جلیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تقویت و حمایت از تولیدات داخلی شرط تحقق "اقتصاد مقاومتی"

تلاش در زمینه تقویت تولید داخلی یکی از مؤلفه‌های اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین اولویت ندادن به واردات کالاهای لوکس حمایت از تولید داخل و از اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کالاهای نهم و دهم در شرایط فعلی اولویتی برای واردات ندارند، افزود: واردات کالاهایی ضرورت دارد که جزء کالاهای واسطه‌ای و حمایت‌گر تولیدات داخلی باشند.

وی تصریح کرد: تأمین نشدن ارز مورد نیاز واردکنندگان از سوی مرکز صادرات ارزی، به معنای ممنوعیت در واردات کالای گروه نهم و دهم نیست چر ا که واردکنندگان این گروه از کالاها می‌توانند کالای خود را با ارز آزاد وارد کنند.

نماینده مردم خوزستان مسجد سلیمان افزود: منابع مورد نیاز بخش‌های تولیدی باید به گونه‌ای فراهم شود که تولیدکنندگان این گروه از کالاهای تولیدی متضرر نشوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف و ارتقاء کیفیت در تولیدات داخل،‌ باید خرید کالای داخلی در برابر کالای خارجی برای مصرف‌کننده در اولویت باشد.

جلیلی در خصوص عدم ممنوعیت واردات اولویت نه و 10 تصریح کرد: واردات و صادرات باید با کمترین موانع مواجه باشد و مدیریت کردن تعرفه‌ها ملاک اقدامات ما برای به صرفه بودن و یا نبودن کالای وارداتی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر کشور ما برای استفاده بهینه از منابع ارزی و تأمین آن در کالاهای اساسی این اولویت‌بندی‌ها را قرارداده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار