شیراز/

ضرورت تبدیل فارس به الگوی توسعه کشور

استاندار فارس با ابراز نگرانی از شاخص های توسعه و اقتصاد استان گفت : بزرگی مشکلات فارس به وسعت جغرافیای آن است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

سید محمد احمدی در مراسم قدردانی از معاون پیشین و معارفه معاون جدیدامور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فارس به الگوی توسعه کشور تبدیل شود، افزود: نباید اجازه دهیم فارس به درس عبرت دیگر استان‌ها تبدیل شود بلکه با توجه به منابع بزرگ و سرشار این استان در حوزه های مختلف باید تلاش شود به الگوي ديگر استانها تبديل شود نه اينكه عبرت ديگران باشد.

وی بیان کرد : فارس، استانی بزرگ با مشکلات بزرگ است و شایسته آن نیست در رتبه بندي هاي مختلف كشور در کنار استان‌های تازه شکل گرفته و محروم قرار گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس افزود: فارسبه کار بیشتر و بهره ‌گیری از ظرفیت‌های وجودی نياز دارد و بايد توجه داشته باشيم اگر در استان كار مضاعف نشود، آمارهای ضعیف در برخی از شاخص‌ها تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فارس در گذشته دچار اتلاف وقت شده است گفت: برای توسعه استان به همه مدیران فارس آماده باش می‌دهم و در عین حال تا زمانی که مدیری وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد با تمام قوا از او حمایت می‌کنم.

استاندار فارس ادامه داد: اجازه نمی‌دهم اهانتی به مدیران استان صورت گیرد و خدشه‌ای به آبروی شخص یا سازمانی وارد شود.

رییس شورای برنامه ریزی استان فارس مسوولیت گرفتن در نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم را تکلیف همراه با توفیق برشمرد و گفت: همه ما اعم از بومی و غیر بومی خدمتگزار مردم هستیم و مرزبندی جغرافیایی در انتخاب مدیران و خدمتگزاران نظاممربوط به دوران جاهلیت است.

احمدی با انتقاد از برخی دیدگاه‌ها که وی را به استفاده از برخی مدیران یک منطقه خاص از استان فارس متهم می‌کنند افزود: دولت تدبیر و امید در راستای توسعه همه جانبه کشور از استانداران و مدیران ارشد خود انتظاراتی را دارد که این انتظارات استانداران را موظف به انتخاب مدیران همراه و همفکر با دولت می‌کند.

نماینده عای دولت یازدهم در فارس ادامه داد : باید به جای اتلاف وقت به برنامه ریزی برای پایان طرح‌هايي نظير خط دوم آبرساني به شيراز از سد درودزن، ورزشگاه ميانرود، مترو در شيراز، آزاد راه و خط سريع‌السير راه‌آهن شيراز اصفهان، خط‌آهن شيراز- بوشهر، شيراز- گلگهر و شيراز – عسلويهو پتروشیمی های چندگانه فارس پرداخت و در راه رونق اقتصادی و صنعتی استان گام حرکت کرد.

استاندار فارس در پایان با بیان اينكه توجه به سرمايه‌هاي بخش خصوصي براي ايجاد رونق در كسب و كار و اشتغال، يك موضوع جدي در سطح مديريتي است، افزود: امروز شاخص‌هاي فارس در مقايسه با ساير استان‌هادر رتبه پايين‌ قرار دارد و تنها راه توسعه استان استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي است.

همچنین معاون پیشین امور عمرانی استاندار فارس نیز ضمن تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در طول دوران خدمت خود گفت: مدیران نظام از هر نحله فکری که باشند سرمایه نظام محسوب می‌شوند و بر همین اساس نیز معتقدیمکاری که در حوزه معاونت عمرانی صورت می‌گیرد کار تیمی است.

محسن اردکانی ادامه داد :معاونت‌های مختلف استانداری در شمار حلقه‌های نخست استان قرار دارند از این رو جابه‌جایی و تغییر معاونت‌ها با روی کار آمدن دولت‌های جدید امری طبیعی است./

انتهای پیام/ش ک

برچسب ها: تبدیل ، فارس ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.