جنجال مرگ "آمنه" در دانشگاه "ملک سعود"

پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه نوشت، در عربستان سعودی مرگ دختر دانشجوی جوانی به علت حمله قلبی در دانشگاه دخترانه ریاض و نجات نیافتن به موقع، پس از چند روز هنوز هم بحث ‌هایی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی به قلم "کلارنس رودریگز"، خبرنگار خود در ریاض افزود نگهبانان و حراست دانشگاه متهم شده اند که از ورود آمبولانس به محیط دانشگاه جلوگیری کرده اند. در عربستان سعودی اجرای قوانین، محدودیت‌های سختی را بر زنان این کشور تحمیل کرده است. آنان برای کار کردن، سفر رفتن و ازدواج نیاز به قیم و سرپرست دارند و حتی حق رانندگی هم ندارند.

دختر جوانی که جان خود را از دست داد "آمنه" نام داشت و هنوز 19 سالش نشده بود. او در دانشگاه دخترانه ملک سعود، دانشجوی علوم پزشکی بود که از سن چهار سالگی از مشکلات قلبی رنج می برد. 

روز یکشنبه دوم فوریه او درد شدیدی در سمت چپ قفسه سینه اش احساس کرد، بنابراین تصمیم گرفت به درمانگاه مراجعه کند و با برادرش تماس بگیرد. خودروی نیروهای اورژانس بیمارستان ملک فیصل در حال آژیر کشیدن بودند اما آمبولانس آنها در مقابل در ورودی دانشگاه متوقف شد و اجازه ورود به محوطه دانشگاه را نیافت زیرا اعضای تیم فوریت های پزشکی این آمبولانس مرد(!) بودند. به این ترتیب زندگی یک جوان به بازی گرفته شد. سی دقیقه بعد هنگامی که در نهایت آمبولانس موفق به ورود شد آمنه تسلیم حمله قلبی می‌شود.

این ماجرا نه تنها در شبکه های اجتماعی سر و صدای بسیاری به پا کرد، بلکه اقلیتی از جامعه سعودی را ، مضطرب و پریشان کرده است. آنان کوتاهی را به مسئولان دانشگاه دخترانه ملک سعود نسبت می دهند که عملکرد درستی در این ماجرا نداشته اند. هر چند که احتمالاً واکنش شدیدی از سوی پلیس مذهبی در انتظارشان بوده است که ممکن بود حکم به تعطیلی دانشگاه دخترانه بدهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
اسد
۱۲:۰۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
نتيجه افراطي بودن-مرگ و كشتار بيگناهان است.مرگبر افراطيون و مرگبر وهابيون كافر
آخرین اخبار