مراقب ضربه‌هایی که به چشم می‌خورد باشید

خونی شدن رنگ چشم مهم‌ترین علامت عفونت چشمی بوده که علائم این عفونت درد و ترشحات چرکی همراه با کاهش دید است.

هرمز شمس متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قرمزی چشم علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد یکی از علت‌های قرمزی چشم التهاب ملتحمه بوده که بر اثر آلودگی، حساسیت، میکروب و عفونتی به وجود می‌آید.  
 
وی ادامه داد: خونی شدن چشم می‌تواند بر اثر ضربه ، وارد شدن یک جسم خارجی و التهاب درون چشمی باشد. قرمزی چشم بیشتر محدود به ناحیه جلوی چشم می‌شود که البته علل و عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که منجر به این عارضه می‌شوند که در مواجهه با این عارضه فرد باید به چشم پزشک مراجعه کند تا دلیل قطعی مشخص شود.  
 
وی اظهار داشت: اگر عفونت چشمی بر اثر میکروب باشد می‌توان آنتی بیوتیک مصرف کرد. در صورتی که حساسیت باشد درمان ضد حساسیت و اگر جسم خارجی باشد که در این صورت باید توسط پزشک متخصص جسم خارجی درآورده شود. همچنین سرخ شدن چشم بر اثر التهاب درون چشمی باشد باید درمان‌های کورتیکوئیل انجام داد.  
 
شمس گفت: قرمزی مهم‌ترین علامت عفونت چشمی بوده که علائم این عفونت درد، ترشحات چرکی، کاهش شدید دید که همراه با قرمزی و بستگی به علت عارضه می‌تواند باشد.  

وی اظهار داشت: استفاده از قطره‌ نفازولین برای رفع سرخی چشم تاثیر موقتی دارد البته علت را از بین نمی‌برد بلکه فقط عروق را می‌بندد.  
 
بعضی از افراد که قطره کورتون خودسرانه مصرف می‌کنند باعث نابینایی آنها می‌گردد همچنین نفازولین نیز در افراد مسن منجر به عوارض چشمی می‌شود.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: چشم ، عفونت ، درد ، ترشح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.