گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

آیا "تک‌خوانی زنان" حرام است/ خواننده پاپ که پیش پای امام(ره) قرآن خواند/ بازیگر و مانکن زن پاکستانی توبه کرد

آیا تک‌خوانی زنان حرام است، همسر اوباما: خفه‌ شو عزیزم، درگذشت بازیگر مشهوری که با همسر شاه رابطه داشت، کدام خواننده پاپ پیش پای امام(ره) قرآن خواند، بازیگر و مانکن زن پاکستانی توبه کرد، نقش پارازیت در تعیین جنسیت فرزند، دو گردان دختر مجرد به داعش پیوستند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري روز یک‌شنبه 13 بهمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

خوش و بش رئیس‌جمهور با یک پرسپولیسی متعصب

در حاشیه دیدار "حسن روحانی" رئیس‌جمهور با جانبازان مرکز توانبخشی ثارالله، رئیس‌جمهور با یک جانباز پرسپولیسی متعصب، خوش و بش می‌کند.



تک‌خوانی زنان از نگاه "آیت‌الله فاضل لنکرانی"

"آیت‌الله فاضل لنکرانی"، در مورد صحبت کردن زنان و خود صدا بدون خواندن و یا همراه خواندن که از آن تعبیر به "تک‌خوانی" شده و در عرف مردم تعبیر به آوازخوانی زن است، به چند صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد. صورت اول این است که صدای زن بدون آواز به قول فقها "صوت المراء" آیا شنیدنش برای یک مرد نامحرم جایز است یا خیر؟ همه فقها می‌گویند که اگر همراه با التذاذ باشد و یا خوف وقوع در حرام باشد قطعا جایز نیست.

به گزارش ایرنا، فاضل لنکرانی اضافه کرد: صورت دوم هم بدین ترتیب است که اگر موجب التذاذ و خوف در وقوع حرام نباشد، مشهور فقها قدیم می‌گویند که زائد بر مقدار ضرورت تکلم جایز نیست و باید تا آن میزان که لازم است تکلم صورت گیرد ولی بزرگانی از متاخرین از جمله "صاحب جواهر" می‌گویند، اگر التذاذ نباشد یا خوف وقوع در حرام هم نباشد صحبت کردن زن مانعی ندارد، زن می‌تواند سخنرانی کند و مقاله‌ای بخواند، به صورت صدای معمولی اشکالی ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: مساله بعدی که مطرح است این است که زن بخواند، یعنی صدای معمولی نباشد بلکه به نحو آوازه‌خوانی باشد. در اینجا اگر خوانندگی همراه با غنا باشد، حرام است. از آنجایی که غنا حرام است (البته استثنا دارد و آن اینکه زن در عروسی‌ها برای زنان بخواند آن هم در صورتی که همراه با فعل حرام و موسیقی حرام نباشد) و در خصوص صورت سوم؛ کسی آوازه‌خوانی کند و صحبت کردنش همراه با خضوع باشد، یعنی به یک نحوی بخواند که هوس دیگران را برانگیزد، در این صورت اگر غنا هم نباشد حرام است.

عصر ایران/سبد کالای آقای معاون اول!















بناهای تاریخی با استخوان‌های انسان


بسیاری از این ساختمان‌ها که به طور کامل با استخوان‌های انسان ساخته شده‌اند، متعجب‌کننده هستند. به گزارش فارس، این ساختمان‌ها عمدتا مذهبی‌ هستند. در معماری‌ها مرگ و استخوان انسان‌ها یک سبک نوین و خاص که متعجب‌کننده نیز هست، به وجود آورده است.عده‌ای اعتقاد دارند این جمجمه‌ها و اسکلت‌های انسان‌ها باید زیر زمین و در خاک باشند و نباید از آنها به عنوان تزئین کلیساها و مکان‌های دیگر استفاده کرد.



در لهستان در قرن هجدهم از جمجمه‌های قربانیان جنگ، بیماری و قحطی کلیسای کوچک ساخته شده است.





نیویورک – ایالات متحده امریکا، دیوارها توسط جمجمه‌هایی به رنگ طلایی تزئین شده است.

ماجرای تیتر "شاه رفت"

"محمد حیدری"، روزنامه نگار پیشکسوت و از اعضای سردبیری روزنامه اطلاعات در مقطع پیروزی انقلاب، خاطره‌ای جالب از تیتر تاریخی روزنامه اطلاعات "شاه رفت" روایت کرده است و می‌گوید: دو تیتر معروف و بسیار بزرگ "شاه رفت" و "امام آمد" بی‌هیچ گمانی ابتکار حرفه‌ای شادروان "غلامحسین صالحیار"، سردبیر وقت روزنامه اطلاعات است .

به گزارش ایسنا، حیدری در مورد این دو تیتر گفت: کسانی مطالبی گفته‌اند و نوشته‌اند، اما من به عنوان کسی که در آن زمان معاونت صالحیار را در دو بخش داشتم، تا کنون در این باره مطلبی ننوشته‌ام و نگفته‌ام. شاید آن چه در زیر می‌نویسم، چندان اهمیت نداشته باشد، ولی می‌تواند برای پایان دادن به گمانه زنی‌ها و شایعه‌ها، مفید باشد.

آقایان "علی باستانی"، "حسین شمس ایلی" و من در امور خبری معاونان صالحیار بودیم، تمام روزنامه‌نگاران در رده‌های ما، از دست کم ده روز قبل می‌دانستیم شاه قرار است از ایران برود، زیرا تیمسار مقدم ( آخرین رئیس ساواک) در جلسه‌ای که ما را به شرکت در آن ( در ساختمان مرکزی ساواک – وزارت اطلاعات کنونی) فراخوانده بود موضوع را با قید این که نباید آن را منتشر و یا بازگو کنیم، اعلام کرده بود.

همین آگاهی موجب شد صالحیار وقت کافی داشته باشد که بوسیله آقای "مژده بخش" مدیر فنی روزنامه و با گرفتن تضمین رازداری از بخش گراور سازی، آن تیتر بزرگ و بی‌سابقه را به صورت گراور بسازد و در جایی پنهان کند. هم آقای مژده و هم شادروانان شمس و کرد اوغلو ( اعضای موثر بخش گراور سازی) با من روابط دوستانه و صمیمانه‌ای داشتند و همیشه مرا در جریان قضایا می‌گذاشتند. اما در این مورد بخصوص، استثناء قائل شدند ( لابد به دلیل قولی که داده بودند (

در روز رفتن شاه، چند بار شاهد بودم در پاسخ به پرسش اعضای سردبیری در مورد مضمون تیتر اول، پاسخ‌هایی سردستی می‌داد. سرانجام خبر دار شدیم چاپ روزنامه آغاز شده و دقایقی بعد بود که چشم ما به آن تیتر افتاد و بجای روال توزیع عادی، خروجی دو ماشین چاپ روزنامه ( رتاتیو و افست روتاتیو ) بدون در نظر گرفتن بازگشت وصول پول فروش، بین مردم که خیابان‌ها از آنها مملو بود، توزیع شد. در مورد تیتر "امام آمد" این وضع تکرار نشد و اعضای سردبیری در جریان بودند.
 
تهدید خطرناک یک خبرنگار از سوی نماینده مجلس

"مایکل گریم" نماینده شهر نیویورک در مجلس نمایندگان است که در پاسخ سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی "نیویورک 1" درباره جنجال بر سر هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی، او را تهدید کرد که از بالکن به پایین پرتاب می‌کند.

به گزارش جام، مایکل گریم، نماینده جمهوری‌خواه کنگره به دلیل رفتارش با یک خبرنگار در جلسه نطق سالانه باراک اوباما عذرخواهی کرد. آقای گریم ضمن عذرخواهی گفته است که نباید اجازه می‌داد که احساساتش بر او غلبه کند.
 


قبر رضاشاه پهلوی بعد از تخریب


پارسینه منتشر کرد، قبر رضاشاه بعد از تخریب در سال 1359



دو گردان دختر مجرد به داعش پیوستند

گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) به تازگی دو گردان جدید به نامهای "الخنساء" و "ام الریان" تشکیل داده که اعضای آن فقط از دختران و زنان مجرد تشکیل شده است. داعش اعلام کرده است که زنان عضو این دو گردان بین 18 تا 25 سال دارند و در ازای فعالیتهای خود ماهانه 25 هزار لیر سوری (معادل 200 دلار آمریکا) دریافت می‌کنند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری النشره اعلام کرد: این گروه تروریستی با تاکید بر اینکه زنان عضو گردانهای الخنسا و ام الریان نباید فعالیت دیگری داشته باشند، اعلام کرده است: هدف از تشکیل این دو گردان بازرسی بدنی افرادی است که در پوشش زنانه تلاش می‌کنند از ایست‌های بازرسی داعش عبور کنند.

این در حالی است که سن افراد عضو این گردان‌ها و شرط مجرد بودن آنها، ناگزیر مسائل دیگری را گوشزد می‌کند.

ابتکار بازاریان برای ترویج نماز اول وقت

رها کردن کسب و کار و اقامه نماز اول وقت در برخی کشورهای اسلامی به صورت اجباری اجرا می‌شود و در صورت باز بودن مغازه جریمه‌های سنگینی اعمال می‌شود. اما در کشور ما برخی از کسبه با احترام به اقامه نماز اول وقت این فرهنگ معنوی را به کسبه‌ها و مشتریان به صورت عملی و کاملا داوطلبانه انتقال می‌دهند.




هشدار به نخست وزیر

به گزارش مشرق، آن چه پیش رو دارید، کلیشه‌ای از روزنامه آمریکایی "واشینگتن پست" در روز دوم فوریه 1979 (13 بهمن 1357) می‌باشد. تیتر اول روزنامه به این قرار است...

khomeini warns premier

ترجمه: "هشدار خمینی به نخست وزیر"




شوخی دستی دو مقام کانادایی/ تدبیر 24



نقش پارازیت در تعیین جنسیت

قانون در مطلبی طنز نوشت: از وظايف خطيري كه بر دوش سردبيران نشريات كشور سنگيني مي‌كند، اين است كه بايد قبل از ارائه مطالب به چاپخانه ريز به ريز جملات را با دقت بخوانند تا مبادا جمله‌اي درباره عوارض پارازيت نوشته شده و خط قرمزي رد شده باشد. اين در حالي است كه روز گذشته رئیس مرکز تحقیقات سرطان اعلام كرد امروزه ثابت شده اشعه‌های الکترومغناطیسی که با عنوان پارازیت از آنها یاد می‌شود، سرطان‌زا نیستند.

با اين حساب ما هم ديگر خيلي راحت مي‌توانيم درباره پارازيت بنويسيم و اين دستاورد پزشكي را به فال نيك بگيريم. پارازيت اگر هم ضرر داشته باشد عوارضش متوجه كاركنان آن شبكه‌هايي است كه رويشان پارازيت انداخته مي‌شود. تحقيقات نشان داده كه شطرنجي شدن بسيار براي بدن انسان مضر است و به همين دليل اكثر مجريان شبكه‌هاي من و تو و بي بي سي فارسي به بيماري‌هاي صعب العلاج مبتلا شده‌اند.

- امواج پارازيت در رفع موهاي اضافی و كاهش دادن هزينه آرايشگاه بسيار موثر هستند. لذا شهروندان محترم مي‌توانند در ساعاتي از روز كه كسي پشت پنجره ساختمان‌هاي مجاور نيست، دقايقي روي پشت بام پارازيت بگيرند و اپيلاسيون مجاني را تجربه كنند.

- زندگي در ميان اين امواج، اكثر تهراني‌ها را بدون آنكه خودشان بدانند به موج‌سواراني قهار تبديل كرده. بارها ديده شده كه هموطنان ما در سواحل كشورهاي ديگر با هيجان از دريا به سمت خانواده‌شان دويده و فرياد زده‌اند: من موج سواري بلدم..

- پارازيت نه تنها سرطان‌زا نيست، بلكه عقيم هم نمي‌كند. بر اساس يك تحقيق علمي مشخص شده حدود 87 درصد زوج‌هايي كه بيشتر از سه تا بچه دارند در مناطق پارازيت‌خيز زندگي مي‌كنند. در برخي موارد قرار گرفتن 24 ساعته در معرض پارازيت شديد، حتي به تولد فرزند قبل از ازدواج منجر شده است.

- پرتو درماني يكي از روش‌هاي رايج درمان سرطان است و از آنجايي كه پارازيت هم نوعي پرتو محسوب مي‌شود، ما به صورت مجاني در معرض پيشگيري از انواع سرطان قرار داريم. حتما بايد يك خروار پول ازتان بگيرند تا احساس درمان بهتان دست بدهد؟

- متخصصان مي‌گويند نيم‌ساعت طناب زدن در هواي آغشته به سرب و پارازيت، تا 80 درصد گرفتگي عروق قلب را برطرف مي‌كند.

- پارازيت در افزايش صميميت در ميان اعضاي خانواده نقش اساسي دارد. اين پديده امكان تماشاي ماهواره را از بين مي‌برد و از آنجايي كه تلويزيون خودمان هم چيزي ندارد، اعضاي خانواده مجبور مي‌شوند همه توجه‌شان را به يكديگر معطوف كنند. پارازيت همچنين به زودتر خشك شدن لباس‌هايي كه روي پشت‌بام پهن مي‌شوند هم كمك مي‌كند.

- جوانان مناطق پارازيت‌خيز كمتر به دام اعتياد مي‌افتند. آنها بيشتر زمان خود در دوران بحراني نوجواني و جواني را صرف خنثي كردن امواج پارازيت با روش‌هاي مختلف مي‌كنند و عملا وقتي براي معتاد شدن ندارند.

- متخصصان طب سنتي معتقدند مصرف روزي يك ليوان چاي سبز توسط مادران باردار در كنار ديشي كه هاتبردش به دليل پارازيت كلا تعطيل شده، منجر به تولد فرزند دختر مي‌شود. (اگر پسر مي‌خواهيد بايد پارازيت روي نايل‌ست بيشتر باشد)

- چنانچه از خدمات رايگان پارازيت بي‌بهره هستيد به 30000 پيامك بزنيد تا منطقه شما هم در حداقل زمان تحت پوشش قرار بگيرد.

انقلاب اسلامی اینگونه صادر شد/ صراط



شیرزنی که به جان داعش افتاد

استان سنی نشین "الانبار" عراق طی یک ماه گذشته به صحنه نبرد و ناآرامی جدی میان تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" و ارتش این کشور تبدیل شده است. در همین حال پایگاه‌های شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها نوار ویدئویی منتشر کردند که در آن یک زن ساکن الانبار علیه تروریست‌های داعش سلاح بر دست گرفته است.

به گزارش ابنا، در این نوار ویدئویی این زن که "ام موید" نام دارد می‌گوید: اوضاع امنیتی پس از اخراج تروریست‌های داعش از منطقه الحامضیه در الانبار به سوی ثبات حرکت می‌کند و من آماده‌ام به دنبال تروریست‌هایی که فرار کرده‌اند بروم و با آنها مبارزه کنم.


وی از همه خانواده‌های عراقی که الانبار را ترک کرده‌اند خواست که به منازل خود بازگردند و از آمادگی همه ساکنان منطقه برای دفاع از منازل و خانواده هایشان سخن گفت.

تعرض چهره افسانه‌ای هالیوود به دختر خوانده‌اش

"دیلَن فارو"، دخترخوانده "وودی آلن" در نامه‌ای علنی، رسما اعلام داشت، چهرۀ افسانه‌ای هالیوود در هفت سالگی او را مورد تعرض قرار می‌داده است. دیلن در نامه‌ای که در نیویورک تامیز چاپ شده است از رنج و فشار روحی و روانی که در طول سالیان سال کشیده است می‌نویسد و می‌گوید که پدرخوانده‌اش وودی آلن از هر فرصتی مثلا زمانی که او دراز کشیده و با اسباب بازی قطار خود بازی می‌کرده در تعرض به او استفاده می‌کرده است.



به گزارش جام، دیلن می‌نویسد: پدرخوانده‌اش به او وعده می‌داده است او را به پاریس می‌برد و او ستاره فیلم‌هایش می‌شود و  آلن از او می‌خواسته است تا به مادرش میا، حرفی نزند این ماجرای تعرض در سال ۱۹۹۳، هنگام جدایی میا فارو مادر دیلن از وودی آلن مطرح شده بود.



این اولین باری است که دیلن درباره تعرض پدرخوانده‌اش در نامه‌ای علنی صحبت می‌کند. وودی آلن با "سون یی"، خواهر دیلن و دومین دخترخوانده سابقش که ۳۵ سال از خودش جوانتر است، رسما ازدواج کرده است و با وی زندگی می‌کند.

کودکان کار







تصمیم ‌رژیم‌ شاه‌ برای محصلان‌ شعارنویس
    

 جهان نوشت: در روزهای آخر حکومت ستم‌شاهی، رژیم منحوس پهلوی به هر اقدامی در جهت سرکوب قیام مردمی در ایران دست می‌زد، اما پیروزی نهایی با مردم انقلابی ایران بود. در نامه یکی از کلانتری‌ها دستور بازداشت شعارنویسان دانش‌آموز و دانشجو صادر شده است.



آمار تازه از طلاق در ازدواج‌های دانشجویی

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: طبق بررسی های انجام شده کمتر از دو درصد ازدواج های دانشجویی در کشور منجر به طلاق می شود.

حجت الاسلام "سید محمد طاهری" شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در مشهد اظهار داشت: بررسی‌ها نشان داده است که آمار طلاق‌هایی که به دنبال ازدواج‌هایی که در دوران تحصیل انجام می‌شود، کمتر از ازدواج‌ها در سایر مقاطع سنی می‌باشد و افزایش بینش زوجین، شرکت در کلاس‌های آموزشی و مهارتی و رعایت سن مناسب در انجام ازدواج از جمله عوامل تاثیرگذار در پایداری ازدواج‌های دانشجویی می‌باشد.

به گزارش الف، وی گفت: همین بررسی‌های حاکی از آن است که مهم‌ترین علت اکثر ازدواج‌های دانشجویی که منجر به طلاق شده به خاطر تجملات و هزنیه‌های سنگین مراسم ازدواج بوده است و تاخیر در ازدواج باعث انحرافات مختلف فکری، ذهنی و جنسی در فرد می‌شود و در این راستا باید باورهای باطل جامعه که ازدواج دانشجویی را معارض و مانع تحصیل می‌دانند، اصلاح گردد.

جاده‌ای در میان دیوارهای برفی



همسر اوباما: خفه‌ شو عزیزم!

گفته می‌شود 21 سال زندگی مشترک رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش اکنون به بحث و جدل و اتهامات خیانت کشیده شده است. هر چند که کاخ سفید از اظهار نظر در این خصوص خودداری می‌کند اما سردی روابط "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش "میشله اوباما" را می‌توان در واکنش‌های اخیر این دو به وضوح دید. اوباما و همسرش در تاریخ 31 اکتبر 2013 در کاخ سفید به چند کودک شکلات دادند.



به گزارش ایسنا روزنامه دیلی میل، میشله در حالی این کار را انجام داد که این اقدام بر خلاف "کمپین غذای سالم" خود او بود. اما اوباما به شوخی درخصوص نارضایتی میشله از این عمل گفت: من به او گفتم که اگر این کار را نکنیم، کاخ سفید ناراحت خواهد شد!

هنگامی که در تاریخ 10 دسامبر 2013، اوباما در مراسم یادبود نلسون ماندلا در کنار "هله تورنینگ اشمیت"، نخست‌وزیر دانمارک و همتای انگلیسی‌اش دیوید کامرون نشسته و با شادی از هم یک عکس گرفتند، میشله که در سمت چپ اوباما نشسته بود از فرط عصبانیت به طرفی دیگر نگاه می‌کرد. طبق گزارش مجله نشنال انکوایدر با عنوان "طلاق عجیب اوباما" روابط این زن و شوهر از تابستان گذشته شکرآب است.



در تاریخ 18 دسامبر، در حالی که اوباما درحال سخنرانی برای تعدادی از خانواده‌ها در دفتر کارش بود، میشله به گونه‌ای نشسته بود که نشان می‌داد علاقه‌ای به شنیدن سخنان او ندارد. از ژست میشله می‌توان این جمله را برداشت کرد: "خفه‌شو عزیزم!" و در تاریخ 16 ژانویه 2014 اوباما پس از سخنرانی در یک دانشگاه سعی کرد میشله را روی صحنه ببوسد اما او روی خود را برگرداند. پس از این موضوع، باراک به خانه‌اش در هاوایی بازگشت در حالی که میشله کنار دخترهایش در واشنگتن ماند.

در تاریخ 27 ژانویه 2014، در حالی که اوباما به تنهایی در حال آماده کردن سخنرانی سالانه‌اش در دفتر کارش بود، میشله با لباسی جدید و بسیار سرزنده و شاد در جشن پنجاهمین سالگرد تولد خود شرکت کرده و کمتر در کنار همسرش بود. طبق گزارشات، میشله تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما با او خواهد ماند.

احمدی‌نژاد با تیپ ورزشی در برف



پوسترهای "فرزند بیشتر، زندگی بهتر"

پس از تاکید حکیمانۀ مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران به جای هفتاد و پنج میلیون نفر جمعیت، باید دست کم یکصد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد، موجب به وجود آمدن تغییراتی در سیاست جمعیتی کشور گردیده است. در این میان نصب بیلبوردهایی موسوم به "با یک گل بهار نمی‌شود" که برای تشویق مردم به داشتن فرزند بیشتر در نقاط مختلف شهر تهران، اجرا گردیده بود، واکنش‌های زیادی را در رسانه‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و کم توجهی به زنان در آن پوسترها موجب ره راه افتادن موجی از انتقادات در فضای رسانه‌ای گردید. انتقاداتی که البته تاحدود زیادی وارد بود.



به گزارش بولتن، این موضوع موجب دست به کار شدن دیگر طراحان و گرافیست‌های کشورمان گردید و در یکی از این تلاش‌ها، "روح‌الله مومن نسب"، یکی از طراحان متعهد کشورمان، تعدادی پوستر جدید را منتشر نمود که در ادامه تقدیم می‌گردند.






تفریحات رایگان ایرانی

ايسنا در مطلبی طنز نوشت: طبق آمارهای بانک مرکزی خانوار‌های شهری در کشور تنها دو درصد از هزینه‌های جاری سالانه خود را صرف "تفریح و امور فرهنگی" می‌کنند. بر منکرش لعنت. آمار بانک مرکزی را دربست قبول داریم، اما عرض می‌کنیم که ایرانی‌ها یک‌سری تفریحات دارند که برای آن خرجی نمی‌کنند و آمار بانک مرکزی نشان‌دهنده این نیست که مردم تفریح نمی‌کنند.

مثلا یکی از تفریحات بی‌خرج ایرانیان تفریح حیوان‌کشی است. کشتن حیوانات از گنجشک تا پلنگ که به صورت مجانی در طبیعت وجود دارد و فیلم‌برداری از مراحل کشتن آن‌ها از جمله تفریحات ایرانیان است. اما مهم‌ترین تفریح رایگان ایرانیان، تفریح فیلم‌برداری با موبایل است.

ایرانی‌ها هنگام آتش‌سوزی، سیل، زلزله، زورگیری، مرافعه و اعدام به زیبایی با موبایل فیلم‌برداری می‌کنند و بعد در شب‌نشینی آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. یعنی بی‌خرج‌ترین و تماشایی‌ترین تقریح همانا تفریح اعدام دیدن است که برخی برایش سرودست می‌شکنند! اصولا مردم با هر چیز که مفتی و رایگان است، رابطه خاصی دارند و سعی می‌کنند از حقوق رایگان‌شان به خوبی استفاده کنند.

توجه داشته باشید در تفریح رایگان همیشه خون و خون‌ریزی وجود دارد؛ حالا چه کشتن پلنگ باشد چه سانس رایگان سینما! البته تفریحات رایگان دیگری هم وجود دارد که چون مربوط به حریم شخصی مردم است از ذکر آن‌ها خودداری می‌کنیم ولی باید بدانید که ایرانی‌ها در چهاردیواری‌های اغلب اختیاری‌شان کارهایی می‌کنند که در خارج از کشور آن کارها را فقط در مراکز خاص و دارای امکانات انجام می‌دهند.

بازیگر مشهوری که با همسر شاه رابطه داشت، درگذشت
 

"ماکسیمیلیان شل" بازیگر اتریشی‌ ـ سوئیسی و برنده جایزه اسکار در بیمارستان شهر اینس‌بروک درگذشت. او به هنگام مرگ ۸۳ ساله بود. رابطه سه ساله عاشقانه شل با "ثریا اسفندیاری"، ملکه اسبق ایران جنجال فراوانی به همراه داشت. شل، هنرمند اتریشی-سوئیسی، روز ۲۵ ژانویه در پی بیماری ریوی در هتل محل اقامت‌اش در شهر کیتس بوهل در اتریش، به بیمارستان منتقل شد.



به گزارش جام، ماکسیمیلیان شل در هشتم دسامبر سال ۱۹۳۰ در خانواده‌ای هنرمند در وین به دنیا آمد. او از سال ۱۹۵۳ به طور رسمی فعالیت‌های خود را به عنوان بازیگر، کارگردان و دراماتورگ آغاز کرد و در سال ۱۹۵۸ موفق شد در برادوی ایفای نقش کند.  ماکسیمیلیان شل در سینما و تلویزیون جهان نیز مشهور شد.
 


ماکسیمیلیان شل تنها به سینما، تلویزیون و تآتر نمی‌پرداخت، او نقاشی می‌کرد و عاشق موسیقی بود و گاهی نیز می‌نوشت. او سه‌سال رابطه‌ای عاشقانه با ثریا اسفندیاری، همسر محمدرضا شاه داشت که با سروصدای بسیاری همراه شد. شل در سال ۱۹۸۵ با "ناتالیا آندرچنکو" هنرپیشه روس ازدواج کرد و چهارسال بعد دخترش ناستازیا شل به دنیا آمد. شل پس از جدایی از ناتالیا آندرچنکو، در سال ۲۰۰۸ روابطی عاشقانه با ایوا میخانویچ، خواننده آلمانی اپرا آغاز کرد. میخانویچ ۴۸ سال از او جوان‌تر بود.




کدام خواننده پاپ پیش پای امام(ره) قرآن خواند؟


۱۲ بهمن ۱۳۵۷ مراسم استقبال از امام خمینی (ره) با حضور هزاران نفر از مردم سراسر ایران در بهشت زهرا و در کنار مزار شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم آیات قرآن کریم توسط "محمد اصفهانی" تلاوت شد، این خواننده در آن زمان نوجوان بود و انتخاب او برای این امر توسط "حمید شاهنگیانگ انجام شده بود.



به گزارش ایسنا، زهرا شجاعی، رییس سازمان مشارکت زنان در این باره نوشته است: "روزی که قرار بود امام وارد ایران شود، دوازدهم بهمن، کمیته‌ای برای استقبال اولیه از ایشان در فرودگاه شکل گرفت. کمیته، نمایندگانی از اقشار مختلف مردم را برای حضور در سالن فرودگاه انتخاب کرد. در ابتدا قرآن توسط محمد اصفهانی واعظی که آن موقع ۷،۸ ساله بود، قرائت شد و بعد پیام دانشجویان اجرا شد. آنگاه سرود "خمینی ای امام" را دانشجویان و دانش‌آموزان اجرا کردند.

بازیگر و مانکن زن پاکستانی توبه کرد

"فینا مالک" مانکن و بازیگری که در اکثر فیلم‌ها به صورت عریان ظاهر می‎شد؛ با خبر کناره‌گیری خود از این شغل همگان را شگفت‌زده کرد. وی با دعوت یکی از روحانیون مسلمان٬ برای گذراندن ماه عسل به همراه همسرش عازم مکه مکرمه شد و پس از انجام مناسک حج از این شغل کناره‌گیری کرد.



به گزارش شبکه ایران، فینا مالک در این‌باره اظهار داشت: در مقابل کعبه توبه کردم و از خداوند خواستم که مرا پاک گرداند. به پروردگارم قول دادم که برای همیشه از این شغل کناره‌گیری نمایم. از این پس٬ پوشش حجاب را رعایت کرده و به نماز اهتمام ویژه خواهم داشت و از برنامه‌های دینی و اجتماعی حمایت خواهم کرد و در فیلم‌هایی که به هدف مسائل اجتماعی و دینی تولید می‌شود شرکت خواهم کرد.



مالک در پایان با بیان اینکه "قصد تولید یک برنامه اسلامی را دارم" اظهار داشت: برنامه‌های دینی برای جوانانی که به راه‌های منحرف می‌روند تولید خواهم کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار