مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان سازمان ورزش و جوانان:

یکی از مؤلفه‌های کسب دانش شبکه‌های اجتماعی است

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان سازمان ورزش و جوانان گفت: یکی از مؤلفه‌های کسب دانش شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن زارعی  گفت: روابط بین اعضای سازمان‌های مردم نهاد رابطه‌ای افقی بوده و وظایف آنان در یک راستاست.

وی افزود: در سازمان‌های مردم نهاد تقسیم وظایف و انجام امور محوله بر اساس اصل مشارکت صورت گرفته و هدف همه اعضای رسیدن به هدف متعالی است که مدنظر دارند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان سازمان ورزش و جوانان اضافه کرد: چنین سازمانی بر اساس منفعت پایه‌گذاری نشده بلکه اساس شکل‌گیری سازمان‌های مردم نهاد اهداف خیرخواهانه اعضای آن است.

زارعی ادامه داد: برنامه‌ها و فعالیت‌های درآمدزایی سازمان‌های مردم نهاد نیز در راستای اهدافی هزینه می‌شود که آن سازمان برای خود در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین عملکردهای سازمان‌های مردم نهاد واسطه بودن بین مردم و دولت است، عنوان کرد: افراد در قالب سازمان‌های مردم نهاد سعی می‌کنند از یک سو مطالبات مردم را به دولتمردان انتقال داده و از سوی دیگر انتظارات دولتمردان از مردم را به عموم جامعه منعکس کنند تا از این طریق به اهداف عالی که مدنظر کشور است، دست یابیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان سازمان ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد در صورتی می‌تواند به پایداری دست یابد که روابط بین افراد در درون تشکل بر اساس همدلی و برادری باشد.

زارعی با اشاره به آسیب‌هایی که مورد توجه سازمان‌های مردم نهاد است، ابراز کرد: یکی از آسیب‌های جدی که می‌تواند سازمان‌‌های مردم نهاد را تهدید کند، قائل به فرد شدن تشکل است.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید توجه داشته باشند که در نحوه عملکرد خود قائل به فرد نبوده و در یک سطح فعالیت کنند تا پایداری و استمرار فعالیت آنان خدشه‌دار نشود.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان سازمان ورزش و جوانان اضافه کرد: برای تقویت سازمان‌های مردم نهاد باید توانمندی اعضای این سازمان‌ها شناسایی شده و افزایش یابد.

زارعی ادامه داد: با توجه به اینکه در دوره‌های عمومی توانمندسازی برای سمن‌ها موضوعات کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد، قطع یقین این دوره‌ها قادر به جبران تمام نواقص و کمبودهای همه سمن‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیست.

وی اظهار کرد: البته سعی شده با بررسی لازم و نیازسنجی توسط کارشناسان مواردی که اعضای سمن‌ها به آن نیاز دارند، در این دوره‌ها مورد بحث قرار گیرد تا بتواند برخی از مشکلات این نهادها را برطرف کند.


مدیرکل مشارکت‌‌های اجتماعی جوانان سازمان ورزش و جوانان با اشاره به اینکه توانمندسازی ابعاد مختلفی دارد، ابراز کرد: توانمندسازی در ابعاد مختلف فردی، سازمانی و محیطی محقق می‌شود که در هر یک از آن ابعاد مسائل مختلفی باید مدنظر قرار گیرد.

زارعی بیان کرد: اعضای سازمان‌های مردم نهاد به دلیل ارتباط عمیقی که با یکدیگر دارند به راحتی می‌توانند در انتقال دانش و تجربیات به یکدیگر موفق عمل کنند.

وی افزود: دوره‌های توانمندسازی سمن‌ها در دو قالب کلی دوره‌های عمومی و دوره‌های تخصصی به اعضای سمن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان سازمان ورزش و جوانان اضافه کرد: در دوره‌های عمومی به بیان کلیات سازمان‌های مردم نهاد و نحوه تعامل اعضای این سازمان‌ها با سازمان‌های دولتی و عموم مردم جامعه پرداخته می‌شود.

زراعی خاطرنشان کرد: در دوره‌های تخصصی نیز کشور به سه منطقه جنوب و شرق، شمال و غرب، استان‌های مرکزی تقسیم شده که استان‌های مرکز امروز در استان قزوین در کارگاه‌های
تخصصی و عمومی سازمان شرکت می‌‌کنند.

وی بیان کرد: برای اثربخشی بیشتر این دوره‌ها بناست که استمرار این دوره‌ها و آموزش‌های آن به صورت مکاتبه‌ای ادامه داشته باشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: جوانان ، ورزش ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار