شبکه دويچه وله:

دولت آنگلا مرکل با بحران سياسي مواجه است

دولت "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، پس از استعفای وزیر کشاورزی با یک بحران سیاسی مواجه است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی دویچه وله ، دولت ائتلافی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از استعفای وزیر کشاورزی در روز جمعه با یک بحران سیاسی مواجه است.

"هانس پیتر فردریک" وزیر کشاورزی آلمان در پی  مطرح شدن این اتهام که اطلاعات محرمانه ای را درباره تحقیقات مربوط به هرزه نگاری از کودکان لو داده است از مقام خود استعفا کرد. در این تحقیقات نام یک سیاستمدار دیگر آلمان به عنوان متهم بالقوه به میان آمده بود. از زمانی که مرکل موفق شد میان حزب محافظه کار خود و سوسیال دموکرات ها «ائتلاف بزرگ» را تشکیل دهد حدود دو ماه می گذرد .  این ائتلاف اکنون با آزمون دشواری مواجه است. 

حزب سی اس یو آلمان  (اتحادیه سوسیال مسیحی) که وزیر کشاورزی‌اش از کابینه مرکل استعفا کرده است اکنون از این نگران است که وی به اتهام لو دادن اطلاعات محرمانه دوره تصدی خود در وزارت کشور  تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد. 

"هورست شیهوفر" رهبر حزب سی اس یو (اتحادیه سوسیال مسیحی) گفت :«من کاملا از استدلال هانس پیتر فردریک دفاع می کنم که گفته است با وجدان راحت و در راستای منافع دولت ائتلافی اقدام کرده است. »

گفته می شود فردریک در ماه اکتبر که وزیر کشور آلمان بود ،  به رهبران حزب سوسیال دموکرات اطلاع داده بود که پلیس تحقیقاتی را درباره "سباستین اداتی" از نمایندگان این حزب در پارلمان درباره نگهداری تصاویر مستهجن از کودکان آغاز کرده است.  

این را "توماس آپرمن" رهبر جناح سوسیال دموکرات در پارلمان تایید کرده است.

اما "زیگمار گابریل" رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان گفته است هیچ کس اطلاعاتی را در این باره به این حزب نداده است. 

اداتی در مصاحبه نشریه اشپیگل با وی گفته است هیچ کس درباره تحقیقات پلیس علیه وی اطلاعاتی به وی نداده است. وی همچنین این اتهام را رد کرد که تصاویر مستهجن از کودکان در اختیار داشته و شواهد جرم را نابود کرده است. 

حقیقت ماجرا هرچه باشد ، این ماجرا به یک فوتبال سیاسی و یک آزمون دشوار برای «ائتلاف بزرگ» تحت رهبری آنگلا مرکل تبدیل شده است. 

وزیر کشاورزی جدید کابینه مرکل قرار است روز دوشنبه معرفی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار