انحرافی که ازسن بلوغ تا پایان آن رشد می کند

انحراف ستون فقرات با اسکولیوز ازناحیه ی گردن و پشت کمر شروع می‌شود که این انحراف ممکن است مادرزادی باشد اما علت دقیق آن هنوز مشخص نیست.

شیرین زمانی فوق تخصص ارتوپدکودکان درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: "انحراف ستون فقرات" یا "اسکولیوز" به جهت چپ یا راست می تواند از ناحیه‌گردن، پشت یا کمر باشد یا انحراف در جهت جلو با عقب باشد که علت آن هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: نوع مادرزادی از بدو تولد آغاز می‌شود که درمان را باید از دوران کودکی شروع کرد. نوع دیگر در دختر بچه‌ها شایعتر است که علت آن مشخص نیست و در سن شش تا هفت سالگی و یا از هشت تا نه سالگی شروع می شود و ممکن ا ست تا سن بلوغ ادامه داشته باشد.

پدر و مادر‌ها باید ماهی یک تا دو بار پشت کودکان را چک  کنند و باید خط صاف ببینند. گاهی رشد این انحنا تا سن 25 تا 30 سالگی ادامه می‌یابد.

زمانی درخصوص درمان این بیماری افزود: تصمیم گیری برای نوع درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن شدت" ترس جانبی ستون فقرات" است و اینکه آیا هنوز فرد درحال رشد است یا بلوغ کامل شده و رشد بدنی او تمام شده است.

اگر شدت انحراف ستون مهره زیر بیست درجه است یا سن کودک نزدیک ین بلوغ است "پزشک ارتوپد" معمولاً فقط بیمار را تحت نظر گرفته و درمانی انجام نمی‌دهد.

اما با عکسبرداری هر بار وضعیت بیمار چک می‌شود تا در صورت تشدید قوس درمان مناسب‌تری شروع شود.

اگر شدت قوس مهره بیش از 45 درصد باشد و کودک در حال رشد باشد پزشک معالج ممکن است توصیه به عمل جراحی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انحراف ، ستون ، فقرات ، کمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار