استقبال هواداران روسیه در کریمه از تصمیم مسکو برای اعزام نیرو

هواداران روسیه در شبه‌جزیره کریمه از تصمیم روز گذشته مجلس علیای (شورای فدرال) روسیه برای اعزام نیروی‌های نظامی به این منطقه استقبال کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه‌وله ، این در حالی است که شهرهای "سواستوپول" و "سیمفرپول" این شبه‌جزیره شاهد تردد خودروهایی بود که با نصب پرچم روسیه از تصمیم پارلمان روسیه برای اعزام نیرو به این شبه جزیره ابراز خوشحالی می کردند.

این تصمیم روسیه پس از آن گرفته شده که پارلمان شبه‌جزیره کِریمه روز گذشته اعلام کرد که برای تعیین سرنوشت این منطقه، یک همه‌پرسی در تاریخ های 25 تا 30 مارس را برگزار خواهد کرد؛ تصمیمی که مورد استقبال روس‌تبارهای این منطقه که دارای اکثریتی 60 درصدی هستند، قرار گرفت.

این همه‌پرسی اولین مرحله برای دستیابی به استقلال بیشتر در این منطقه و جدایی کامل از اوکراین است، امری که ممکن است در نهایت به عضویت در فدراسیون روسیه منتهی شود.

روز گذشته بود که که جمعیتی کثیری از هوادران روسیه با تجمع در نقاط مرکزی دو شهر سواستوپول و سیمفرپول، ضمن سردادن شعار "روسیه، روسیه"، «ربان سنت‌جوروج» که نماد ارتش روسیه است را در دست داشته و با به پایین کشیدن پرچم اوکراین، پرچم روسیه را به جای آن برافراشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار