اگر به این شیوه عمل می‌کنید، "زندگی سالمی" دارید!

شیوه زندگی سالم، به معنی تمرین عادت‌های سالم و خوب و کنار گذاشتن عادت‌های مضر است. در حقیقت شیوه زندگی سلام کلید برخورداری هرچه بیشتر و بهتر از زندگی است.

دکتر فریبا محمد علی پور، کارشناس سلامت و بهداشت خانواده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هدف اصلی سالمندی پویا فقط سالمندی نیست، بلکه باید از دوران کودکی به فکر سالمندی بود و با تامین شرایط مناسب به ارتقای سلامتی، پیشگیری از بیماری‌ها و امکان دستیابی به خدمات بهداشتی اولیه و مراقبت‌های دراز مدت دست یافت.

وی افزود: اتخاذ سبک زندگی سالم و مراقبت از خود در تمام مراحل زندگی مهم است، انتخاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی دیر است ولی بی تاثیر نیست. انجام "فعالیت‌های ورزشی" متناسب با سن سالمندی، مصرف نکردن سیگار و دخانیات و مصرف صحیح دارو می‌تواند کیفیت زندگی سالمند را بهبود بخشد. 

علی پور در پایان اظهار داشت: هیچ وقت برای اصلاح و بهبود شیوه زندگی دیر نیست، با پیش گرفتن شیوه زندگی سالم، افراد دیگر منزوی و گوشه گیر نمی‌شوند، در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت می‌کنند و قادر خواهند بود اطرافیان را هرچه بیشتر از تجربیات گران‌های خود بهره‌مند سازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار