رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: برای جلوگیری از حرکت به طرف اجرای توافق هسته ای با ایران «هر کاری که بتوانیم» انجام خواهیم داد

جان بینر روز چهارشنبه گفت با دیگر اعضای کنگره برای جلوگیری از حرکت به طرف اجرای توافق هسته ای با ایران «هر کاری که بتوانیم» انجام خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت با دیگر اعضای کنگره برای جلوگیری از حرکت به طرف اجرای توافق هسته ای با ایران «هر کاری که بتوانیم» انجام خواهیم داد.

بینر به خبرنگاران گفت: « اعضای کنگره امشب زمانی که با تیم رئیس جمهور دیدار می کنند سوالات بسیار سختی مطرح خواهند کرد، هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن این توافق انجام خواهیم داد«.

این درحالی است که قرار است چهارشنبه جان کری وزیر امور خارجه، جک لو وزیر خزانه داری و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا گزارش محرمانه ای را در مقر کنگره در واشنگتن به قانون گذاران آمریکایی ارائه کنند.

پیش بینی می شود اعضای دموکرات و جمهوری خواه مجلس سنا و نمایندگان به دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای کسب جزئیات توافقی که هدف از آن کاهش تحریمهای اقتصادی اعمال شده بر ضد تهران در مقابل تضمین تلاش نکردن تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای است، فشار بیاورند.

همچنین قرار است کری، لو و مونیز پنجشنبه مدارک خود را به کمیته روابط خارجی مجلس سنا ارائه کنند.

رژیماسرائیل روز چهارشنبه به فشار بر اعضای کنگره برای کارشکنی در روند این توافق ادامه داد و رون درمر سفیر این رژیم در آمریکا با گروهی 40 نفره از اعضای مجلس سنا دیدار کرد.

سخنگوی گروه فشاری که این سناتورها را شامل می شود گفت درمر درباره راه‌های ممکن در خصوص بازنگری این توافق توسط کنگره گفتگو کرد.

اسرائیل با این توافق به شدت مخالف است.

پیش بینی می شود مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با حضور همه اعضای خود درباره این توافق گفتگو و پس از آن سپتامبر آینده پس از بازگشت اعضا از تعطیلات اوت (مردادماه) درباره آن رای گیری کنند.

میچ مک کانل سناتور جمهوری خواه و رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه گفت: « دولت و نه کنگره همواره مسئولیت اثبات هر گونه بحث از این قبیل را برعهده دارد. به نظر می رسد دولت راه درازی (برای قانع کردن) دموکراتها و جمهوری خواهان در پیش دارد«.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار