نحوه صعود فرانسه به جام جهانی؛

خروس‌های آبی باشگفتی راهی برزیل شدند

تیم ملی فوتبال فرانسه در مرحله مقدماتی بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل در گروه I جای داشت و همگروه تیم‌های اسپانیا، فنلاند، گرجستان و بلاروس بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، اسپانیا که این روزها عنوان قهرمانی جهان را به یدک می‌کشد در این گروه به عنوان تیم اول گروه صعود کرده و فرانسه توانست به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله پلی آف راه یابد.

تیم فوتبال فرانسه در مرحله مقدماتی به مصاف بلاروس رفت که با نتیجه 4 بر 2 توانست بلاروس را شکست دهد.

خروس‌های آبی در مرحله پلی آف رقابت‌ها در دیداری بسیار حساس در استادوفرانس به مصاف اوکراین رفت.

در بازی رفت که فرانسه در مقابل اوکراین باخته بود، در حالی که پیش بینی می‌شد فرانسه بازی سختی را در پیش رو داشته باشد این تیم تقریبا زود به گل رسید.

"ماما دوساکو" مدافع پیش تاخته موفق شد دروازه اوکراین را باز کند تا فرانسوی ها را به برگشت امیدوار کند.
ساکو در دقیقه 22 ای گل را به ثمر رساند. 12 دقیقه بعد "کریم بنزما" که این روزها انتقادات زیادی از بازی در تیم فرانسه می‌شود منتقدانش را به سکوت فراخواند و گل حیاتی فرانسه را به ثمر رساند تا تمام کشور فرانسه نفس راحتی بکشد.

اما در یک لحظه همه چیز برابر می‌شود. در حالی که در تمام ورزشگاه‌ها تقریبا تکلیف تیم‌های صعودکننده مشخص شده بازی در استادوفرانس به اوج حساسیت رسید. هر دو تیم 45 دقیقه فرصت داشتند تا با گلزنی راهی جام جهانی شوند.

اوضاع برای اوکراین خوب پیش نرفت و مدافع این تیم در دقیقه 47 با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج می‌شود تا اوکراینی‌ها 10 نفره به بازی بپرازند. فرانسه در دقیقه 72 به رستگاری رسید. گل به خودی "اوله گوسو" باعث شد تا هواداران فرانسه سر از پای نشناسند و خیلی زود جشن صعود به جام جهانی را راه بیاندازند.

خروس‌های آبی به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی موفق شدند با برتری 3 بر صفر در این دیدار و 3 بر 2 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به جام جهانی صعود کند. 

شاید خوش بین ترین هوادار فرانسه هم تصور نمی‌کرد با توجه به باخت دور رفت فرانسه این گونه جبران کرده و صعود کند.

تیم فرانسه با انجام 8 بازی توانست 5 برد، 2 تساوی، یک باخت را در کارنامه خود ثبت کند. در این 8 دیدار موفق شد 15 گل را وارد دروازه حریفان کرده و 3 گل از آنان دریافت کند و با تفاضل گل 9،امتیاز 17 را بدست آورد.

بسیاری "فرانک ریبری" را ستاره خروس‌ها دراین دوره از رقابت‌های جام جهانی دانسته‌اند.

لازم به ذکر است که مربیگری این تیم بر عهده "دیدیه دشام" بوده است وبهترین نتیجه ای که فرانسوی‌ها تا به حال در مسابقات جام جهانی کسب کرده‌اند قهرمانی در سال 1998 بود که به میزبانی آن دوره از رقابت‌ها بر عهده آنان نیز بود.

فرانسه در بین 32 تیم راه یافته پس از قرعه کشی با تیم‌های سوییس، اکوادور و هندوراس همگروه شد و در گروه E جای گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطا جميكى
۲۰:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
ممنون خبر هاى خوبى رو رو سايت قرار ميديد اما من خواهش ميكنم كه نام خبرنگار رو هم بنويسيد
آخرین اخبار