روزنامه عکاظ:

شبکه الجزیره مزدور استعمار است و باید تعطیل شود!

روزنامه سعودی با متهم کردن شبکه الجزیره قطر به مزدوری برای استعمار خواستار تعطیلی این شبکه و جلوگیری از ادامه کار آن شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه "عکاظ" چاپ ریاض در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم "محمد الحربی" نوشت: "نقش مشکوکی که شبکه تلویزیونی الجزیره در عرصه سیاست عربی ایفا می‌کند به همگان ثابت کرده که این شبکه از ابتدای تاسیس مزدور خارجیانی بوده است که با هدف از هم پاشیدن منطقه عربی و ایجاد آشوب در کشورهای عربی و براندازی رژیم های حاکم در آن فعالیت می کند و حتی سعی در راه انداختن جنگ داخلی و فرقه ای و تبدیل کشورهای عربی به امارت های متعدد و از هم پاشیده و ضعیفی است که قادر به محافظ از خود نیستند. کارکنان این شبکه مدیون کشورهایی هستند که این شبکه را اداره می کنند و کارکنان آن را آموزش می دهند و حساب بانکی آنها را شارژ می کنند.نسخه جدید استعمار از طریق آنچه که جنگ چهارم جهانی نامیده می شود و بر اندیشه فروپاشی کشورها از طریق ایجاد آشوب دارد و کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه سابق آمریکا در طرح خاورمیانه بزرگ از آن خبر داده بود."

عکاظ می‌نویسد: اندیشه این جنگ با ملتها که به نیابت از استعمارگران صورت می گیرد بر مبنای تلاش برای ساقط کردن حکومت ها بدون نیاز به استعمارگران بزرگ حتی به شلیک یک گلوله است.آنها از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر و یوتیوب و شبکه‌های ماهواره‌ای و در رأس آن شبکه الجزیره استفاده می‌کنند.این شبکه از نوامبر 1996 نقش مشکوک خود را آغاز کرده است و نخست به شیوه ای بیطرفانه فعالیت می کرد. این شبکه از پس از حوادث 11 سپتامبر نقش جدی تری یافت و برنامه های گفتگو محور آن به عرصه مجادلات تند سیاسی و بی ثبات سازی کشورهای منطقه و گسترش اختلافات تبدیل شد.این شبکه در برنامه های گفتگو محور خود از مهمانانی دعوت بعمل می آورد که حاضرند وطن فروشی کنند و بخاطر یک مشت دلار اخلاق و ارزشهای خود را زیر پا بگذارند.

به نوشته عکاظ،‌ با آغاز انقلاب های عربی در تونس گرایش سیاسی ایدئولوژیک این شبکه به وضوح قابل مشاهده بود.الجزیره در این دوره نقش مشکوکی را در تلاش برای سیاسی سازی مردم کشورهای عربی در تونس و مصر و لیبی و یمن و سوریه ایفا کرد و همان کاری را تکرار کرد که سالها قبل در عراق انجام داده بود اما این بار نقاب از چهره این شبکه کاملا برداشته شد.این شبکه پس از انقلاب 25 ژانویه چهره زشت خود را کاملا نمایان ساخت. الجزیره به این رفتار زشت رسانه ای ایدئولوژیک در زمان حکومت اخوان المسلمین اکتفا نکرد و روی زشت دیگری از خود را نیز به نمایش گذاشت.این شبکه پس از عزل محمد مرسی در مصر در سوم ژوئن عملا به بوقی تبدیل شد که جز عربده کشی کار دیگری بلد نبود و برای جهانیان مشخص شد که طرحی آمریکائی اسرائیلی است. کسانی که شبکه الجزیره را تماشا کنند اطمینان می یابند که دیگر جای شکی باقی نمانده است که این شبکه به بدترین شکلی که یک رسانه می تواند عمل کند در آمده است و گوئی که الجزیره در یک سیاره دیگر است.

عکاظ در ادامه نوشته است:شبکه الجزیره "علفی شیطانی" است که در پیکره رسانه های عربی روئیده است و باید ریشه کن شود. باید فعالیت این شبکه ممنوع شود و از انتشار امواج آن جلوگیری شود و یا بر روی امواج آن پارازیت ارسال شود زیرا مزدور است.اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه آفریقا باید موضع سرسختانه و یکپارچه ای علیه این شبکه اتخاذ کننند و مانع از پخش برنامه های آن در منطقه شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار