لابی صهیونیستی، میلیون‌ها دلار ضد توافق هسته‌ای ایران هزینه می‌کند

کارشناس مسایل آمریکا در واشنگتن، تاکید کرد لابی صهیونیستی در واشنگتن دهها میلیون دلار بودجه برای تبلیغات علیه توافقنامه هسته ای ایران و تاثیر بر افکار عمومی آمریکا پیش از جلسات کنگره اختصاص داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس مسایل آمریکا در واشنگتن، تاکید کرد لابی صهیونیستی در واشنگتن دهها میلیون دلار بودجه برای تبلیغات علیه توافقنامه هسته ای ایران و تاثیر بر افکار عمومی آمریکا پیش از جلسات کنگره اختصاص داده است.

هشام ملحم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث، برخورد اعتراض آمیز بنیامین نتانیاهو با اشتون کارتر درباره توافقنامه هسته ای با ایران گفت: بنیامین نتانیاهو تلاش می کند پیام های مستقیم و تلویحی برای دولت باراک اوباما و کنگره ( آمریکا) درباره خشم خود از توافقنامه هسته ای با ایران ارسال کند. برخورد نتانیاهو با کارتر غیرمنتظره نبود. نتانیاهو در گفتگوی تلفنی با اوباما هم حاضر نشد درباره کمک های جدید تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل در برابر توافقنامه هسته ای با ایران سخن بگوید. لابی طرفدار رژیم اسرائیل در واشنگتن خود را برای هزینه کردن دهها میلیون دلار در تبلیغات علیه توافقنامه هسته ای ایران ملزم کرده است تا بتواند از فشار افکار عمومی بر کنگره برای مخالفت با این توافقنامه استفاده کند.

ملحم افزود: این تبلیغات بر شمار محدودی از نمایندگان کنگره از جمله دموکرات متمرکز است تا بتوانند وتوی باراک اوباما را بی اثر کنند. وزرای امور خارجه، انرژی و خزانه داری آمریکا این هفته در کمیته های مختلف کنگره حاضر خواهند شد تا از توافقنامه هسته ای با ایران دفاع کنند. بدون شک کاخ سفید نگران نتیجه رای گیری درباره توافقنامه هسته ای است، زیرا می ترسد اعضای دموکرات خود را به حمایت قاطع از توافقنامه ملزم نکنند.

وی خاطر نشان کرد: نتانیاهو و فرماندهان نظامی اسرائیل بدون شک در بلندمدت از کمک های تسلیحاتی آمریکا استقبال می کنند، اما نتانیاهو نمی خواهد در مرحله کنونی موافقت با دریافت این کمک ها به معنای موافق ضمنی با توافقنامه هسته ای ایران محسوب شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار