جلالی در دیدار با رئیس سازمان سینمایی:

سینما نیازمند توجه جدی مسئولان است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به نقش سینما در انتقال روح حماسه به نسل آینده، تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر می‌تواند زبان جدیدی برای اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی در دنیا باشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در محل این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
 
جلالی در این دیدار با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله فرهنگ در جامعه، گفت: در زبان بیان فرهنگی سینما ابزار توانمندی است که با گسترش و ارتقا کمی و کیفی محصولات تولید شده در این بخش می‌توان خدمات شایان ذکری به رشد فرهنگ جامعه نمود.
 
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، سینما را نیازمند توجه جدی مسئولان دانست و افزود: غفلت از این حوزه ارزشمند فرهنگی باعث شده است تا بسیاری از سینماهای ایران به سوی تعطیلی کشانده شود یا با سود کم و حتی ضرر و زیان به کار خود ادامه دهند.
 
وی بااشاره به ادبیات سینمایی دفاع مقدس تصریح کرد: سینمای دفاع مقدس می‌تواند زبان گویایی جهت بیان واقعیت‌های دوران جنگ تحمیلی باشد و برای بیان هرچه بهتر واقعیت‌ها در این حوزه باید از روایت‌ها و خاطرات بازماندگان شهدا و خانواده‌های آنها و جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس استفاده کرد تا انتقال روح حماسه به نسل جدید و آینده به زبان فرهنگ و سینما صورت پذیرد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، یادآور شد: جشنواره فیلم فجر در طول سی و یک دوره گذشته پله‌های رشد خود را به خوبی و با درایت طی کرده و اکنون در دوران بلوغ خود می‌تواند زبان جدیدی برای اشاعه فرهنگ ایرانی – اسلامی در دنیا و جامعه بین الملل باشد.
 
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار سینما را نیازمند توجه و نگاه ویژه تمامی نهادهای فرهنگی کشور دانست و تاکید کرد: در عرصه سینما خلاءهای زیادی وجود دارد که پرکردن آنها نیازمند زمان و هزینه است که دستیابی به این خواسته نیز عزم جدی همه مسئولان را می‌طلبد.
 
رئیس سازمان سینمایی افزود: سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر فصل نوینی درمسیر تعالی سینمای ایران است و امیدوارم این گام با موفقیت زمینه ساز رشد سینمای ایران در سال‌های آینده و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره باشد.
 
گفتنی است در پایان این دیدار جلالی و ایوبی بر همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی تاکید کرده و آسیب شناسی در حوزه فرهنگ به ویژه سینما را ضروری دانستند و لزوم کمک به این حوزه را از ضروریات اهداف جامعه برشمردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار