رادیو تلویزیون در هفته ای که گذشت؛

سفر سرزده "ضرغامی" به مسجد سلیمان / اعلام سریال های نوروز 93

"عزت الله ضرغامی" رییس سازمان صداوسیما، با حضور سرزده در شهر "مسجد سلیمان" توضیحاتی در مورد مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به آنان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران ، در این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

بنا‌بر‌این گزارش، مهمترین رویداد این هفته "عزت الله ضرغامی" رییس سازمان صداوسیما، سرزده و بدون اطلاع مسؤولان استان و به صورت انفرادی با حضور در شهر "مسجد سلیمان"، با مردم و جوانان بختیاری این منطقه گفتگو کرد. در این دیدار که بیش از سه ساعت طول کشید، رییس سازمان صداوسیما ضمن شنیدن نظرات مردم درباره برنامه‌های صداوسیما و به ویژه مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن»، توضیحاتی به آنان ارائه کرد.
 
"علی بخشی زاده" در نشستی که با اصحاب رسانه داشت ، برنامه های نوروز 93 را معرفی کرد. سریال‌های "پایتخت 3"، "روزهای بد در"، "خوب، بد، زشت" و "ما فرشته نیستیم" چهار سریال نوروزی هستند که از شبکه های یک، دو ، سه و پنج پخش خواهند شد.

"بخشی‌زاده" که مدیریت شبکه دو سیما را هم عهده‌دار است گفت: مجموعه‌های نمایشی و سریالی از اصلی‌ترین قالب‌های برنامه‌سازی در ایام نوروز هستند که معمولا همیشه با استقبال روبه‌رو می‌شوند. سریال‌های "معلم"‌، "آب پریا"‌، "زورو‌"، "مسافران‌"، "شام‌"، "پایتخت 3 "و "آوای باران" از جمله مجموعه‌های نمایشی ایرانی و خارجی هستند که در ایام نوروز از شبکه تماشا بازپخش می‌شوند. همچنین 126 فیلم جدید به در نوروز 93عرضه خواهد شد که حدود 36 درصد از فیلم‌ها ایرانی هستند.

 


همچنین "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت و در مورد برنامه‌های اقتصادی دولت بویژه نحوه اجرایی کردن سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اجرای گام دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را مطرح کرد.
 
دیگر رویداد این هفته رادیو وتلویزیون، "شبکه پویا" به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین‌ طوسی و روز مهندس انیمیشن سینمایی این ریاضیدان و منجم ایرانی را به روی آنتن ‌برد. هدف از ساخت این انیمیشن آشنایی با زندگی علمی و فرهنگی خواجه نصیرالدین طوسی است که به کارگردانی پروین تجوید و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا در 35 دقیقه و با تکنیک دوبعدی ساخته شده است.

دکتر "محمدجواد ظریف"، وزیر امور خارجه و شورای معاونان این وزارتخانه در جمع رییس و شورای معاونان سازمان صداوسیما حضور یافت و در این نشست چند ساعته پیرامون روند تعاملات و برخی موضوعات حوزه سیاست خارجی از جمله موضوع مذاکرات هسته‌ای بحث و تبادل نظر شد.



پخش شبکه‌های تلویزیونی داخلی صدا و سیما از طریق ماهواره "هاتبرد" آغاز شد. به دنبال رفع تحریم ماهواره‌ای صدا و سیما، امکان دریافت ۱۷ شبکه سراسری به همراه ۷ شبکه برون مرزی سیما از طریق ماهواره هاتبرد در مدار ۱۳ درجه شرقی فراهم شد. این شبکه‌ها روی فرکانس قدیمی صدا و سیما در این ماهواره (فرکانس 12437 / افقی / 29900) قرار گرفته‌اند. این اولین بار است که شبکه‌های داخلی ایران از طریق ماهواره "هاتبرد" پخش می‌شود. پیش از این فقط به برخی شبکه‌های برون مرزی از این ماهواره قابل دریافت بودند.

برنامه‌های  "رادیو گلچین " به گلچین برنامه‌های سایر شبکه‌های رادیویی اختصاص دارد و مهمترین برنامه‌های دیگر شبکه‌های رادیویی را به روی آنتن می‌برد. جدیدترین شبکه رادیویی معاونت صدا - یک بخش ویژه برای مخاطبان ایجاد کرده که در آن از طریق تلفن 162 نظرات مردمی را کسب می‌کند.   
 
"رحمت الله اکرمی" معاون نظارت مالي و خزانه دار كل كشور در نامه اي به رئيس صدا و سيما از ارائه به موقع اين صورت حساب تشكر كرده است.
 
سریال "گاو صندوق" از تولیدات شبکه سه سیما، توسط گروه دوبلاژ ا شبکه "الکوثر" در سوریه به زبان عربی دوبله شده و برای اولین بار ازاین  شبکه در حال پخش است.
 
با حضور مدير كل و جمعي از مسئولان استان كرمان سامانه ديجيتال شهرستان رابر راه اندازي شد.


انتهای پیام/اق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار