خطری ترسناک در انتظار "لباس‌های نوروزی"

لباس‌های نوروزی در عین زیبایی می‌توانند سبب ابتلا به یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک در افراد شوند و به همین دلیل افراد باید در هنگام خرید آن‌ها توجه کافی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، با فرا رسیدن روز‌های پایانی سال، افراد برای استقبال از سال نو به خرید البسهٔ نوروزی می‌پردازند. 

گفتنی است، یکی از خطراتی که ممکن است سلامت افراد به ویژه کودکان را تهدید نماید، حساسیت‌های پوستی به مواد تشکیل دهندهٔ البسه است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اغلب افراد البسهٔ نوروزی را در روز‌های آغازین سال نو مورد استفاده قرار می‌دهند و در نتیجه به علت تعطیلات می‌تواند روند درمان آن‌ها طولانی شود. 

پزشکان توصیه می‌کنند افراد به صورت آزمایشی البسهٔ عید خود را تا قبل از تعطیلات تست نماید. 

بر اساس تحقیقات حساسیت به مواد تشکیل دهنده البسه به صورت خارش، قرمزی پوست، بروز آکنه و پوسته پوسته شدن سطح ظاهری پوست ایجاد می‌شود و درمان آن به نسبت میزان حساسیت فرد به مواد آلرژی زا می‌تواند کوتاه و یا طولانی مدت شود. 

پزشکان معتقد هستند که حتی در برخی موارد بوی مواد مورد استفاده از تهیه البسه که اغلب از مشتقات نفتی هستند، می‌تواند سبب بروز آلرژی و حساسیت در افراد شود. 

پزشکان توصیه می‌کنند افراد در صورت داشتن حساسیت به برخی پارچه‌ها از آن‌ها استفاده نکرده و یا حداقل با یک پوشش ضد حساسیت از آن استفاده کنند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: خرید ، لباس ، نورورز ، آلرژی ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آناهیتا
۲۰:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
ممنون از مطلب بسیار خوبتون.حتما دقت می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
مگه واسه آدم پولی میمونه که لباس نو بخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار