گزارش/ مهمترین رویدادهای قضایی آبان ماه 92

از صدور حکم قطعی پرونده 3 هزار ميلياردی تا ارجاع شکایت خانواده شهدا از "نعیمه اشراقی"

مهمترين رويدادهای دستگاه قضا طی آبان ماه 92 شامل توضيحات وكيل خانواده هاشمی از آخرین جزئیات پرونده‌هاي "مهدی" و "فاطمه هاشمی"، تعيين وقت رسیدگی به پرونده بيمه ایران، صدور حکم قطعی پرونده 3 هزار ميلياردی، شکایت احمدی‌نژاد از روزنامه وطن‌امروز، ارجاع شکایت خانواده شهدا از "نعیمه اشراقی"، موافقت دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال "فاطمه هاشمی"، وجود پرونده "سلحشور" در شعبه بلاتصدی و ... بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، توضيحات وكيل خانواده هاشمي از آخرین جزئیات پرونده‌هاي "مهدی" و "فاطمه هاشمی"، تعيين وقت رسیدگی به پرونده بيمه ایران، صدور حکم قطعی پرونده 3 هزار ميلياردي، شکایت احمدی‌نژاد از روزنامه وطن‌امروز، ارجاع شکایت خانواده شهدا از "نعیمه اشراقی"،  موافقت دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال "فاطمه هاشمی"، وجود پرونده "سلحشور" در شعبه بلاتصدی از مهمترین اخبار قضا در آبان ماه سال 92 بود.

**"محمود علیزاده" وکیل خانواده هاشمی در خصوص آخرین جزئیات پرونده "مهدی هاشمی" گفت: اين پرونده همچنان در بازپرسی است، وي همچنين در خصوص آخرين جزئيات پرونده " فاطمه هاشمی" گفت: این پرونده زیرنظر دادستان است و تصور می‌کنم که به دادگاه فرستاده نشود.

 

 
توضيحات وكيل خانواده هاشمي از آخرین جزئیات پرونده‌هاي "مهدی" و "فاطمه هاشمی"
 
وكيل خانواده هاشمي آخرين جزئيات پرونده‌هاي مهدي و فاطمه هاشمي را تشريح كرد.
 
**طبق ماده 36 قانون مطبوعات، "هر دو سال یکبار در مهر ماه جلسه‌ای جهت تعیین اعضای هیات منصفه در تهران به دعوت نماینده رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌شود".

 
 
 

انتخاب اعضاي هيات منصفه مطبوعات تهران+اسامي
 

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اعضاي هيات منصفه مطبوعات تهران به اتفاق آراي انتخاب كنندگان منصوب شدند.
 
**قضات متهم در حادثه بازداشتگاه کهریزک محاکمه شدند و دادگاه رای خود را درباره متهمان این پرونده صادر کرد، همچنين پرونده موسوم به بيمه ايران نيز كه متشكل از اختلاس در بيمه ايران و استانداري تهران است" 78" متهم دارد كه براي متهامان اين پرونده پس از يک سال حکم مجازات صادر شد.
 
 
 
تعيين وقت رسیدگی به پرونده بيمه ایران در هفته آتي/ هنوز تصمیمی در خصوص پرونده کهریزک گرفته نشده است

 
سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده کهریزک و بيمه ايران گفت: هنوز تصمیمی در خصوص پرونده كهريزك گرفته نشده، ضمن اين كه در مورد پرونده بيمه ایران نيز مطالعات قضات رو به پايان است و طی هفته آینده وقت رسيدگی برای این پرونده تعیین خواهد شد.
 
**در جریان پرونده 3 هزار ميلياردي چند معاون وزیر و مدیران کل راه و ترابری، تراورس و چند شرکت دولتی در زندان به سر می‌برند؛ همچنین براي 4 متهم اصلی این پرونده حکم اعدام صادر شده است.
 


 
 

حکم قطعی پرونده 3 هزار ميلياردي صادر شده/ ماموريتم تمام شد
 
رئيس سازمان بازرسي کل کشور گفت: حکم قطعی در خصوص پرونده 3 هزار ميلياردي صادر شده و ماموريت من در این پرونده به پايان رسيده است.
 
 **دولت دو رسالت برای خود قائل است یکی حل مشکلات اقتصادی و دیگری حل مشکلات سیاست خارجی و بین المللی است البته مسائلی هم چون ارتقای فرهنگی جامعه، سلامت اداری و توسعه علمی از اهداف درجه دوم دولت است.
 
 
 

مواضع اصولی انقلاب نباید مورد تردید واقع شود/ قدرت و هویت ما ضد استکباری است
 
وزیر دادگستری گفت: مواضع اصولی انقلاب نباید مورد تردید واقع شود، دولت هم به این مواضع باور دارد و این طور نیست که جریان استکبار را دست کم بگیرد.
 
**بررسی پرونده برنج‌های آلوده در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار داشت که با حضور مسئولان وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و همچنین سازمان بازرسی کل کشور این موضوع بررسی و در نهایت آلوده بودن برنج‌های وارداتی برای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز محرز شد.



تحقیقات بازرسی پرونده برنج‌های آلوده محرمانه است

رئيس سازمان بازرسي کل کشور گفت: پرونده برنج‌هاي آلوده در دستور کار سازمان قرار گرفته، اما تحقیقات بازرسی محرمانه است و ما آن‌ها را منعکس نخواهیم کرد.


**پرونده "اختلاس از بیمه ایران" پس از صدور آرای متهمان در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارجاع شد که دیوان نیز 29 مرداد ماه جاری از طریق دفتر سخنگوی قوه قضاییه، احکام قطعی گروهی از متهمان این پرونده را منتشر کرد.






ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران نیمه دوم آبان‌ماه

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: نیمه دوم آبان ماه پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران رسیدگی می‌شود.


**در پی انتشار یادداشتی در روزنامه بهار با عنوان « امام پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» مدیر مسئول این روزنامه یکشنبه 4آبان ماه تصمیم به توقف انتشار آن به صورت موقت گرفت.




هیات نظارت بر مطبوعات فردا به پرونده "روزنامه بهار" رسیدگی می‌کند

عضو هیات نظارت بر مطبوعات گفت: فردا دوشنبه در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات به پرونده روزنامه بهار رسیدگی می‌شود.


 **این شکایت درباره مطلبی منتشر شده پیش از تعطیلی این روزنامه بوده و مدیرمسئول وطن امروز چندی پیش به اتهام توهین به رئیس جمهور به دادسرای رسانه احضار شده است.




احمدی‌نژاد از روزنامه وطن‌امروز شکایت کرد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، از روزنامه وطن‌امروز شکایت کرد.


**با توجه به جایگاه رفیع شهادت و ارزشمندی جایگاه خانواده شهدا، مباحث و نقل‌قول‌های نادرست مطرح شده قداست خانواده معظم شهدا را زیر سوال می‌برد.




شکايت خانواده شهدا از اشراقی به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شد

مسئول هيئت خانواده شهدا و ایثارگران با اشاره به شکايت خانواده شهدا و ایثارگران از نعیمه اشراقی گفت: اين شکایت، در حال حاضر به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شد.

**بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه 26 انقلاب صادر کرد، حاج‌ منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه و سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.






ابراز بی اطلاعی وکیل مدافع مداحان تهرانی از ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر

وکیل مدافع مداحان تهرانی از قطعی شدن حکم دادگاه تجدیدنظر موکلان خود ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: رأی پرونده مداحان تهران باید به وکیل ابلاغ شود نه موکل.


**اظهارات و نقل‌قول‌های عجیب نعیمه اشراقی نسبت به خانواده معظم شهدا منجر به طرح شکایتی از سوی خانواده شهدا و ایثارگران از وی شد که در حال حاضر نیز اين شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شده است.





شاکیان نعیمه اشراقی امروز در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر می‌شوند

مسئول هيئت خانواده شهدا و ایثارگران گفت: امروز (شنبه 11 آبان) برای رسیدگی به پرونده شکایت خانواده شهدا و ایثارگران از نعیمه اشراقی به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه خواهیم کرد.


**سازمان بازرسي كل كشور طي مكاتبات متعدد مراتب فوق الذكر را پيگيري کرده و منتظر اقدامات دادسراي امور اقتصادي و همچنين هيأت رسيدگي به تخلفات اداري شركت ملي صنايع پتروشيمي است.






توضيحات سازمان بازرسي درباره یک خبر/ پرونده تخلفات پتروشيمي همچنان مفتوح است

روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور درباره خبر «پتروشيمي ايلام در آستانه افتتاح/ خبري از رسيدگي به پرونده اختلاس نيست» كه در تاريخ (7آبان ماه) در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده توضيحاتي ارائه داد.


**پرونده فاطمه هاشمی پس از صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد و دادگاه 18 آبان ماه را برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین کرد که اکنون به گفته وکیل مدافع وی، این شعبه با تقاضای استمهال موافقت کرده است.





دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال "فاطمه هاشمی" موافقت کرد

وکیل خانواده هاشمی گفت: از آنجایی که بدون شکایت شاکی خصوصی درخواست کیفرخواست موکلم صادر شده بود، بنده تقاضای استمهال کردم و شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی با این تقاضا موافقت کرده است.

** به منظور پرداخت پول دولت، بانک و بستانکاران؛ اموال مورد نظر به فروش می‌رسد و عنوان حراج ندارد.






اموال "مه آفرید" به حراج گذاشته نشده است

قاضی پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: اموال مه آفرید امیر خسروی حراج نشده است و اگر فروشی صورت بگیرد در راستای رد مال و دیون وی است.


**به دنبال صحبت‌های فرج الله سلحشور علیه بازیگران زن سینمای ایران ۱۸ بازیگر زن سینمای ایران باتنظیم شکایتی از وی به شعبه ۹ دادگاه رسانه شکایت کردند.





پرونده "سلحشور" در شعبه بلاتصدی و فاقد بحث کیفری است

وکیل مدافع سلحشور گفت: پرونده موکلش به علت نداشتن بازپرس، در شعبه بلاتصدی قرار دارد و فاقد بحث کیفری است.


**"محمدعلی اسفنانی"در مورد جزئیات حضور وزیر دادگستری در جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه دو سوال از سوی دو نماینده مطرح شد که یک سوال مشترک بود.




اعلام جزئیات پرونده مهدی هاشمی و نقش یقه سفیدها در فساد سه هزار میلیاردی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس آخرین جزئیات طرح پرسش نمایندگان از وزیر دادگستری و پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی را اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار