حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وحشیانه خواندن حکم "قصاص" برگرفته از تفکر سلمان رشدی‌هاست

رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: کسی که حکم قصاص اسلام را وحشیانه تلقی می‌کند از آمریکا، اسرائیل، دشمنان اسلام و سلمان رشدی‌ها الهام می‌گیرد، چرا رفتارهای آمریکایی‌ها که حقوق بشر را به راحتی زیرپا می‌گذارند وحشیانه خوانده نمی‌شود؟

"حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اظهارنظر "داوود هرمیداس باوند" در روزنامه آسمان درباره این که قصاص را عملی وحشیانه خوانده و آن را رد کرده، اظهار داشت: قصاص از احکام ضروری اسلام و فقه ماست و هیچ عالمی از هیچ فرقه‌ای از مسلمانان نمی‌تواند این موضوع را رد کند چرا که این امر مورد اجماع امت است.
 
رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: قصاص از احکامی است که نمی‌توان آن را رد و به آن خدشه وارد کرد چرا که هم چون احکام دیگر ما مثل نماز و روزه به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: چنان چه کسی منکر یکی از احکام ما شود(حکم ضروری اسلام با توجه به این که انکار این حکم انکار رسالت و شریعت است) و این مطلب را رد کند، رسالت و اسلام را قبول ندارد و مرتد به حساب می‌آید.   
 
حجت‌الاسلام رهبر در ادامه افزود: انکار قصاص انکار رسالت است چرا که آن‌ها با این کار رسالت را رد می‌کنند و این در حالی است که مرتد حکمش معلوم است ولی تشخیص این امر با مقامات قضایی است.
 
وی در ادامه افزود: کسی که حکم قصاص اسلام را وحشیانه تلقی می‌کند از آمریکا، اسرائیل، دشمنان اسلام و سلمان رشدی‌ها الهام می‌گیرد، چرا رفتارهای آمریکایی‌ها که حقوق بشر را به راحتی زیرپا می‌گذارند وحشیانه خوانده نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام رهبر در توضیح قصاص تصریح کرد: این امر برای حیات و سلامت جان مردم و جامعه ضروری است چرا که قصاص هم چون غده‌ای سرطانی است که پزشک برای نجات مریض ناچار است آن را با چاقوی جراحی بیرون آورد پس نمی‌توان گفت که چرا شکم انسان را پاره کرده، مفسد و قاتل نیز همین غده سرطانی جامعه است.

گفتنی است؛ روزنامه آسمان در صفحه 23 شماره روز سه‌شنبه 29 بهمن 92 خود به نقل از «داود هرمیداس باوند» لایحه اسلامی قصاص را "غیرانسانی" خواند.
 
"ویکی‌پدیا" داوود هرمیداس باوند را از اعضای جبهه ملی معرفی کرده است.
 
گفته می‌شود مدیران روزنامه آسمان حدود 400 میلیون تومان از برخی نهادها کمک مالی دریافت کرده‌اند.
 
جبهه ملی خردادماه سال 60 بیانیه‌ای علیه لایحه اسلامی قصاص صادر کرد و ضمن "غیرانسانی" خواندن این حکم اسلامی، هواداران خود را به شورش علیه این لایحه دعوت کرد.
 
پیرو این اطلاع جبهه ملی علیه لایحه قصاص، امام خمینی(ره)، جبهه ملی را "مرتد" اعلام کرد.
 
چندی پیش نیز نشریه مهرنامه که گردانندگان آن با روزنامه آسمان مشترک هستند، به نقل از محمدعلی ایازی عضو مجمع محققین، فرقه ضاله بهائیت را جزو اقلیت‌های مذهبی خوانده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، رهبر ، قصاص ، آمریکا ، مرتد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار