مشتاقی: نباید از کشتی پایه غافل شویم/مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان چنگی به دل نزد

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: مطمئن باشید اگر به پشتوان‌ها توجه نکنیم خیلی زود با مشکلات بزرگ و غیر قابل جبرانی روبرو خواهیم شد.

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: باید قبول کنیم که عمر قهرمانی خیلی زود به پایان خواهد رسید و  افتخارآفرینانی چون حمید سوریان،امید نوروزی، قاسم رضایی و بسیاری دیگر ار بچه ها که در میادین مهم موفقیت های بزرگی را کسب   کرده اند هم باید از ورزش حرفه ای خداحافظی کنند،در نتیجه اگر ما جایگزینان مطمئنی برای این نفرات نداشته باشیم جایگاهی که هم اکنون در کشتی دنیا داریم را از دست خواهیم داد.
 
وی ادامه داد:سازندگی  و پوشتوانه سازی یک اصل مهم در ورزشی چون کشتی است که متأسفانه در سال های گذشته خیلی به آن پرداخت نشده است و همین می شود که هم اکنون در رده های سنی نوجوانان و جوانان نفرات شاخص چندانی به چشم نمی خورد.
 
مشتاقی با اشاره به مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان تصریح کرد:رقابتهای انتخابی تیم ملی نوجوانان در حالی به پایان رسید که این مسابقات چنگی به دل نزد و کشتی گیران حاضر نشان دادند در آینده خیلی نمی شود به آنها اعتماد کرد.
 
وی با بیان این که باید کشتی پایه را جدی تر بگیریم تاکید کرد:اگر انتظار داریم که در آینده نیز کشتی ایران همچون چند سال گذشته جایگاه قابل توجهی را در دنیا داشته باشد باید به لحاظ سازندگی گام های محکم تری را برداریم.
 
دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 1974 تهران در ادامه عنوان کرد: ما بارها شاهد این موضوع   بوده ایم که کشتی گیری در رده سنی پایه قهرمان جهان می شود و سال بعد از آن هیچ خبری نیست،در و اقع علت این ضعف به عهده مربی سازنده وی و فدارسیون کشتی است.به طور حتم هزینه و زمان زیادی مصرف می شود تا یک کشتی گیر به سکوی جهانی برسد در نتیجه نباید به سادگی از کنار این قهرمانان گذشت چرا که آینده ورزش اول کشور را آنها تضمین می کنند.
 
مشتاقی خاطرنشان کرد: رسول خادم رئیس فدارسیون کشتی خودش از آن دسته از قهرمانی است که پله های ترقی را از سنین نوجوانانی آغاز کرد به همین دلیل توجه ویژه ای به کشتی پایه دارد و با برنامه ریزهایی که صورت گرفته و در شورای فنی نیز تایید شده مطمئن هستم در سال های آتی شاهد موفقیت های مثبتی در رشد و توسعه کشتی پایه خواهیم بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار