گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

مدل موبایل نمایندگان مجلس چیست؟/ نخست‌وزیری که نگرانی از شنود آمریکا ندارد/ دفاع روحانی از فرجی‌دانا به سبک احمدی‌نژاد

بسیج شهرداری مسئولیت نصب پوسترهاي "صداقت آمريكايي" را می‌پذیرد، عیدی دکتر حسن روحانی‌، نخست‌وزیری که نگرانی از شنود آمریکا ندارد، جدیدترین سلاح شورشیان در سوریه‌، مدل موبایل نمایندگان مجلس چیست؟، دفاع روحانی از فرجی‌دانا به سبک احمدی‌نژاد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

درخواست بزرگترین قربانی حملات سایبری آمریکا از کشورهای جهان

خواچون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهارتی با اشاره به جاسوسی آمریکا از طریق شنود مکالمات کشورهای دیگر گفت: گزارش‌ها و اخبار ناخوشایندی به گوشمان رسیده است که این وضعیت نشان می‌دهد کشورهای جهان باید بر ایجاد یک ساختار جدید و راهنما در فضای سایبری در چارچوب سازمان ملل متحد و به شکلی شفاف و امن متمرکز شوند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری شین‌هوا در مطلبی نوشت: دولت آمریکا میلیون‌ها مورد از تلفن‌های سران کشورهای دیگر از جمله فرانسه و آلمان را شنود کرده و این به تیرگی روابط اروپا و واشنگتن انجامیده است البته چین پیش ازاین آمریکا را امپراتور حملات سایبری لقب داده و از ناامنی ایجاد شده توسط واشنگتن در فضای سایبری ابراز نگرانی کرده است؛ چین خود را یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری آمریکا در جهان می‌داند.


مدل موبایل نمایندگان مجلس چیست؟

اکثر نمایندگان مجلس از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند و در این میان تلفن‌های همراه اپل و سامسونگ مخاطبان بیشتری را نسبت به سایر محصولات دارند.

بولتن‌نیوز نوشت: در این میان نادر قاضی‌پور نماینده‌ای که در روزهای رای اعتماد به وزرای کابینه یازدهم با اکثر وزیران پیشنهادی دولت مخالفت کرده بود و همچنین سید حسین نقوی حسینی و عبدالوحید فیاضی از تلفن‌های همراه ساده استفاده می‌کنند که البته تولید داخل کشور نیستند.

جدول زیر با تلفن همراه برخی از نمایندگان مجلس آشنا می شویم:


نماینده

حوزه انتخابیه

تلفن همراه

محمدجواد کولیوند

کرج

اپل

روح الله بیگی

میاندوآب

سامسونگ

ایرج ندیمی

لاهیجان

نوکیا

محمدرضا پورابراهیمی

کرمان

سامسونگ

علی ایرانپور

مبارکه

نوکیا+ سامسونگ

محمد دامادی

ساری

اپل

سیدحسین نقوی حسینی

ورامین

نوکیا

منصور حقیقت پور

اردبیل

سامسونگ

مجید منصوری

لنجان

سونی

مهرداد بائوج لاهوتی

لنگرود

سامسونگ

غلامرضا تاجگردون

گچساران

اپل

سیدمسعود میرکاظمی

تهران

اپل

جعفر قادری

شیراز

سامسونگ

عبدالوحید فیاضی

نور

نوکیا

وحید احمدی

کنگاور

اپل

حمیدرضا پشنگ

خاش

نوکیا

احمدعلی مقیمی

نکا

اپل

امید کریمیان

مریوان

اپل

نادر قاضی پور

ارومیه

نوکیا

سید رمضان شجاعی کیاسری

ساری

اپل



خانمی که قدرتمندترین چهرۀ ‌هنری جهان‌ شد

خواهر امیر قطر پس از ولخرجی‌های این امیرنشین ذره‌بینی در مزایده‌ها و حراجی‌های خصوصی برای پر کردن موزه‌های جدید کشورش به عنوان قدرتمندترین چهرۀ هنری جهان شناخته شد؛ بنابر اعلام پایگاه اینترنتی روزنامۀ دیلی استار چاپ بیروت، شیخ المیاسا الثانی، خواهر امیر قطر که رییس موزۀ قطر هم هست، به عنوان چهرۀ برگزیدۀ سال مجلۀ آرت ریویو (Art Review) انتخاب شد. این دومین باری است که یک زن به این عنوان دست پیدا می‌کند.



به گزارش شفاف، المسایا که تحصیل‌ کردۀ آمریکاست از سوی موسسه‌اش انتخاب شده است؛ نهادی که بالاترین هزینه (معادل ۱ میلیارد دلار در سال) را برای جمع‌آوری آثار هنری هزینه کرده است. موزۀ دولتی قطر نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار برای خرید تابلوهای سزان هزینه کرده است. این خریدها و ولخرجی‌ها، موزۀ قطر را در میان بزرگترین کلکسیونرها و موزه‌های جهان اعم از موزۀ اورسی فرانسه، موزۀ متروپول نیویورک و کورتولد لندن قرار داده است.


نخست‌وزیری که نگرانی از شنود آمریکا ندارد

دفتر نخست‌وزیر هند اعلام کرده است با توجه به اینکه نخست‌وزیر، تلفن همراه ندارد و ایمیل شخصی استفاده نمی‌کند، دلیلی برای نگرانی دهلی نو در خصوص جاسوسی‌های آمریکا وجود ندارد.



به گزارش جمهوریت، روزنامه گاردین روز جمعه اعلام کرد مکالمات 35 تن از رهبران جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا شنود شده است ‌و در این رابطه سخنگوی مانموهان سینگ، نخست‌وزیر 81 ساله هند اعلام کرد که سینگ نه تلفن همراه دارد و نه از ایمیل شخصی استفاده می‌کند و به این ترتیب جایی برای نگرانی نیست سینگ که به توانایی‌اش در زمینه مسائل اقتصادی معروف است، با اتهام ناتوانی در زمینه مبارزه با اختلاس رو به رو است.

بسیج شهرداری مسئولیت نصب پوسترها را می‌پذیرد

پوسترهای "صداقت آمریکایی" چطور و در چه شرایطی در تهران نصب شدند؟ پرسش‎هایی که یک‌ نفر پاسخ‌های دقیقی برای آن‌ها دارد، محسن پیرهادی، مسئول بسیج شهرداری تهران می‌گوید: "طرح این پوسترها در راستای منافع نظام بود و من هم مانع نصب آن‌ها نشدم" و این کار با محوریت خانه طراحان انقلاب اسلامی و سازمان فرهنگی هنری "اوج" انجام شده که یکی از پیشگامان اقدامات فرهنگی و هنری با رویکرد ارزشی در کشور است، طراحی و اجرا را برعهده داشته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، وی در پاسخ به اینکه، یعنی شهرداری تهران برای نصب این پوسترها مجوز صادر کرده است، گفت: شهرداری تهران نه، زیرا بسیج یک مجموعه مستقل در شهرداری است و به‌طور مستقل هم عمل می‌کنند و این پوسترها به مناسبت 13 آبان طراحی و نصب شده و ما این کار را خارج از وظایف ارزشی بسیج ندیدیم.

مسئول بسیج شهرداری با اشاره به اینکه این‌طور نبوده که بسیج شهرداری به صورت مکتوب تاییدیه صادر کرده باشد، بیان داشت: کسی حق کار بدون هماهنگی و بدون مجوز را ندارد و من اصل کار را دیده بودم، تایید کرده بودم و الان هم مسئولیت این کار را می‌پذیرم. نصب هر تبلیغاتی در تهران ضابطه‌مند و قانونی است و البته که کسی نمی‌تواند در تهران هر پوستر و تبلیغاتی را نصب کند و باید مجوز بگیرد.

پیرهادی در پاسخ به اینکه این اقدام انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشته و بسیاری از تحلیل‌گران رسانه‌های غربی و عربی این موضوع را نشان‌دهنده حاکمیت چندگانه در ایران و نشانه تلاش افراطیان برای بر هم زدن مذاکره ارزیابی کردند، باز هم فکر می‌کنید این اقدام نقش کمکی به دولت داشته است، تصریح کرد: آنچه در این پوسترها ترسیم شده تنها بخشی از سابقه آمریکاست، این پوسترها مساله مخفی و پنهانی را روشن نکرده‌اند. آقای اوباما بعد از مذاکره ایران را تهدید کردند که گزینه نظامی همچنان روی میز است در همین پوسترها هم می‌بینید که طرف مذاکره‌کننده آمریکایی اسلحه در دست دارد.


جمع‌آوری بیلبوردهای "صداقت آمریکایی"

مدیر روابط‌عمومی سازمان زیباسازی فضای شهری از متولی بیلبوردهایی تحت عنوان "صداقت آمریکایی" ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: سازمان زیباسازی در این موضوع دخیل نبوده و این پوستر‌ها روی بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان زیبا‌سازی نبوده است.

به گزارش ایسنا، مهدی‌نژاد با اعلام این مطلب به شرق گفت: این پوسترها جمع‌آوری می‌شود.


عیدی دکتر حسن روحانی

بولتن نوشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور همزمان با ایام عید سعید غدیرخم با حضور در منزل حسین فیاض جانباز 70 درصد دفاع مقدس در فضایی صمیمانه و معنوی با وی و خانواده این جانباز گرانقدر دیدار کرد.



جدیدترین سلاح شورشیان در سوریه


تروريست‌هاي سوري در روزی که حدود 40 نفر از آنها توسط ارتش سوريه کشته شدند اقدام به تولید سلاح جدید و ترکیبی کردند، سایت دیلی میل در خبری نوشت: شورشیان در سوریه راکتی را اختراع کرده‌اند تا نیروهای بشار اسد را نشانه روند و این سلاح جدید آن‌ها برگرفته از یک راکت و یک تراکتور است.







به گزارش جام، تصاویر نشان می‌دهند که این تروريست‌ها با بستن راکت خود به پشت یک تراکتور چگونه آن را جابجا می‌کنند و با داشتن تجهیزات الکترونیکی چگونه اهداف خود را نشانه می‌روند.


دفاع روحانی از فرجی‌دانا به سبک احمدی‌نژاد!

طنز/ با توجه به اینکه رئیس‌جمهور یک‌بار با ادبیات خودش از میلی‌منفرد دفاع کرد و رأی نیاورد، بعد هم مجبور شد به میل خودش توفیقی را عوض کند، امروز می‌خواهیم به آقای روحانی توصیه کنیم که چگونه با زبانی صحبت کند تا بتواند برای وزیرش رای اعتماد جمع کند. آن زبان چیست؟ زبان محموداحمدی‌نژاد رئیس‌دولت قبلی در همین راستا، به متن سخنرانی آقای روحانی در دفاع از فرجی دانا توجه کنید:

به گزارش خبرآنلاین، "نمایندگان محترم توجه کنن، امروز اومدیم اینجاااا، وسط ساعت کاری، ما و شما و ملت یه حالی با هم بکنیم. اون بنده‌ خدا "میلی‌منفرد" رو معرفی کردم، گل بود، آقا بود، مثل راحت‌الحلقوم می‌موند. اون پیشنهاد ما رو که به قول معروف... (سکوت می کند، بقیه حرفش را نمی‌گوید و با دستش اشاره‌ می‌کند و لبخند ژوکندی می‌زند و همه نمایندگان هم قاه ‌قاه می‌خندند) آره دیگه...

بعد هم که این آقای "توفیقی" رو معرفی کردم، انسان شریییییف، قویییییی، خوببببب، یک انسان کامل، مرد تدبیر و امید... اون پیشنهاد رو هم که از ترس شما خودم هه... (دوباره ادامه نمی‌دهد و می‌خندد ونمایندگان هم قاه قاه،همه دارند در مجلس ریسه می‌روند. نمایندگان تا حالا اینقدر با رئیس‌جمهور حال نکرده‌اند)

الانم دیگه این "فرجی‌دانا" رو برداشتم آوردم، توقع دولت اینه که مجلس رأی بده (توقع و رأی را یک‌جوری و با یک تأکید خاصی می‌گوید، انگار که ترکانده و به نکته ظریفی اشاره کرده است)، خداییش کاری هم که نمی‌کنید اینجا، یه دکمه هست، نشستید هی فشارش می‌دید و می‌خوابید و... (باز از آن خنده‌های دلبرانه‌اش می‌کند که دل آدم غنج می‌زند) من وقتتون رو نگیرم، سریع تمومش کنید دولت بره به کارش برسه، شما هم برید به کارتون برسید.

ماشین صادق زیباکلام



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار