و قضات عالي رتبه تشكيل شد.

آيت‌الله محسني گركاني در اين جلسه اظهار داشت: سياست دستگاه قضا اهميت دادن به حقوق مردم و همچنين توجه و اهتمام بيشتر به پرونده‌هايی که سالياني از تشكيل آن گذشته ولي بنا به بعضي از مسائل حقوقي تابحال منتج به نتيجه نشده و مختومه نشده‌اند مي‌باشد لذا حسب توصيه رياست قوه قضائيه اينگونه پرونده‌ها مي‌بايست در اولويت كاري قضات قرار گيرد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در جامعه امروزي مسئله مهم خداشناسي به علت تبليغات و عمليات گسترده معاندين كم رنگ مي‌شود كه نتيجه آن رذالت، پستي و كشتن انسان‌هاي بيگناه در جامعه است، لذا مي‌بايست در مقابل اين همه هجمه به خداشناسي و احكام دين خدا از سوي دشمن، از طرف عالمان و مبلغان ديني اقدامات عملي بيشتري صورت گيرد.

آيت‌الله محسني با قرائت آيه 30 سوره روم كه مي‌فرمايد: « فَاقِم وَجْهكَ لِلدين حَنيفاً فِطرتَ الله التي فَطَر الناس عليها لا تَبديلَ ِلخلق الله ذلك الدينُ القيم و لكن اكثرَ الناسِ لايعلمونَ » يعني پس روي خود را متوجه آئين خالص پروردگار كن، افزود: اين فطرتي است كه خداوند انسان‌ها را بر آن آفريده، دگرگوني در آفرينش الهي نيست، اين است آئين استوار الهي ولي بيشتر مردم آن را درك نمي‌كنند،‌ما بايد به نكات ظريف اين آيه توجه بيشتري كنيم وجه وجهك يعني صورت خود را، در اينجا توجه با صورت ظاهري نيست. منظور باطني و توجه دل است يعني با تمام وجود خدا را متوجه اين پاك و خالص گردان.

وی تصریح کرد: جامعه اسلامي و تشيع از نقشه تفرقه افكني دشمن بايد آگاه و با بصيرت باشند بعضي از اساتيد دانشگاه در مورد رشد وهابيت اظهار نظر كرده‌اند كه وهابيت بعضي جاها رشد پيدا كرده‌اند و با القاعده هم‌آهنگ شده‌اند و خانه‌هاي تيمي براي جذب جوانان تشكيل داده‌اند و با امكانات مالي زيادي كه در اختيار دارند گروه خبيث تكفيري را تقويت مي‌كنند كه مهم ترين هدفشان تفرقه افكني است.  

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: اميد است عزيزان اينگونه اخبار را دست كم نگيرند و هشداري است براي اساتيد، دانشگاهيان و آموزش و پرورش؛‌ چرا كه هر روز مي‌بينيم قدرت‌هاي استكباري گروه‌هاي تروريستي همانند تكفيري و القاعده و طالبان خلق مي‌‌كنند و خون بيگناهان را مي‌ريزند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، دیوان ، عالی ، کشور ، محسنی ، گرکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار