سفیر روسیه در بیروت ؛

روسیه به تمامیت ارضی اوکراین احترام می گذارد

سفیر روسیه در بیروت "الکساندر زاسپیکن" گفت : روسیه به تمامیت ارضی اوکراین احترام می گذارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری "النشره" ، سفیر روسیه در بیروت "الکساندر زاسپیکن" در گفتگو با روزنامه "الأخبار" لبنان گفت : اوکراین همسایه شرقی روسیه و منطقه اشرافی استراتژیک روسیه بر دریای سیاه می‌باشد و درگیری روسیه و غرب در اوکراین امروز دلیلی بر بازگشت خطرناک جنگ سرد نمی‌باشد.

وی گفت : اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با یکدیگر هم نظر گردیدند تا روسیه را از بازگشت به جایگاهش در جهان بازدارند ؛ از این رو از یک سال گذشته و یا بیشتر سعی کردند تا به اوکراین فشار آورند . وی گفت : غرب نیروهای تابعه‌اش را در داخل اوکراین به حرکت درآورد تا بر قدرت مسلط گردد. وی گفت : رئیس جمهور برکنارشده اوکراین "ویکتور یانوکوویچ" با اجرای آن بخش از توافقنامه 21 فوریه که متعلق به وی بود موافقت نمود و شروع به عقب کشیدن نیروهای امنیت داخلی از خیابانها کرد ، اما مخالفان به سرعت به این مشروعیت حمله ور گردیدند.

وی با گفتن اینکه آنچه در اوکراین می‌گذرد برای ما سرنوشت ساز است ، گفت : روسیه مشتاق تمامیت ارضی اوکراین و یکپارچگی اوکراین و سازمانهای اوکراینی است و دخالت سریع روسیه برای ممانعت از جنگ داخلی بود که در آینده به تقسیم کشور روی منجر شد، چرا که خونریزی‌ها وحدت ملی را از بین می‌برد .

وی گفت : ما علاقه ای به تقسیم اوکراین نداریم و تلاش داریم تا مانع آن شویم، اما اجازه ریخته شدن خون اوکراینی ها را در سایه آشوب و اعمال تروریستی گروه‌ها نمی‌دهیم.

وی گفت : حرکات افراطی تندرو و ناسیونالیسم و نازی گرایانه اساس تلاشهایی بود که برای سرنگون کردن دولت در اوکراین انجام گردید که این تلاشها خواهان اوکراینی بدون گروه‌های اجتماعی دیگر می‌باشند و امروز نیز این گروه‌ها به حمایت غرب تکیه کرده‌اند.

وی خطاب به شرکای غربی روسیه گفت : اگر شرکای ما واقع‌گرا هستند، باید به کسانی‌که از آنها پشتیبانی می‌کنند فشار بیاورند تا به توافقنامه 21 فوریه بازگردند.

وی گفت اروپا در آینده پشیمان خواهد گردید ؛ چرا که در اروپا حرکت‌های تندرویی وجود دارد که مانند آنچه در اوکراین بود خاموش هستند ، اما بحران اوکراین باعث روشن شدن این حرکتها خواهد گردید که در آن زمان پشیمانی فایده‌ای نخواهد داشت.

وی همچنین درباره مقایسه بین رئیس جمهور سوریه و یانوکوویچ گفت : مقایسه بین اسد و یانوکوویچ غیرمنطقی است ، چراکه اوضاع در سوریه کاملا با اوکراین متفاوت است ، چراکه اسد دارای ارتشی قوی و نظامی قوی می‌باشد ، درحالیکه یانوکوویچ مانند بسیاری دیگر از رؤسای جمهور سابق اوکراین سعی در جمع مال و اشتغال به امور خصوصی خود داشت ؛ اما با این وجود او همچنان رئیس جمهور قانونی اوکراین است .

وی همچنین در مورد سوریه گفت : ارتش سوریه پیشرفت بالایی را محقق ساخته و راه حل سیاسی بهترین گزینه است . 

وی همچنین گفت : روسیه می‌تواند بکارگیری قطعنامه علیه سوریه گردد ، و هرکه خواهان متوقف ساختن جنگ درسوریه می‌باشد ، باید حمایت از گروه‌های تروریستی را متوقف سازد و برای موفقیت نشست ژنو تلاش نماید.

وی همچنین درباره تصمیم عریستان مبنی بر نامیدن برخی از گروه‌های مسلح به عنوان سازمان های تروریستی گفت : عربستان سعودی داعش و جبهه النصره را به عنوان دوگروه تروریستی ثبت نمود ، اما سازمانهای دیگری وجود دارند که در این لیست به عنوان گروه های تروریستی نیامده اند ، مانند جبهه اسلامی سوریه ، اما به هرحال این تصمیم عربستان خوب بود و امیدواریم که در آینده نیز برای متوقف ساختن تحرکات تروریستی برپایه آن تصمیم گیری گردد.

وی همچنین درباره لبنان نیز گفت : منفعت هیچ کس در آن نیست که وضعیت لبنان به خطر افتد و هر تحرکی در لبنان در این مورد به نفع هیچ کس نخواهد بود و به مصلحت همگان است که لبنان ثبات داشته باشد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار