دستمزد 2 هزار تومانی برای یک مجری/ تیتراژی که با خدمت سربازی گره خورد

برنامه "سه ستاره" در ششمین قسمت خود میزبان آهنگسازان و خواننده‌های تیتراژهای برنامه‌ها و سریال‌های مختلف شبکه سه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگارن؛ شب گذشته ششمین برنامه سه ستاره با اجرای محمدرضا حسینیان و میهمانانی چون امیرحسین مدرس، علی زندوکیلی، ‌محمدرضا عیوضی،‌ مهدی یراحی و علیرضا کهن‌دیری به روی آنتن رفت.
 
بنابر این گزارش حسینیان مجری این برنامه در ابتدا گفت:‌ جمعه شب برنامه سه ستاره به پایان می‌رسد و ما با این برنامه خواهان گشایش پنجره‌ای به 20 سال گذشته شبکه سه سیما به خاطر بیستمین سال تولدش بودیم.
 
وی با اشاره به پنج‌شنبه شب به عنوان روز درگذشتگان عنوان کرد: از ستاره‌های خانه‌مان یعنی پدر و مادرها امشب یادی می‌کنیم که اگر زنده هستند خداوند تعالی و تبارک به آنها عمری باعزت دهد و اگر در جمع ما حضور ندارند با توجه به اینکه امشب شب جمعه و شب غفران و رحمت الهی است از آنها یادی بکنیم، از همه آن ستارگان مهربانی که نبودشان در خانه فضای غم‌‌انگیز و غبار آلودی را در خانه ما حاکم می‌سازد.
 
مجری برنامه سه ستاره برای معرفی میهمان برنامه مردم را به تماشای کلیپی از میهمانش دعوت کرد که در آن کلیپ اجراهای مختلف امیرحسین مدرس از ابتدا تا کنون به نمایش گذاشته شد.
 
وی هنگامی که امیر حسین مدرس به سوی صحنه آمد خطاب به وی گفت: هنگام تماشای این تصاویر اشک در چشمانم جمع شد.
 
بنابراین گزارش امیر حسین مدرس ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) بیان کرد:‌ خوشحالم که بعد از مدتها دوباره روبروی دوربین تلویزیون قرار گرفتم زیرا مدتی به عنوان مهمان در برنامه‌ها حضور پیدا می‌کردم.
 
مدرس عنوان کرد: ‌افتخار می‌کنم که همچنان با مردم از طریق تلویزیون و شبکه سه که خانه من محسوب می‌شود در خدمت بینندگان هستم.
 
وی در خصوص اولین تصویر کلیپی که از کارهای او پخش شد اظهار داشت:‌ این تصویر به دومین اجرای من در بیست‌وشش سال قبل برمی‌گردد و من در این تصویر دوم دبیرستان بودم.
 
این مجری بیان کرد: اولین برنامه‌ای که من در تلویزیون اجرا کردم با نام شکوفه‌های اندیشه در گروه کودک ‌ونوجوان شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رفت و تصویر پخش شده مربوط به دومین برنامه من با نام راه کربلا به کارگردانی سیدمجتبی یاسینی در 26 سال قبل بود.
 
مدرس با اشاره به برنامه راه کربلا اظهار داشت: در حقیقت این برنامه قیام حضرت سیدالشهداء‌ از زمان حرکت ایشان از مدینه تا پایان عاشورا و خطبه حضرت زینب (س) در شام را برای بچه‌ها روایت می‌کرد.
 
وی ادامه داد:‌ اولین دستمزدی که در تلویزیون برای اجرا گرفتم به 26 سال قبل برای برنامه شکوفه‌های اندیشه به مبلغ 2 هزار تومان به همراه یک دست مداد و خودنویس و خودکار از یکی از برندهای معروف لوازم‌التحریر بود.
 
مدرس افزود:‌ اولین اجرای من در شبکه سه به یکی از برنامه‌های زنده گروه معارف با مدیریت وقت آن زمان حسین طاهری برمی‌گردد.
 
بنابراین گزارش در بخش دوم برنامه محمدرضا عیوضی و علیرضا زندوکیلی حضور داشتند و از نکات جالب این برنامه اجرای امیرحسین مدرس در کنار محمدرضا حسینیان پس از مدت‌ها بود.
 
محمدرضا عیوضی خواننده در ابتدای این بخش گفت: کار اصلی من هنر نیست و اکنون هم به بازرگانی مشغول هستم و علاوه بر آن نیز در دو سال گذشته آلبومی را تهیه کرده‌ایم که نیمه اول سال آینده به بازار وارد خواهد شد.
 
عیوضی اظهار داشت:‌ اولین کار من برای تلویزیون به آن ایامی برمی‌گردد که تیم ملی ما به جام جهانی رهسپار شد و من به همراه استاد ناصرچشم‌آذر کاری را با نام سرزمین عشق به مناسبت صعود تیم ملی تهیه کردیم.
 
وی ادامه داد: اولین تیتراژی که از من در تلویزیون پخش شد تیتراژ سریال روزگار جوانی بود که با شروع خدمت سربازی‌ام همزمان شد و حتی اتمام خدمتم نیز با کژدم 33 رقم خورد.
 
این خواننده با اشاره به کژدم 33 تصریح کرد: این اثر اولین سریال موزیکالی بود که بعد از انقلاب ساخته و پخش شد و من در آن علاوه بر خواندن تیتراژ به ایفای نقش هم پرداختم.
 
مدرس با اشاره به خدمت سربازی عیوضی و همزمانی آن با خواندن تیتراژهای تلویزیونی به مزاح عنوان خطاب به عیوضی عنوان کرد: فکر کنم شما در یگان موزیک خدمت کرده‌اید.
 
علیرضا زندوکیلی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری آلبوم جدیدم هستم که یک سری ترانه‌های قدیمی را در آن بازخوانی می‌کنم.
 
 مدرس در خصوص عوامل تعیین‌کننده در ماندگاری یک تیتراژ عنوان کرد: پیوستگی میان عوامل کار یکی از عوامل مهم در ماندگاری یک اثر است و حس‌وحال زلال و انتخاب واژگان شریف در جاودانگی یک اثر تأثیرگذار است.
 
عیوضی با اشاره به صحبت‌های مدرس،‌ اظهار داشت:‌ موسیقی دارای چهار رکن اساسی خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز و تنظیم‌کننده است و در صورت نزدیکی این چهار نفر به هم یک تیتراژ ماندگار می‌شود.
 
زندوکیلی نیز در خصوص این موضوع اظهار داشت:‌ هم‌نشینی،‌ همدلی و هم‌حس بودن همیشه در جاودانگی خلقت کار تأثیرگذار است.
 
عیوضی در ادامه در خصوص تیتراژ ماندگاری که در ذهنش در طول این سال‌ها باقی‌مانده عنوان کرد: من از تیتراژ پهلوانان نمی‌میرند با صدایم محمد اصفهانی لذت بردم همچنین صدای احسان خواجه‌امیری با سریال میوه ممنوعه به گونه‌ای مأنوس شد که این ترانه را ماندگار کرد.
 
بنابراین گزارش علیرضا زندوکیلی نیز به احسان خواجه‌امیری به عنوان یکی از خواننده‌های موردعلاقه‌اش اشاره کرد.
 
در ادامه مدرس در این خصوص گفت:‌ من صدای علیرضا قربانی را با توجه به جنس صدا، قدرت صدا و وسعت صدا بسیار بسیار می‌پسندم و در حوزه موسیقی تلفیقی کار احسان خواجه‌امیری را دوست دارم علاوه بر آن رضا صادقی به دلیل داشتن صمیمیت و زلالی در صدا و حنجره‌اش‌ و فریب ندادن مخاطب به دلیل وجود صداقت در حنجره و آوازش به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کرده است.
 
 وی با اشاره به همکاری خود با مجید اخشابی اظهار داشت:‌ هر گلی یک رنگ و بویی دارد وبا توجه به حال و هوای یک فرد ممکن است یک صدا به انسان آرامش دهد و احساساتش را برانگیزد و در واقع هر صدایی با توجه به حال مخاطب ممکن است مورد توجه قرار گیرد.
 
بنابراین گزارش علی لهراسبی خواننده موسیقی پاپ طی تماس تلفنی با برنامه سه ستاره بیان کرد:‌ من بسیار دوست داشتم در این برنامه حضور پیدا کنم اما به خاطر کنسرتم و حضور نداشتن در تهران موفق به حضور در این برنامه نشدم و اکنون هم بیست دقیقه زمان به اجرای کنسرتم باقی مانده است.
 
این خواننده اظهار داشت: انتخاب اسمم از میان 59 نفر توسط تیم داوری بسیار برایم خوشحال‌کننده بود.
 
لهراسبی افزود: به نظرم یک عامل تأثیرگذار در ماندگاری یک تیتراژ هماهنگی هویت تیتراژ با آن مجموعه و داشتن شخصیتی مستقل برای آن ترانه است.
 
بنابراین گزارش علی لهراسبی تشخیص تیم داوری برای انتخاب ده تیتراژ را درست دانست و عنوان کرد: واقعیت همان چیزی خواهد بود که مردم می‌گویند.
 
در ادامه نیز علیرضا زندوکیلی به اجرای زنده چند خط از ترانه‌های خود پرداخت.
 
در بخش بعدی برنامه علیرضا کهن‌دیری و مهدی یراحی میهمان این برنامه شدند.
 
کهن‌دیری آهنگساز عنوان کرد:‌ از ابتدای کارم سعی کردم اثری را تجربه کنم که قبل از من تجربه نشده باشد و زندگی را به گونه‌ای از دید خودم در آهنگسازی بگنجانم.

بنابر این گزارش مهدی یراحی در ادامه عنوان کرد: با توجه به نزدیکی بودن عید خوانندگان این روزها ترافیک کاری خود را پشت سر می‌گذارند و من هم امروز ساعت دو الی سه بعد از ظهر هنگامی که متوجه شدم من را به این برنامه دعوت کرده‌اند خود را با موتور به اینجا رساندم به گونه‌ای که گویی دوباره متولد شده‌ام.

در ادامه محمد علی‌زاده خواننده موسیقی پاپ طی تماس تلفنی با برنامه سه ستاره اظهار داشت: بسیار دوست داشتم که در این برنامه حضور داشته باشم اما اکنون در اراک به اجرای کنسرت می‌پردازم.

وی ادامه داد: خوشحالم که از سوی هیئت داوران که اعضای آن را افراد بسیار بزرگی شامل می‌شوند انتخاب شدم و مطلوب بودن صدایم برای مردم و هیئت داوران لطف خدا و دیگر هیچ.

این خواننده اظهار داشت: من همیشه شرمنده مردم بوده‌ام و امیدوارم که خداوند حس وعاطفه‌ام را به گونه‌ای دگرگون کند که گوش و عاطفه‌ی بسیار با ارزش مردم از آن رضایت داشته باشد.

بنابراین گزارش مهدی یراحی در خصوص تیتراژی که در میان کارهایش تاکنون مورد علاقه‌اش بوده عنوان کرد: از میان کارهایم،‌ آثاری را که برای ماه عسل داشته‌ام بیشتر با روح و دل من عجین شده و از میان آنها دو کار هر جای دنیا هستی دلم آنجاست و سازش به دل من نزدیک‌تر است.

بنابراین گزارش امیرحسین مدرس نیز در پایان از میان تیتراژهایی که خوانده بهشت گمشده، متهم گریخت و سریال باغ سرهنگ را برگزید.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار