گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

سیاستمدارانی که یارانه نمی‌خواهند/ شهری که اعتیاد، علت 95 درصد طلاق‌هایش است/ احمدی‌نژاد وزرای خود را فراخواند

سیاستمدارانی که یارانه نمی‌خواهند، شهری که اعتیاد، علت 95 درصد طلاق‌هایش است، آمادگی اوباما برای نطق سالانه، فراخواندن احمدی نژاد از وزرایش، جشنواره زنان رزمی کار بسیجی، استفاده از بادامچیان برای انصراف مردم از دریافت یارانه، سازمانی که مدیرها در آن دوام نمی‌آورند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز چهارشنبه 9 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

انتشار نوار صوتی قذافی از کمک‌های خود به سارکوزی

شبکه خبری "فرانس 24" روز چهارشنبه گزارش داد که شبکه سه تلویزیون فرانسه قرار است امروز نوار مصاحبه قذافی با خبرنگار روزنامه "لوفیگارو" که در سال 2011 میلادی در طرابلس صورت گرفته، پخش کند. رهبر سابق لیبی در این مصاحبه تامین مخارج تبلیغات سارکوزی را در انتخابات سال 2007 میلادی تایید می‌کند.



به گزارش ایرنا، اتهام دریافت کمک مالی از رهبر سابق لیبی که در اکتبر سال 2011 میلادی کشته شد، چندین بار مطرح شده و سارکوزی هر بار آن را رد کرده است. برپایه ترجمه خبرگزاری فرانسه از نوار مصاحبه، قذافی که در بحبوحه ناآرامی‌های لیبی ترتیب داده شده بود، در پاسخ به این سوال که "آیا احساس می‌کنید به شما خیانت شده است"، پاسخ داد که سارکوزی یک عقب‌مانده ذهنی است. او با کمک من به ریاست جمهوری رسید.

وی افزود: ما منابع لازم برای پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تامین کردیم. وی زمانی که وزارت کشور را برعهده داشت، به دیدن من آمد و از من حمایت مالی طلب کرد و دلیل خود را برای کمک مالی‌اش به سارکوزی، اینطور اعلام کرد که برای ما مردم لیبی این مساله که رییس جمهوری فرانسه با کمک ما به پیروزی برسد، منفعت مالی داشت. اما فرانسه در کنار انگلیس یکی از کشورهایی بود که بیشترین نقش را در جنگ لیبی ایفا کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال اسناد محرمانه در منزل شارون

روزنامه "هاآرتص" در گزارشی اعلام کرد: وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرحی برای ورود به منزل "آریل شارون"، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و بازرسی آنجا به منظور به دست آوردن اسناد محرمانه نظامی است که وی آن‌ها را به طور غیرقانونی در منزل خود نگه می‌داشت.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: همچنین به موجب این گزارش ممکن است پلیس اسرائیل مسئول تفتیش منزل شارون شود. آریل شارون در ژانویه سال 2006 دچار سکته مغزی شد و به دنبال هشت سال زندگی نباتی در بیمارستانی در تل آویو مرد.

مقام معظم رهبری در کنار پدر



آماده عملیات انتحاری در آمریکا و اروپا هستیم!

وب سایت "پیک نت" در گزارشی به آمادگی گروه‌های افراطی برای عملیات انتحاری در آمریکا و اروپا خبر داد. در ابتدای این گزارش آمده است: اسلام‌گراهای افراطی در سوریه، افرادی را برای حملات تروریستی انتحاری در آمریکا و اروپا آماده می‌کنند. این ادعا نیست، بلکه اطلاعاتی است که آمریکا و اروپا از آن مطلع است و در پی راه‌حلی برای آن هستند.

به گزارش جام، این وب سایت با اشاره به چگونگی این عملیات‌ها افزود: نمایندگانی از سازمان‌های اطلاعاتی غرب مخفیانه به دمشق سفر کردند و در مذاکره با رهبران گروه‌های مخالف دولت سوریه نگرانی خود را درباره اردوگاه‌هایی که در آنها افرادی برای عملیات انتحاری در آمریکا و اروپا تعلیمات می‌بینند ابراز داشتند. همچنین در ادامه گزارش ذکر شده است که در میان گروه‌های مسلحی که با ارتش سوریه می‌جنگند بیش از 700 فرانسوی و 500 انگلیسی مسلح حضور دارند که اصلیت آنها عرب و یا آفریقایی است. همچنین سربازانی از سایر کشورهای غربی.

این وب سایت در خبری به نقل از "ریچارد اولتون" رئیس بخش مبارزه با تروریسم "اسکاتلند یارد" انگلستان نوشت: سازمان ما به اطلاعاتی درباره اسلام‌گراهای بریتانیایی دست یافته که بموجب آن، افرادی از صفوف جنگجویان با ارتش سوریه برای عملیات تروریستی به انگلستان بازگشته‌اند.

اوباما برای نطق سالانه آماده می‌شود

پارسینه منتشر کرد، "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش از سخنرانی سالانه خود در کنگره این کشور در اتاق کارش در کاخ سفید مشغول خواندن متن نطق سالانه خود است.



خوشحالی "میشل اوباما" از سخنرانی باراک



سیاستمدارانی که یارانه نمی‌خواهند


وزیران و معاونان دولت احمدی‌نژاد اردیبهشت ماه سال 89 در یک حرکت نمادین اعلام کردند که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند و خواستند ثروتمندان را ترغیب به انصراف از دریافت یارانه نقدی کنند، اما پیش‌بینی "احمد توکلی" نماینده مردم تهران نزدیک به واقع بود که گفته بود کسی از دریافت یارانه انصراف نمی‌دهد و "محمدرضا میرتاج‌الدینی" معاون پارلمانی وقت احمدی‌نژاد از اولین کسانی بود که از دریافت یارانه انصراف داد.

"شمس‌الدین حسینی" وزیر سابق اقتصاد و "محمدرضا فرزین" سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت احمدی‌نژاد، "لطف‌الله فروزنده" معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز از کسانی بودند که با وجود تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار، از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند.

به گزارش مهر، "حجت‌الاسلام حیدر مصلحی" وزیر سابق اطلاعات، سردار "احمد وحیدی" وزیر سابق دفاع، "صادق محصولی" وزیر پیشین رفاه و تامین اجتماعی، "محمد عباسی" وزیر سابق تعاون، "علی سعیدلو" رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی، "مصطفی محمدنجار" وزیر سابق کشور، "سید مرتضی بختیاری" وزیر سابق دادگستری، "مسعود زریبافان" رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و "علی‌اکبر صالحی" رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به این جمع پیوستند اما این اتفاق نتوانست زنجیره انصراف از یارانه را تکمیل کند و در همانجا قطع شد.


150 نفر از نمایندگان مجلس یارانه می گیرند اما بسیاری از نمایندگان شاخص مجلس اعلام کردند که در زمره 140 نماینده مجلسی هستند که یارانه نمی‌گیرند؛ از جمله "غلامعی حداد عادل" بود. "سیدمحمد بیاتیان" نماینده بیجار و حسن‌آباد به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان كردستان و عضو هیئت رئیسه كمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی آخرین فیش حقوقی خود در مهر ماه امسال را در اختیار رسانه قرار داده بود که بر این اساس درآمد یک نماینده مجلس ماهیانه به طور متوسط، 32 میلیون و 930 هزار ریال؛ 3 میلیون و 293 هزار ریال، درآمد دارد.



"فاطمه دانشور" یکی از ثروتمندترین زنان ایران است که عضو شورای شهر تهران هم هست در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر رسما اعلام کرد که به کمپین انصراف از دریافت یارانه پیوسته و از همکارانش هم خواست که این کار را بکنند. بعد از این پیشنهاد بلافاصله احمد دنیامالی- عضو دیگر شورای شهر تهران هم گفت: فقط شما نبوده‌اید که به این موضوع فکر کرده‌اید بلکه ما نیزاز خیلی قبل‌تر انصراف خود را اعلام کرده‌ایم.

مبلغی که نیروی آدم‌کش ترانسفر می‌کرد

"عمر الاطرش" مبلغ تکفیری لبنانی که اخیرا در شهر "عرسال" در بقاع غربی لبنان دستگیر شده، به انتقال تروریست‌های انتحاری و عاملان انفجارهای اخیر حومه جنوبی بیروت و تأمین نیازهای لجستیکی آنها اعتراف کرده است. این فرد در بازجویی‌های اولیه به انتقال تروریست‌های انتحاری، مواد منفجره و خودروهای بمب‌گذاری شده‌ای که در ضاحیه جنوبی بیروت منفجر شدند، اعتراف کرده است.
 
به گزارش جام، "رضوان مرتضی" روزنامه نگار و کارشناس مسائل جنبش‌های اسلامگرا در این‌باره به شبکه العالم گفت: "عمر الاطرش"، اعتراف کرده که سه کمربند انفجاری و چند بمب دست‌ساز از یک فرد در منطقه عرسال دریافت کرده و آنها را به افرادی که قصد انجام عملیات تروریستی انتحاری در جنوبی بیروت را داشتند، تحویل داده است.


عمر الاطرش

ناظران بر این باورند که الاطرش از عوامل فعال عضو گروه‌های جبهه النصره، داعش و گردان‌های عبدالله عزام بوده است. اقدامات تروریستی این فرد افراطی در حالی صورت گرفته که "شیخ محمد رشید قبانی"، مفتی اهل تسنن لبنان اخیرا اعلام کرد: هرگونه عملیات انتحاری با هدف کشتار افراد بی‌گناه هم کیش و هموطن، یک ظلم آشکار و عملی حرام و اقدامی نا به جا است.

تدبیر24/جنایت‌کاری ارتش آزاد سوریه در مورد کودکان







شهری که اعتیاد، علت 95 درصد طلاق‌هایش است


"عبدالرضا احسانی‌نیا" فرماندار ویژه دزفول، در همایش نقش بانوان در پیشگیری از اعتیاد افزود: 90 درصد سارقان در این شهرستان برای تامین مواد مخدر دست به سرقت می‌زنند  و سه عامل بی‌تفاوتی خانواده، محیط و اطرافیان را از عوامل شیوع اعتیاد عنوان کرد و گفت که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیش از 17درصد جمعیت این شهرستان را افراد معتاد تشکیل می‌دهند که سن آنها نیز پایین آمده و به مدارس راهنمایی نیز رسیده است.

وی بر لزوم افزایش آگاهی از مسایل مربوط به اعتیاد گفت: باید مبارزه وسیع، گسترده و همه جانبه‌ای در این خصوص صورت گیرد زیرا در بسیاری مواقع افراد با اطلاعات غلطی که سودجویان در خصوص برخی مواد مخدر می‌دهند به اعتیاد روی می‌آورند. با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان گفت:95درصد طلاق ها در این شهرستان به دلیل اعتیاد است.

امام (ره) در دیدار با علمای نجف
    
جهان نوشت: امام خمینی(ره) با علما و روحانیون نجف در سال ۱۳۴۴ دیداری داشته است که گفته می‌شود نوار این دیدار در رادیو بغداد پخش شده است. و عکس این دیدار را مرکز اسناد منتشر کرده است.



پارسینه/ ابتکار در حال دریافت جایزه





توافقنامه ژنو، بمب هسته‌ای ایران را یک ماه عقب انداخت!

گروهی موسوم به "اتحاد علیه ایران هسته‌ای " United Against Nuclear Iran -UANI" که در نیویورک تشکیل شده و از فعال‌ترین لابی‌های صهیونیست‌ها در چند سال اخیر برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران است، ادعا کرد که توافقنامه ژنو، توان ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را فقط یک ماه به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش مشرق، این گروه با ارسال نامه پستی، نامه الکترونیکی (رایانامه)، تماس تلفنی به مراکز مختلف سیاسی و اقتصادی مختلف که با ایران مراوده دارند، آنها را تهدید و ترغیب به قطع ارتباط با جمهوی اسلامی ایران می‌کند و مدعی شده که تا پیش از امضای توافقنامه ژنو، زمان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای (مدت زمان لازم برای غنی سازی مورد نیاز برای رسیدن به سوخت بمب هسته‌ای) یک ماه تا یک و نیم ماه برآورد می‌شد.



گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای اعلام کرده که این آمار را از موسسه علوم و امنیت بین‌الملل the Institute for Science and International Security (ISIS) استخراج کرده است.  گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای ادعا کرده که ایران با تداوم فعالیت رآکتور آب سنگین اراک، راه جایگزین برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را هنوز دارد. این گروه همچنین تداوم فعالیت‌های تحقیق و توسعه هسته‌ای ایران طبق توافق ژنو را نیز راهکاری برای دور زدن توافقنامه برای رسیدن به بمب هسته‌ای عنوان کرده است!



گزارش این لابی فعال یهود نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران اصلی آمریکا، تا برچیده شدن تجهیزات هسته‌ای ایران، کوتاه نخواهند آمد و این همان هدفی است که اوباما با به کار بردن عبارت "برچیدن پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران" به آن اذعان کرد  و این گروه بازگردان 4.2 میلیارد دلار از بدهی‌های ایالات متحده به ایران را بسیار خطرناک ارزیابی کرده است.

احمدی‌نژاد وزرای خود را فراخواند

شنیده شده که "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور سابق کشورمان بعد از نقل مکان از ساختمان لادن به ساختمانی در محله جنت آباد تماس‌هایی با برخی از وزرا و مسئولان دولت سابق داشته و از آنها خواسته تا در جلساتی که ترتیب می‌دهد حضور داشته باشند. البته برخی از وزرا و مسئولین دولت گذشته دعوت احمدی‌نژاد را پذیرفته‌اند و آمادگی خود را برای حضور در این جلسات اعلام کرده‌اند اما برخی دیگر از این افراد به دلیل حضور "اسفندیار رحیم مشایی" در این جلسات و ارتباط نزدیک وی با احمدی‌نژاد حاضر به شرکت در این جلسات نشدند.
 
به گزارش دانا، گفته می‌شود زریبافان، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، دانشجو وزیر علوم، مصلحی وزیر اطلاعات، قاسمی وزیر نفت و بختیاری وزیردادگستری دولت احمدی‌نژاد از جمله افرادی بودند که به دلیل حضور مشایی در این جلسات حاضر به شرکت در جلساتی که احمدی‌نژاد ترتیب می‌دهد، نشده‌اند.
 
این افراد شرط حضور خود را عدم حضور مشایی عنوان کرده و این موضوع را از طریق زریبافان به احمدی‌نژاد اعلام کردند و بر این موضوع تاکید کردند که تنها در صورت عدم حضور اسفندیار رحیم مشایی، حاضر به شرکت در این جلسات هستند. البته احمدی‌نژاد نیز با این درخواست موافقت نکرده؛ شنیده‌ها حکایت از این دارد که احمدی نژاد در پاسخ به زریبافان گفته که من حاضر به حذف مشایی نیستم حتی اگر هیچ کدامتان در این جلسات حضور پیدا نکنید.
 
تدبیر24/ چهچهه یک صهیونیست



روز نو
/جشنواره زنان رزمی کار بسیجی





استفاده از بادامچیان برای انصراف مردم از دریافت یارانه

قانون در مطلبی طنز نوشت: دوستان در دولت یازدهم از وقتی سکان کشتی سوراخ دولت را به دست گرفته‌اند سخت با مسئله پرداخت یارانه‌ها دست به گریبانند. چون استاد بزرگ، جناب آقای احمدی‌نژاد (اَندامنا فداه) کاری کرده که دولت جدید اگر به پرداخت یارانه‌ها به همین شکل ادامه دهد، یا باید از شدت بی‌پولی کنار پیاده‌رو بساط پهن کند و سیگار و لباس زیر و دی‌وی‌دی امریکن پای بفروشد تا بودجه سال آینده کشور را دربیاورد، یا این که کلا یارانه‌ها را قطع کند و بازخوردهایی نظیر "خدا پدر احمدی‌نژاد رو بیامرزه" و "قدر احمدی‌نژاد رو ندونستیم" را به جان بخرد و دچار افسردگی بعد از زایمان (یا افسردگی بعد از احمدی‌نژاد) شود.

به همین دلایل دولت روحانی نجابت به خرج می‌دهد و سعی می‌کند از راه‌های غیرمستقیم مردم را از گرفتن یارانه نقدی منصرف کند. در همین راستا دیروز "کمپین انصراف داوطلبانه از گرفتن یارانه" را تشکیل داد و گفت در اولین اقدام، رئیس‌جمهور از گرفتن یارانه انصراف داده است. می‌بینید چه رئیس‌جمهور مردمی‌ای داریم؟ برای این که نگویند خودش را می‌گیرد و از مردم نیست، تا دیروز پا به پای مردم در صفوف طولانی خودپرداز می‌ایستاد و یارانه‌اش را نقدا دریافت می‌کرد. (البته این خبر بعدا تکذیب شد، ولی اگر فکر می‌کنید ما برای این دلایل کم‌اهمیت جملاتمان را پاک می‌کنیم سخت در اشتباهید).

حالا بگذریم. دولت در پیچ حساسی قرار دارد و همه هم می‌دانیم که آب قطع است و فرصت اشتباه وجود ندارد. لذا همگی باید دولت را هُل بدهیم که بتواند استارت بزند و در مسیر گشایش مشکلات حرکت کند. برای همین من چند راهکار برای تشویق مردم به انصراف از دریافت یارانه به دولت پیشنهاد می‌کنم که امیدوارم اجرا کند، وگرنه من رأیم را پس می‌گیرم دولت از حد نصاب می‌افتد و بدبخت می‌شویم!

راه اول- سر هر خودپردازی یک مامور بگماریم با عنوان "گشتِ برداشت" که مردم را مجبور کند یارانه نقدی خود را برداشت کنند. هرکس هم امتناع کرد، بیندازنش توی ون و ببرند تعهد بگیرند. به این ترتیب عده کثیری از مردم نه تنها از گرفتن یارانه انصراف می‌دهند، بلکه با آن مبارزه هم می‌کنند.

راه دوم- آقای اسدا... بادامچیان یکی دو ماه پیش گفته بود: "ما -به مردم- گفتیم به آقای ناطق رأی دهید، به خاتمی رأی دادند. گفتیم به آقای هاشمی رأی دهید رفتند به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند، گفتیم به آقای ولایتی رأی دهید، رفتند به روحانی رأی دادند". چنانچه ملاحظه می‌فرمایید اصولگرایان از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردارند و واقعا دارند حیف می‌شوند! با توجه به استعداد اصولگراها در پراندن مشتری، کافی است آقای بادامچیان یا هر عزیز دیگر اصولگرایی براي انصراف دسته‌جمعی میلیون‌ها ایرانی از گرفتن یارانه نقدی، یک مصاحبه کند و بگوید: "مردم عزیز! لطفا یارانه‌های نقدی خود را دریافت کنید." به جان خودم همین یک جمله معجزه می‌کند و باعث می‌شود، میلیاردها تومان در حساب ذخیره دولت باقی بماند.

تریرویلر: دیگر نمی‌خواهم با سیاست ارتباطی داشته باشم

به گزارش صدای روسیه، "والری تریرویلر"، شریک سابق زندگی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفر بشردوستانه‌اش به بمبئی در هند در جمع خبرنگاران فشار قدرت را عامل و مقصر فروپاشی زندگی‌اش با اولاند اعلام کرد و از بیان صحبت‌های بد درباره اولاند که هفت سال با او زندگی کرد، خودداری کرد.



به گزارش ایسنا، شریک سابق زندگی اولاند همچنین گفت: ما با یکدیگر سرجنگ نداریم و حتی با یکدیگر از طریق تلفن صحبت می‌کنیم و اظهارنظرهای برخی سیاستمداران مخالف در فرانسه را درباره اینکه این جدایی ناشی از بی‌اعتنایی اولاند نسبت به شریک زندگی‌اش است، رد کرد.

والری به صورت مستقیم درباره رابطه عاشقانه شریک سابق زندگی‌اش با ژولی گیه، بازیگر فرانسوی اشاره‌ای نکرد و تنها به این موضوع پرداخت که نمی‌خواهد دیگر هیچ ارتباطی با سیاست داشته سازمانی که مدیرها در آن دوام نمی‌آورند و گفت: اگر شریک زندگی‌ام، رئیس‌جمهوری فرانسه نبود، همچنان در کنار هم زندگی می‌کردیم. دیگر نمی‌خواهم با سیاست ارتباطی داشته باشم.

سازمانی که مدیرها در آن دوام نمی‌آورند

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به سابقه تاریخی و باستانی ایران، همیشه سازمان پر حرف و حدیثی بوده است. به خصوص در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی و اکنون که "محمدعلی نجفی" بعد از 6 ماه در شرف استعفا می‌باشد و کمتر کسی فکر می کرد عمر ریاست او بر این سازمان کمتر از 6 ماه باشد.

به گزارش مهر، سازمان میراث فرهنگی، کم کم به سازمانی شهره می‌شود که مدیرانش چند ماه بیشتر مهیمانش نیستند. پیش از این "روح الله احمدزاده کرمانی"، رکورد کمترین زمان ریاست بر این سازمان را داشت. از اردیبهشت تا دی ماه 90؛ چند روز کمتر از 8 ماه و حالا نجفی با عمر ریاست کمتر از 6 ماه این رکورد را دارد. پس از کرمانی "حسین موسوی" رییس سازمان میراث فرهنگی شد. از 14 دی ماه 90 تا 11 آذر 91، بعد از او در آذر 91 "محمد شریف ملک¬زاده" با حکم رییس جمهور وقت رییس سازمان میراث فرهنگی شود.

تا پیش از کرمانی دوره‌های ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طولانی‌تر بود. "حمید بقایی" 31 تیر 88 تا اردیبهشت 90 یعنی 22 ماه، مشایی از مرداد84  تا تیر 88 یعنی 4 سال. در دوره ریاست جمهوری "سیدمحمد خاتمی" هم تقریبا شاهد همین روند بودیم. "سید محمد بهشتی" 7 سال و "حسین مرعشی" یک سال بر این صندلی تکیه زدند. پیش از اینها "مهدی حجت"، "اکبر زرگر" و "سراج‌الدین کازرونی" هم سایر روسای سازمان بودند که به ترتیب هر کدام 4، 2 و 4 سال ریاست کردند. مهدی حجت اولین رییسی بود که سال 66 و پس از تشکیل سازمان میراث فرهنگی، بر صندلی مدیریت آن تکیه زد.

مهدی حجت    

از 1366 تا 1370

اکبر زرگر

از 1371 تا 1373

سراج الدین کازرونی

از 1372 تا 1376

سید محمد بهشتی

از 1376 تا 1383

حسین مرعشی

از 1376 تا 1384

اسفندیار رحیم مشایی

از 1384 تا 1388

حمیدرضا بقایی

از 1388 تا 1390

روح الله احمدزاده کرمانی

از اردیبهشت تا دی ماه 90

حسین موسوی

از دی 90 تا آذر 91

محمد شریف ملک زاده

از آذر 91 تا مرداد 92

محمد علی نجفی

از مرداد تا بهمن 92


















هدف اقتصادی "اردوغان" از سفر به تهران چیست؟

‌روز گذشته، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در قالب یک سفر رسمی دو روزه‌ به تهران آمد. در این میا‌ن، برخی منابع ترکیه‌ای از وجود یک دستور کار اقتصادی در این سفر خبر می‌دهند که در حقیقت، در اولویت اهداف اردوغان از سفر به تهران است. اردوغان می‌خواهد در جریان دیدار با مقامات ایرانی‌، درخواست کاهش بهای گاز صادراتی ایران به کشورش را مطرح نماید. منابع ترکیه‌ای مدعی‌اند، بهای گاز خریداری شده از ایران‌ "بیش از حد بالاست".

به گزارش تابناک، روزنامه "تودی زمان" به نقل از یک منبع در وزارت انرژی ترکیه ـ که نخواسته نامش فاش شود ـ می‌نویسد: شکایت مقامات ترک از این است که آنکارا هم اکنون در ازای خرید هر ۱۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی از ایران، ۴۹۰ دلار پرداخت می‌کند، در حالی که برای خرید همین میزان گاز از جمهوری آذربایجان، ۳۳۵ دلار و از روسیه ۴۲۵ دلار می‌پردازد.

بر پایه آنچه از مطلب تودی زمان برمی‌آید، اکنون ترکیه می‌خواهد با پیگیری همزمان دو ابزار اعمال فشار (‌دادگاه داوری بین‌المللی) و مذاکره (حضور اردوغان در تهران) درخواست خود برای کاهش بهای گاز را عملی کند، زیرا دولت آنکارا اعلام نموده در صورت کاهش بها از سوی ایران، از شکایت خود صرف‌نظر خواهد کرد. در ‌ترکیه نیز خطاب به مردم این‌گونه گفته شده که علت اصلی افزایش بهای گاز مصرفی خانگی، بالا بودن قیمت گاز وارداتی از ایران است.

هندوهای بنگلادش در یک مراسم آیینی



عصر ایران منتشر کرد، تور اتوبوسی روسای جمهوری آمریکای لاتین از شهر هاوانا



اجرای برنامه شائولین کاران چینی در پاریس



خاطره ده‌بزرگی از مهاجرانی/ چه شد که یک شخصیت متدین و انقلابی از این‌جاها سر درآورد

"احد ده بزرگی" شخصی که زندگی سراسر شور و علاقه او در حوزه "ادبیات عاشورایی" زبانزد خاص و عام بوده است، یکی از اشخاصی است که به عنوان دوست و هم‌رزم "عطا‌الله مهاجرانی" در کنار او قبل انقلاب  قرار داشته و در این مصاحبه از تاسف خود برای تغییر مسیر انحرافی مهاجرانی می‌گوید.

ده‌بزرگی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تعدادی از دانشجویان بودند که ما با آنها دوست بودیم و جلسات مخفی داشتیم، اظهار داشت: یکی از آن‌ها عطاءالله مهاجرانی و دیگری آقای دکتر معین بود. ما یک انجمن اسلامی در دانشگاه راه انداختیم که دانشجویان اساتید و کارمندان جمع شدند، رای‌گیری شد و از طرف دکترها آقای شهید فقیهی و از طرف کارمندان من انتخاب شدم که انجمنی را در مسجد آقا احمد راه انداختیم.

وی در گفتگو با فارس، با تاکید براینکه بعضی از اطلاعیه‌ها که می‌آمد در دانشگاه من مسئول توزیع آنها بین دانشجویان بودم، گفت: از کسانی که من خیلی با آنها دوست بودم آقایان نادر کجوری، حسین همافر، عطاءالله مهاجرانی، مرتضی و ... بودند. در کنار کار ما با این دوستان در خوابگاه جلساتی داشتیم. آقای مهاجرانی مثنوی می‌خواند و شرح می‌داد اما بعد از انقلاب فرهنگی  دکتر معین شد رئیس دانشگاه و مهاجرانی را برای نمایندگی استان فارس کاندید کردیم و رای هم آورد.

این شاعر عاشورایی با بیان خاطره‌ای تصریح کرد: صدا و سیمای فارس همان اوایل انقلاب می‌خواست یک کار عاشورایی ارائه بدهد. برنامه‌ها را طراحی کردیم که در شاه‌ چراغ و علی‌بن حمزه ضبط شود که ضبط و پخش شد. آقای مهاجرانی در هند یا پاکستان رایزن فرهنگی شد. مهاجرانی برایم نامه نوشته بود و حتی برادران اهل تسنن و گروه‌های دیگر را جمع کردم "وقتی تو می‌خواندی اهل تسنن اشک که می‌ریختند. در زلال اشک آن‌ها من تو را می‌دیدم" این تعبیری است که او در نامه دارد.

ده‌بزرگی از ناراضی بودن خود از حرکت‌های مهاجرانی از زمان وزارت وی بر فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت:  دلم می‌خواست او را ببینم ولی به دلیل اینکه نوع تفکرش عوض شده بود، خیلی راضی نبودم. یک چیزی که خیلی مرا اذیت کرد این بود که یک شبی در تلویزیون دیدم آقای مهاجرانی با امیران سعودی در کاخ سعودی است و این برای من خیلی گران تمام شد که یک نیرویی که جزو دانشجویان خط امام بود و ما با هم هم‌عقیده و هم خط و مشی بودیم و اسم حضرت امام که می‌آمد ایشان بدنش می‌لرزید و امروز جایگاه ایشان کجاست؟!

وی تاکید کرد: موقعی که چهره ایشان را در کنار سعودی‌ها دیدم انگار آب سردی رویم ریخته شد و گفتم خدایا به آبروی امام حسین آخر و عاقبت‌مان را ختم به خیر کن. چه می‌شود که یک شخصیت متدین و انقلابی یک مرتبه از این جاها سر در می‌آورد باید پناه به خدا برد!

ابتکار یک مغازه‌دار برای مقابله با حملات تروریستی

مناطق شیعه‌نشین جنوب بیروت در هفته‌های گذشته شاهد انفجارهای انتحاری گروه‌های تروریستی بوده است. این حملات که از سوی گروه تندرو تروریستی "جبهه النصره" و با هدف ضربه زدن به حزب‌الله لبنان صورت می‌گیرد، در هفته‌های گذشته ده‌ها کشته و صدها زخمی به جا گذاشته است.



به گزارش عصر ایران، ساکنان جنوب بیروت برای در امان ماندن از این حملات دست به ابتکارهای جالبی زده‌اند از جمله صاحب یک مغازه موبایل فروشی در جنوب بیروت به شیوه زیر ویترین مغازه خود را با کیسه‌های شنی سنگربندی کرده است.

ژنرال چهار ستاره آمریکایی ایران را تهدید کرد

روزنامه صهیونیستی "جرازلم پست" امروز نوشت: ژنرال "دیوید پترائوس" رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان در اظهاراتی مدعی شد که "اسرائیل باید مطمئن باشد که اگر لازم باشد آمریکا برای متوقف کردن ایران، به گزینه نظامی متوسل خواهد شد".



به گزارش جام، بنا بر این گزارش، پترائوس برای اثبات ادعایش ویتنام، افغانستان و عراق را مثال زد و در ادامه گفت: حتی اوباما هم تا کنون چندین بار به حمله نظامی به ایران در صورت لزوم اشاره کرده است. آمریکا از نیروی نظامی برای رسیدن به منافعش استفاده می‌کند و هیچ‌کس نباید به این مسئله شک داشته باشد و درست است که ما بودجه نظامی را کاهش دادیم اما هنوز بودجه دفاعی ما از بسیاری از کشورهای قدرتمند بعد از خودمان بیشتر است.

عجایبی که فقط در ایران می‌توان دید











دویچه وله: اوباما نشان داد آماده است بدون حمایت کنگره نیز پیش برود

به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه‌وله، "میودراگ ساریچ"  رئیس دفتر دویچه وله در واشنگتن بعد از سخنرانی اوباما در گنگره، در گفتگو با این شبکه گفت: به نظر من این سخنرانی بسیار خوبی بود. وقتی به گذشته و چیزهایی که رئیس جمهور آمریکا می توانست سال گذشته به دست آورد نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که کنگره تقریبا جلو هر طرحی را که از کاخ سفید آمد گرفت. طرح اصلاح مالیات، طرح کنترل سختگیرانه‌تر بر سلاح گرم و طرح اصلاح قوانین مهاجرت از جمله طرح‌هایی هستند که رئیس جمهور آمریکا نتوانست به هیچ‌وجه سال گذشته آنها را به تصویب برساند.

به گزارش انتخاب، بنابراین سوال این است که آیا اوباما می‌تواند مشکلات آمریکا را فقط با استفاده از دستورات اجرایی حل کند؟ اقدام اجرایی نمی‌تواند جای تصویب طرح‌ها و لوایح در کنگره را بگیرد و گوینده خبر دویچه وله با اشاره به مسائل سیاست خارجی که در سخنرانی اوباما مطرح شد گفت که ایران یکی از مسائلی بود که اوباما در سخنرانی‌اش به آن اشاره کرد و اعلام کرد که به نظر من شگفتی بزرگ این بود که اوباما اعلام کرد مایل است زندان گوانتانامو را امسال تعطیل کند. نکته جالب دیگر این بود که اوباما درباره مسئله ایران نیز سخن گفت و از کنگره خواست که فشار بیشتری به ایران وارد نکند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، قذافی ، سارکوزی ، فرانسه ، انتخابات ، ایرنا ، لیبی ، رئیس جمهور ، انگلیس ، صهیونیستی ، هاآرتص ، روزنامه ، شارون ، تل آویو ، رهبری ، عملیات ، انتحاری ، آمریکا ، اروپا ، پیک نت ، افراطی ، سوریه ، تروریستی ، دمشق ، اولتون ، اسکاتلند یارد ، اوباما ، پارسینه ، کنگره ، توکلی ، یارانه ، حسینی ، فرزین ، مصلحی ، وحیدی ، محصولی ، عباسی ، نجار ، سعیدلو ، بختیاری ، صالحی ، بیاتیان ، دانشو ، الاطرش ، عرسال ، لبنانی ، تکفیری ، ترانسفر ، بیروت ، ضاحیه ، مرتضی ، اسلامگرا ، العالم ، قبانی ، اهل ، تسنن ، مفتی ، دزفول ، طلاق ، نجف ، امام خمینی ، بغداد ، شهرداری ، احمدی نژاد ، دنیا مالی ، مسجد ، جامعی ، ژنو ، نیویورک ، اتحاد ، علیه ایران ، مشرق ، مشایی ، زریبافان ، بقایی ، خاتمی ، بهشتی ، مرعشی ، حجت ، زرگر ، کازرونی ، اردوغان ، حاجی ، بابایی ، بسیجی ، بادامچیان ، تودی زمان ، بنگلادش ، لاتین ، میراث ، فرهنگی ، نجفی ، موسوی ، معین ، فقیهی ، شهید ، همافر ، کجوری ، شائولین ، مهاجرانی ، ده بزرگی ، دویچه وله ، ساریچ ، واشنگتن ، کاخ سفید ، گوانتانامو ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۸:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
کشور ما ( ایران ) دومین کشور دارای ذخایر گاز و چهارمین کشور دارای ذخایر نفت در خاورمیانه و آسیا و دنیا است . بعلاوه کشور ما دارای ذخایر عظیم زیر زمینی است ، در این کشور با این همه ذخایر ملی و خدا دادی برای اینکه مردم بتوانند از نظر اقتصادی معاش خود را تامین کنند ، دولت مجبور شده یارانه بدهد ، چرا ؟
آخرین اخبار