"استورارو":

فیلم خوب به بودجه بالا نیاز ندارد

نشست صمیمانه داوران بین الملل در بخش های سینمای سعادت و جام جهان نما به همراه کارگردانان ایرانی در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، میهمانان خارجی جلسه آقای ویتوریو استورارو(مدیرفیلم بردار/ ایتالیا) ، آقای بروس برس فورد و همسر ایشان (کارگردان، استرالیا)، آقای مانی رتنام (فیلم ساز و فیلم نامه نویس/ هند)، خانم برنیس رینو( استاد دانشگاه/ فرانسه)، آقای رئیس چلیک، آقای مومن اسمهی و همسرشان(کارگردان/مراکش) ، خانم سیلویا اینگمارسدوتر( تدوینگر/سوئد) و خانم گولنارا آلیکیوا (منتقد سینما/ قزاقستان) بودند.

این نشست با همکاری بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر و کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شد. 

میهمانان خارجی پس از بازدید موزه سینما از این فضا استقبال بی نظیری داشتند. 

علیرضا شجاع نوری مدیر بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر با تقدیر و تشکر از حضور مهمانان جلسه را آغاز کرد. در ادامه این مراسم اصغر فرهادی و بروس برس فورد دو کارگردان بنام جهانی برخی تجربیات خود با تهیه کنندگان و دیگر عوامل در حین ساخت فیلم هایشان را بیان کردند.

تفاوتهای فیلم سازی در ایران، استرالیا و آمریکا ، روند کار و ساعات کاری، بودجه و انجام وظیفه عوامل و مسئولیت های آنها از جمله مورد های بحث بود آنها بود. 

آقای استورارو با اشاره به الزام نداشتن یک فیلم خوب به بودجه بالا تجربیاتی خود را این گونه بیان کرد« حتی بودجه کمتری برایشان تعریف شده بوده و از جمله بهترین کارهایشان هم رقم خورد.» 

«برس فورد» هم در ادامه مراسم با بیان تجربیات اولیه خود سخن گفت: که با کمترین بودجه ها برای فیلم سازی کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: که معمولا تهیه کنندگانی که او با آنها کار می کند با همه عوامل و امکاناتی که او پیشنهاد می دهد موافقت می کنند مگر آنکه هزینه و بودجه آن بیش از اختیارات آنها باشد.

اصغر فرهادی کارگدان اسکاری کشورمان هم از تجربه خود در فیلم درباره الی سخن گفت: که در آن فیلم چگونه به ناخودآگاه خود برای طراحی مکان دوربین و برخی موضوعات اعتماد کرد و نتیجه قابل قبولی از آن گرفت. 

وی همچنین از تجربیات خود در ساختن فیلم خارج از ایران صحبت کرد و از ساعات کاری در طول روز و هفته بیان کرد. 

« استورارو» با اشاره به اینکه در آمریکا ۱۲ ساعت کاری در یک روز تایین می شود، گفت: با ۲ روز در هفته تعطیلی ولی در ایتالیا ۶۰ تا ۷۰ ساعت در هفته که در اینجا آقای برس فورد نیز اشاره به شباهت این ساعات کاری با استرالیا داشتند. 

در طی جلسه برنیس رینوو علیرضا داودنژاد، محمدعلی سجادی و علی رضا امینی هم تجربیات خود را در زمینه های خلاقیت و هرج و مرج در حین کار بیان کردند. «استورارو» در این رابطه گفت: نباید سینمای آمریکا یا اروپا را معیار و استاندارد تایین کرد چرا که سینما یک زبان بین المللی است و هر فرهنگ و هر ملیت خود بیانگر یک استاندارد است. 

در پایان جلسه در رابطه با موضوع های میزان سن و دکو پاژ و تفاوت های آن در ایران و دیگر کشور ها بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار