سجادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقتصاد مقاومتی باید با محوریت تولید و خودکفایی در دستور کار قرار گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی، نوعی تجهیز برای نبرد اقتصادی و بالا بردن قدرت چانه‌زنی در ابعاد کلان و بین‌المللی است بنابراین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید از خام فروشی جلوگیری کرده تا عرصه برای توسعه اقتصاد کشور و اشتغالزایی فراهم شود.

احمد سجادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی، از نیازهای اساسی است. این روش اقتصادی از نظر تعریف، با اقتصاد ریاضتی تفاوت زیادی دارد.  
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، نوعی تجهیز برای نبرد اقتصادی و بالا بردن قدرت چانه‌زنی در ابعاد کلان و بین‌المللی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  اظهار داشت: یکی از عناصر اقتصاد مقاومتی این است که دولت تلاش کند در یک برنامه‌ی‎ زمان‎بندی‎شده، وابستگی بودجه‌ جاری را به نفت کاهش دهد و در عوض، منابع خود را از طریق مالیات تأمین کند. مشکل اصلی ما این است که بودجه را به‎ شدت به نفت وابسته کرده‎ایم و با کوچک‌ترین تهدید به تحریم، نوسانات ناشی از تأثیر بر کاهش فروش نفت، تمامی معادلات اقتصادی دولت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید با محوریت تولید و خودکفایی در دستور کار قرار گیرد و هر چه سریع‌تر دولت باید با این اقدام، قدرت خود را روی میز مذاکره افزایش دهد. بر این اساس، توصیه می‌شود که دولت هر چه سریع‌تر اقتصاد متکی به درآمدهای نفتی را به سمت اقتصادی غیرنفتی و مولد هدایت کند و با استفاده از شفاف‌سازی اقتصادی و حمایت از تولید و اخذ مالیات از بنگاه‌های اقتصادی غیرمولد و مضر و استفاده‌ی علمی از ابزارهای اقتصادی مانند بانک و بازار سرمایه، نقدینگی‌های مازاد را از جامعه جمع کند.

 سجادی  خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از خام فروشی دور ی کنیم تا بتوانیم از سرمایه حاصله فروش نفت و فراورده‌های آن برای توسعه تولید و ایجاد ارزش افزوده در کشور بکارگیریم تا عرصه برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار