دکتر روحانی در جمع علما، فضلا و طلاب:

اختلاف اگر به معنای تنازع باشد جامعه را به سمت شقه شقه کردن می برد/ وحدت مسلمانان آرمان، آرزو و هدف مقدس دولت تدبیر و امید است

رئیس جمهور کشورمان گفت: اختلاف اگر به معنای تنازع باشد، جامعه را به سمت شقه شقه کردن می برد و این می تواند برای جامعه خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، اعزامی به هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با علما، فضلا و طلاب هرمزگان با بیان اینکه بنده خوشحال هستم در میان مروجین راه پیامبر حق و حقیقت حضور دارم گفت: به شما بزرگان عرض می کنم وحدت میان مسلمانان یکی از آرمان های اسلام و پیامبر و توصیه قرآن مجید است
 
وی افزود: خیلی دلشان می خواهد میان ملت مسلمان و در ایران اسلامی و مذاهب مختلف اتلاف ایجاد کنند.
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: اختلاف به معنای تفاوت اشکالی ندارد اما اگر اختلاف به تنازع تبدیل شود، جامعه را به سمت شقه شقه کردن تبدیل می کند و می تواند برای جامعه خطرناک باشد.
 
وی تصریح کرد: ما امروز مشکلات و بدخواهان فراوانی داریم و در بعضی جاها افرادی هستند که تحت تاثیر ند و می خواند اختلافات را افزایش دهند.

رئیس جمهور کشورمان تصیح کرد: امروز دشمنان اسلام کاری کردند که مسلمانی مسلمانی را می کشد و برای این کشتن افتخار می کند و بر آن می بالد این چه وضعی است که امروز در منطقه ما ایجاد شده است؟
 
وی افزود: اختلاف گری تفرقه و روی هم ایستادن مسلمانان درست نیست و اینکه مسلمانی مسلمانی را بکشد و آرزوی بهشت کند، به طور حتم از لحاظ فرهنگی می تواند در مسیر جدایی مسلمانان و پسیروزی دشمنان مثمر ثمر باشد.
 
وی افزود: امروز نه تنها در هرمزگان بلکه در همه جای ایران تاخوت و برادری حاکم است و دولت مصمم بر وحدت تاکید دارد.
 
روحانی خاطرنشان کرد: همه مدیران در سراسر ایران مکلف هستند که وحدت را رعایت کنند و دولت اصرار دارد اختلافی میان مردم وجود نداشته باشد.
 
وی تاکید کرد: ما براساس فرهنگ اسلام و ترویج آن تنها باید اخلاق اسلامی خود را نشان دهیم زیرا کشتن مسلمانی توسط مسلمان دیگر فایده ای ندارد.
 
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اگر ما می خواهیم همه را به وحدت دعوت کنیم، باید اخلاق محمدی را سرلوحه کارمان قرار دهیم و به آن افتخار کنیم. ما باید در این مسیر تاش کنیم.
 
وی با بیان اینکه امام همواره بر مسئله وحدت مسلمانان تاکید می کردند اظهار داشت: ما توانسته ایم ایران را به عنوان یک الگو برای همه همسایگان خودمان و کشورهای اسلامی معرفی کنیم و بگوییم همزیستی مسالمت آمیز نمونه ای است که در ایران است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و انشاالله ما هم در این راه ثابت قدم باشیم.  
 
وی با اشاره به اینکه یکی از راه های کم کردن اختلافات میان ما و دنیا قدرت نمایی ملت است اظهار داشت: قدرت نمایی ملت بالاترین بخش انسجام و وحدت ملی  است از این رو همه مردم ایران باید بر هویت ایرانی، اسلامی و فرهنگ بلند اسلامی و توسعه کشور و دفاع از حقوق و حق خود وارد عمل شوند.
 
روحانی با بیان اینکه عده ای می خواهند اسلام را نابود کنند تا سیره پیامبر و اهل بیتش حاکم نباشد گفت: یکسری مناسک و اختلافات جزئی وجود دارد که در کنار وحدت قابل مقایسه نیست و نباید آنها را بزرگ کنیم.
 
رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: ما اگر تا به امروز موفقیت دست پیدا کرده ایم در سایه قدرت ملی است.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقد به دولت آزاد است اظهار داشت: اگر انتقاد سازنده و دلسوز باشد، وظیفه است.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمنان خواسته اند ما را از حقوق هسته ای و غنی سازی، تجارت آزاد و تعامل با دیگران بازدارند اما ما این اجزاه را به آنها نخواهیم داد زیرا این موضوع حق ماست.
 
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر به دنبال انرژی هسته ای برای توسعه حقوقش است،  
 
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه من از ابتدای شروع مسئله غنی سازی یعنی سال ۶۷ در جریان آن بودم گفت: ما اگر می خواستیم دنبال سلاح باشیم، هیچ گاه نمی رفتیم بگوییم ما غنی سازی می خواهیم، ما هم با شرق و هم با غرب صحبت کردیم تا فناوری هسته ای به ما بدهند تا سوخت هسته ای داشته باشیم ولی آنها ندادند.
 
رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: ما دنبال سلاح هسته ای نبوده ایم، زیرا سلاح هسته ای را خلاف شرع می دانیم.
 
وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران بهانه ای را شروع کردند که تحریم های ظالمانه را علیه ما اعمال کنند گفت: ما درصدد هستیم با مذاکرات سازنده با کشورهای ۱+۵ بر حق مسلم خودمان تاکید کنیم.
 
وی افزود: همه فناوری های صلح آمیز حق همه کشورهاست و ما می خواهیم دنیا برای رسیدن به این حق برای ما مزاحمت ایجاد نکند.
 
روحانی اظهار داشت: ما قدم اول را برداشته ایم و در این توافق بر غنی سازی در نطنز و فردو تاکید شده و حرف تنها درابره این است که میزان گسترش چقدر باشد.
 
وی تاکید کرد که در قدم دوم که قدم نهایی است، فعلا در اول مذاکرات گامهای قابل پیش بینی برداشته ایم و انشاءالله در فرصت شش ماهه بتوانیم فشارها را برداریم و حقوق مان را در بحث هسته ای به نتیجه برسانیم.
 
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امروز زمانی است که همه ما در بحث توسعه اقتصادی و سیاسی باید به میدان بیاییم و در این راستا باید بگویم هیچ کاری بدون زیرساخت های فرهنگی امکانپذیر نیست.
 
وی افزود: اگر می خواهیم در اقتصاد گامهای بلندی برداریم باید از لحاظ فرهنگی نیز آماده شویم و ما در این راستا نیاز به اخلاق، تلاش و گوشش قراوان داریم تا کشور را به پی ببریم
 
رئیس جمهور تصریح کرد: همه کارها در کشور برعهده مردم است و دولت تنها خادمی است که باید برای مردم فعالیت کند.
 
وی تاکید کرد: اصحاب فرهنگ باید بار فرهنگ را بر دوش بگیرند و مردم نیز باید در این مسیر آنها را همراهی کنند.
 
رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت هرچقدر در می آوریم باید به حقوق کارمندان و بازنشستگان بدهیم مگر یک کشور ۷۰ میلیونی چقدر کارمند می خواهد؟
 
وی افزود: در حال حاضر کشور ما ۳.۵ میلیون کارمند دارد و اگر قرار باشد همه به میدان بیایند ما باید هر روز از چاه نفت دربیاوریم بفروشیم و بین کارمندان و بازنشستگان تقسیم کنیم.
 
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دولت باید تسهیل کننده امور باشد و در این راستا تلاش های جدی را انجام دهد.
 
وی تاکید کرد: در این سفر تصمیم بر این است که نسبت به استان هرمزگان اقدامات جدی انجام دهیم و این استان را به عنوان یکی از مراکز اصلی کشور مطرح کنیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من از همه روحانیت محترم تقاضا می کنم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نمازجمعه درباره توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی صحبت کرده و فضا و بستر را برای آن آماده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آغاز ، دیدار ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.