عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

روش توزیع سبد کالا درشان مردم نیست/خط فقر در کشور از مرز درآمد یک و نیم میلیون تومان در ماه گذشته است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی که خط فقر در کشور از مرز درآمد یک و نیم میلیون تومان گذشته است انتخاب بخش کوچکی از جامعه کارگری برای دریافت سبد کالا جای سوال دارد و روش اجرای طرح با شان و جایگاه کارگران همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، الهه راستگو با اشاره به روش توزیع سبد کالا اظهار داشت: آنچه که طی دو سه روز گذشته تحت عنوان عرضه سبد کالا انجام شد بازتاب‌های مختلفی در جامعه داشت هرچند توجه دولت برای کمک اقشار کم درآمد قابل تقدیر است اما روش و شکل اجرای این طرح اصل کار را زیر سوال برده است.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اینکه باید کالا میان مردم توزیع می‌شد یا همچون گذشته رایانه نقدی پرداخت می‌شد بحثی است که باید کارشناسان علم اقتصاد آن را برنامه ریزی  کنند اما آنچه مهم است توجه به این نکته است که روش اجرای طرح نه با شان و جایگاه کارگران عزیز و زحمتکش کشورمان همخوانی دارد و نه نشانی از کرامت انسانی دارد.
 
وی افزود: از سوی دیگر درحالیکه خط فقر در کشور از مرز در آمد یک و نیم میلیون در ماه گذشته است انتخاب بخش کوچکی از جامعه کارگری برای دریافت سبد کالا جای سوال دارد.
 
راستگو در ادامه بیان داشت: امیدوارم دولت و دستگاه‌های مرتبط هر چه سریعتر با بررسی نتایج این چند روز و به دور از فضای سیاسی و با در نظر گرفتن مسائل واقعی قشر زحمت کش و نجیب کشور راه مناسبی که هم شان مردم را در نظر داشته و باشد و هم تمامی اقشار ضعیف را تحت پوشش قرار دهند بندیشند و به هر حال آنچه اتفاق افتاد شایسته نظام جمهوری اسلامی و کارگران زحمتکش آن نبود.
 
وی ادامه داد: بنده دیروز نیز برای بررسی مشکل پیش آمده به یکی از فروشگاه‌های شهروند رفتم دیدم که مردم در صف‌های طولانی در انتظار دریافت سبد کالا هستند و متاسفانه این وضعیت خوشایند نبود.
 
راستگو خاطرنشان کرد: با وجود تمام این مشکلات مدیریت فروشگاه‌های شهروند و پرسنل آنها با سرعت و دقت به دنبال ارائه خدمات به مردم بودند و با تمام توان سعی دارند تا دولت را در اجرای مناسب این طرح همراهی کنند که این امر جای تقدیر دارد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شورا ، سد کالا ، روش توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.