با اين كارها "ديابت" به سراغتان مي آيد

پزشکان یک فرمول منحصر به فرد و دقیق برای تشخیص اینکه چه کسانی در آینده مستعد ابتلا به دیابت هستند را به تازگی تولید نموده‌اند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان هشدار می‌دهند که برخی افراد بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به بیماری دیابت در آینده زندگیشان هستند.  

گفتنی است؛ براساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که حتی دارای وزن متعادل هستند اما ورزش نمی‌کنند، تحرک کافی بدنی ندارند، رژیم غذایی آنها عاری از مواد سالم، ویتامین‌ها و در عوض مملو از چربی، شیرینی و کربوهیدرات است به شدت مستعد ابتلا به دیابت هستند.  

بررسی‌ها نشان می‌دهند، علاوه بر رژیم غذایی نامناسب و ورزش ناکافی، عوامل دیگری مانند "سابقه‌ی ژنتیکی" در خانواده در زمینه‌ی ابتلا به دیابت، همینطور سیگار کشیدن، داشتن استرس و تنش‌های روحی شدید نیز می‌تواند ابتلا به دیابت را آسان نماید.  

پزشکان یک روش تشخیصی جالب برای تشخیص خطر ابتلا به دیابت طراحی کرده‌اند که بر اساس محاسبه‌ی توده‌ی بدنی است.  

در این روش، که برای بررسی چاقی خطرناک در دیابت اندازه‌گیری می‌شود، افراد باید وزن بدنشان را برحسب واحد کیلوگرم تقسیم بر قدشان برحسب متر به توان 2 کنند.  

اگر حال میزان توده‌ی بدنی بدست آمده بیشتر از 25 باشد فرد به اضافه وزن مبتلا است و اگر بیشتر از 30 باشد به چاقی مبتلا است و در خطر ابتلا به دیابت است.  

چاقی شکمی نیز با ابتلا به دیابت نقش مستقیم دارد به این صورت که خانم‌ها دور شکم آنها بیشتر از 88 و آقایانی که بیشتر از 02 سانتی متر است در خطر ابتلا به دیابت هستند.  

پزشکان ورزش، تنظیم رژیم غذایی و مشاوره با پزشک به صورت منظم را در کنترل و پیشگیری از این بیماری بسیار موثر می‌دانند.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار