در ادامه اظهارات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی ؛

وزیر صهیونیست : توافق هسته ای با ایران به شکل‌گیری قدرت‌های هسته‌ای تازه منجر می شود

یوال اشتینتز، وزیر اطلاعات کابینه رژیم صهیونیستی، در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، توافقنامه نهایی منجر به رقابت تسلیحاتی بین سنی‌ها و شیعیان در خاورمیانه گردد و نیز تلاش‌ها برای مبارزه با اشاعه هسته‌ای را تضعیف می کند!

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست ، اشتاینیتز که رژیم متبوعش تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است، تداوم غنی‌سازی در خاک ایران را مجوزی برای دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای دانسته و مدعی شده است که غنی‌‌سازی در ایران موجب به راه افتادن رقابت تسلیحاتی و تضعیف تلاش‌های جهانی منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای می‌شود!

این وزیر صهیونیست در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود می افزاید : ایران تاکنون به ساخت موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دست یافته و برنامه هسته ای خود را تا سطح نظامی پیش برده است . 

وی همچنین مدعی شده است که حتی اگر توافق نهایی ایران و گروه 1+5 بتواند سانتریفیوژهای ایران را به 3 هزار دستگاه رسانده و غنی‌سازی را در سطح 3.5درصد حفظ کند، تهران می‌تواند بین 6 ماه تا یکسال به اورانیوم کافی برای ساخت یک بمب اتم دست پیدا کند.

این وزیر کابینه اسرائیل بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و تهران را تهدیدی برای کشورهای عربی منطقه دانسته است. او همچنین مدعی شده است که اگر ایران مانند آلمان و ژاپن به یک کشور آستانه هسته‌ای بدل شود، در این آستانه نمانده به سمت ساخت بمب حرکت می‌کند.

اشتاینیتز در ادامه ادعا کرده است که بر خلاف کشورهای غربی، کشورهای منطقه تحت تأثیر رویکردهای جذاب دولت جدید ایران قرار نگرفته و نسبت به برنامه هسته‌ای ایران نگران هستند.

وی تصریح کرده است که صدور مجوز غنی‌سازی در توافق نهایی در حقیقت به رسمیت شناختن دو فاکتور حق غنی‌سازی برای ایران است و این موضوع می‌تواند موجب شود تا دیگر کشورها نیز در آینده چنین حقی را طلب کنند.

این وزیر کابینه رژیم‌صهیونیستی در پایان مدعی شده است که توافق هسته‌ای که با هدف محدود کردن ایران به دست می‌آید، می‌تواند نتیجه‌ای عکس داشته و به شکل‌گیری قدرت‌های هسته‌ای تازه منجر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار