"سلطانی فر":

هنرمندان "صنایع دستی" در فروش محصولات خود حمایت می شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری از برنامه ریزی برای تعامل بیشتر با هنرمندان هنر های سنتی و صنایع دستی و حمایت از آنها خبر داد .

به گزارش  خبرنگار حوزه میراث باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از امکان و جاذبه های تاریخی استان کرمان به برنامه های حمایتی ازصنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ما در زمینه صنایع دستی بضاعت و توانمندی زیادی داریم بطوریکه از 460 رشته صنابع دستی شناخته شده درجهان بیش از 350  نوع از آن در کشور ما فعال است.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت ما  در تولید صنایع دستی فعال هستند و حدود 300 هراز نفر از آنها با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری ارتباط دارند.

وی افزود:یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی این است که با دیگر هنرمندان نیز تعامل داشته باشیم و آنها در تامین نیازهایشان یاری دهیم؛ همچنین در راستای فروش محصولاتشان  در داخل و خارج از کشور فعالیت بیشتری انجام دهیم که باعث روتق صنایع دستی  از نظر هنری، هویتی و اقتصادی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه به بازدید خود از  شهر و ارگ راین اشاره کرد و گفت: ارگ راین در مساحتی بیش از 22 هرار متر  و در حدود  دوهزار  و 700 سال پیش بنا شده و دارای پتانسیل خوبی برای جدب گردشگر است.

وی در خصوص مرمت و بازسازی ارگ تاریخی راین توضیح داد: بسیاری از بخش های اصلی این ارگ مرمت و بازسازی شده و بخش   های جاتبی هم نیازمند کار بشتری است.

 وی در ادامه گت: ارگ راین می تواد به عنوان یکی از سیاست های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری یرای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنایع ، دستی ، فرهنگی ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار