عمران و توسعه فرودگاه آبادان؛

ورود "سود" غيرمستقيم به شريان‌هاي اقتصادي

مدير فرودگاه آبادان با اشاره به موقعيت اين فرودگاه در سايت توريستي بزرگترين منطقه آزاد ايران و چشم‌انداز بسيار مثبتي كه مي‌توان براي آن متصور شد، گفت: وصول به اين چشم‌انداز جز با همكاري سازمان منطقه آزاد اروند و همفكري كليه بخش‌هاي حمل‌ونقل هوايي محقق نمي‌شود.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا رضايي در نشست مشتركي كه با حضور مسئولان فرودگاه آبادان و بخش گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با تاكيد بر پتانسيل و ظرفيت‌هاي فرودگاه آبادان و انتظارات مردم منطقه از فرودگاهي با اين پيشينه مثبت گفت: عمران و توسعه فرودگاه نقش بسزايي در رونق شهر و منطقه خواهد داشت و سود غير مستقيمي را در شريان‌هاي اقتصادي منطقه وارد مي‌كند.

رضايي در خصوص روند افزايش پروازها در سال جاري گفت: همكاري و تعامل شركت‌هاي هواپيمايي، افزايش 54 درصدي پروازها را به‌دنبال داشت اما غيرفعال بودن فاز دوم ترمينال در پروازهاي همزمان شركت‌هاي هواپيمايي، مسافران و كاركنان فرودگاه را با مشكل مواجه مي‌كند.

وي گفت: در اين خصوص مذاكراتي با سازمان صورت گرفته و تحقق و عملياتي شدن فاز دوم، فضاي فعاليت، افزايش پرواز و در نتيجه افزايش مسافر و گردشگر را به‌دنبال خواهد داشت.

مدير فرودگاه آبادان تصريح كرد: فرودگاه به‌عنوان مركز ورودي هر منطقه، بي‌شك نقش بسزايي در تحقق اهداف آن خواهد داشت و فعاليت‌هاي عمراني و توسعه‌يي به يقين در جذب سرمايه‌گذاري در فرودگاه و منطقه و در نهايت درآمدزايي و جذب بخش خصوصي اثرگذار خواهد بود.

وي ضمن قدرداني از كليه شركت‌هاي هواپيمايي در خصوص فعاليت در مسير آبادان با توجه به وجود كمبود فضا و امكانات اظهار داشت: فرودگاه آبادان آمادگي برقراري پرواز در مسير دبي، كويت و مناطق شمال كشور را دارد و از كليه شركت‌ها دعوت به همكاري مي‌كند.

در اين نشست كه با حضور روساي شركت‌هاي هواپيمايي و دفاتر خدمات هوايي برگزار شد؛ موضوعاتي در خصوص برقراري پرواز كويت و دبي، كمبود فضاي ترمينال، افزايش امكانات فرودگاه، لزوم همكاري و تعامل گمرك در تداوم پروازهاي خارجي، مديريت مسافران عراقي از مرز شلمچه، خريد هواپيما توسط سازمان منطقه آزاد اروند، برنامه‌ريزي جهت توقف شبانه هواپيما در باند فرودگاه، اقامت و حمل‌ونقل كروي پروازي، نصب بالابر جهت معلولين، ساختاربندي يكسان شكل ظاهري دفاتر هواپيمايي در فرودگاه، بهره‌گيري از جاذبه‌هاي طبيعي منطقه در جهت جذب گردشكر، افزايش گردشگر و لزوم افزايش خدمات‌رساني مطلوب(هتل، حمل‌ونقل)، تخفيف اخذ عوارض بليط‌هاي پروازي از آژانس‌ها توسط شركت‌هاي هواپيمايي مطرح شد.

در پايان اين نشست مقرر شد؛ يك كارگروه و تشكل شهري با حضور نمايندگان فرودگاه آبادان، شركت‌هاي هواپيمايي، معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند، دفاتر خدمات هوايي و آژانس‌ها تشكيل شود و راهكارها و طرح‌ها مورد بررسي قرار گيرد.

اين نشست با حضور بيش از 30 عضو فعال بخش حمل‌ونقل هوايي، روساي شركت‌هاي هواپيمايي قشم، زاگرس، آسمان، ايران ايرتور، ايران‌اير و نفت، فرماندهي سپاه و پليس فرودگاه، مديران آژانس‌ها و دفاتر خدمات هوايي مستقر در آبادان و خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و مسئولين دواير فرودگاهي برگزار شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار