جنایت پسر نوجوان به خاطر درگیری بچه گانه

پسر نوجواني که در يک نزاع ساده برادر دوستش را به قتل رسانده بود، با نقض حکم مجازاتش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، 5  بهمن سال گذشته کارکنان بيمارستاني در جنوب تهران پسر نوجواني را ديدند که از ناحيه گردن زخمي شده بود.پسر زخمي که علیرضا نام داشت به دوستش که او را به بيمارستان آورده بود اصرار داشت تا با خانواده‌اش تماس بگيرد و بگويد که او حالش خوب است. 

تلاش پزشکان برای نجات جان پسر زخمی آغاز شد اما او بر اثر خونريزي شديد جان خودش را از دست داد. رامین دوست علیرضا که تنها آشناي او در بيمارستان بود خودش را به ماموران معرفي کرد و گفت: رامين را من با چاقو زده‌ام.

پس از صدور قرار مجرميت و کيفر خواست، پرونده براي رسيدگي به دادگاه کيفري استان تهران فرستاده شد. اردیبهشت امسال اين پرونده در شعبه 113 دادگاه کيفري استان تهران رسيدگي شد پدر«عليرضا» اعلام کرد که تقاضاي قصاص دارد اما مادر عليرضا گفت: واقعا نمي‌دانم چه بگويم. اين پسر هم مثل بچه خودم است. من تابع قانون هستم هر چه که شوهرم بگويد من قبول دارم.

رامین متهم 16 ساله اين پرونده زماني که پاي ميز محاکمه قرار گرفت گفت: روز حادثه من به افشين برادر رامين زنگ زدم که او گفت بيا با هم برويم خريد. سر کوچه که رسيدم ديدم دکمه‌هاي لباس افشين پاره شده از او علتش را پرسيدم گفت با رامين دعوايم شده است. داشتيم راهمان را مي‌رفتيم که ديدم رامين به طرف ما مي‌آيد. رامين به سمت افشين هجوم آورد و او را زد. من مي‌خواستم آن‌ها را از هم جدا کنم که رامين با من برخورد کرد. يک ضربه به سينه‌ام زد و گفت تو ديگر چه مي‌گويي بعد چند حرف نا‌مربوط ديگر هم زد که عصباني‌ام کرد. به همين خاطر چاقويي را که در مسير مدرسه در پارک پيدا کرده بودم درآوردم. چاقو در حفاظ پارچه اي‌اش بود. من حتي فرصت نکردم آن حفاظ را در بياورم. آن قدر ترسيده بودم که فقط چاقو را کشيدم تا رامين بترسد و طرف من نيايد. اما او آمد و نمي‌دانم چه شد که خواستم با دستم يقه او را بگيرم اما نوک چاقو به گردن رامين فرو رفت و او را زخمي کرد. خودم او را به بيمارستان بردم. 

قضات دادگاه پس از شنيدن حرف‌هاي عليرضا و وکيل مدافع او براي صدور حکم وارد شور شده و رامین را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی به شعبه 9 دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور هم پس از بررسی پرونده حکم قصاص را با توجه به اینکه متهم در زمان قتل کمتر از 18 سال سن داشت نقض کرده و آن را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند.

صبح امروز رامین برای دومین بار در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. اولیای دم مقتول در این جلسه برای قاتل پسرشان تقاضای قصاص کردند.

رامین نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت اتهامش را پذیرفت و گفت: من قصد کشتن علیرضا را نداشتم و حالا از کار خود پشیمانم. از اولیای دم هم می خواهم مرا ببخشند. من فقط می خواستم مانع درگیری دو برادر شوم.

پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار